niet meer kunnen laden!!

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1227
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

Henry82 schreef: 19.06.2024 - 11:49 OBC-P0D2700, OBC-P0D6748, OBC-P0D2100
dank je wel. Ga er mee naar de garage
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1227
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

Gouwe schreef: 19.06.2024 - 14:57 @dik999: we hebben het hier over twee mogelijkheden voor jou om de financiële schade te beperken:
1. Garantie (al dan niet de verlengde garantie vanuit de fabriek); voordeel het kost jou niets.
2. Non-conformiteit: je mag van een OBC verwachten dat deze X-tijd en/of X-kilometers meegaat. Gaat deze eerder kapot dan heb je recht op een vergoeding van een deel van de kosten. Daarnaast kun je ook je dealer vragen om (extra) coulance (als je de auto tenminste ook bij die dealer in onderhoud hebt? Je hebt het namelijk steeds over "garagebedrijf"?). Kost je nog steeds geld maar als het goed is dan niet de volle mep.
Dus 100% zelf betalen kan niet aan de orde zijn. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Succes.
ja heb een rechtsbijstand DAS. Vandaag contact met hen gehad en ik kan alle papieren opsturen wanneer deze binnen zijn. Dan pas weet ik wat er aan gebeurd is en waarom er geen coulance is toegepast.
De garage is geen officiele Volvo dealer maar een bedrijf dat een paar merken verkoopt en Volvo specialist is..

Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik de papieren binnen heb
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

dik999 schreef: 19.06.2024 - 19:39 De garage is geen officiele Volvo dealer maar een bedrijf dat een paar merken verkoopt en Volvo specialist is..
Ik ben heel benieuwd, maar ik ben bang dat je ergens tussen de spreekwoordelijke wal en het schip zit. Ik hoop dat je toch een goed voorstel gaat krijgen, al was het maar van de specialist.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2461
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Coulance vanuit een dealer zal er dan inderdaad niet in zitten, aangezien deze dat ook deels zelf moet betalen. Volvo specialist is leuk en aardig, maar dat mag iedereen op zijn muur schroeven. Hopelijk kom je er alsnog goed uit, succes!
Life is what happens while you're busy making other plans
volvo440special
5th Gear member
Berichten: 1036
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Waarom naar een specialist gaan en dan bij Volvo je handje ophouden?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Laten we die discussie hier niet voeren aub.

Dik999 heeft zijn rechtsbijstand nu ingeschakeld en dan is het afwachten. Het is nu aan de echte juristen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
volvo440special
5th Gear member
Berichten: 1036
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Dat vind jij.

Je kunt niet naar een specialist rennen en dan verlangen dat Volvo - met nota bene eigen werkplaatsen en erkende reparateurs - je factuur dan even (deels) gaat voldoen. Zet daar vervolgens nog eens de rechtsbijstand op, en het verhaal is helemaal bruin gebakken. Netter was geweest direct naar de dealer of erkend reparateur of contact opnemen en bespreken of coulance mogelijk is, bij reparatie door een derde.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik ben het 100% met je eens. Maar dat is echt GEEN discussie voor op het forum.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1227
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

volvo440special schreef: 20.06.2024 - 09:31 Dat vind jij.

Je kunt niet naar een specialist rennen en dan verlangen dat Volvo - met nota bene eigen werkplaatsen en erkende reparateurs - je factuur dan even (deels) gaat voldoen. Zet daar vervolgens nog eens de rechtsbijstand op, en het verhaal is helemaal bruin gebakken. Netter was geweest direct naar de dealer of erkend reparateur of contact opnemen en bespreken of coulance mogelijk is, bij reparatie door een derde.
Volgens mij zou een OBC langer moeten meegaan dan de drie jaar dat hij het nu heeft gedaan.
In de berichten op dit forum staan verschillende zaken van geen tot 100% coulance.

Auto is gekocht en in onderhoud bij een specialist ( wist niet dat elk bedrijf zich specialist mag noemen).

Auto is via deze specialist naar officiële dealer gegaan voor reparatie en de coulance zou dan bij juiste foutmelding gegeven worden.

Foutcode is er echter niet.
Blijft in mijn ogen staan dat je ongeacht waar je de auto in onderhoud hebt de OBC moet blijven werken.

Daarom heb ik contact gezocht met rechtsbijstand.

Er is dus geen sprake van reparatie door derden, maar door een erkende dealer
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik denk dat dit een best complexe casus is en ben dus ook heel benieuwd naar hoe dit gaat aflopen. Even mijn beeld: de fabrieksgarantie is 24 maanden. Die is verlopen en daar kun je dus ook geen aanspraak meer op maken.
Non-conformiteit is een consumenten aangelegenheid en iets tussen de verkoper en de koper. Wie heeft jou die auto verkocht? Ik vermoed de dealer, maar is dat ook de dealer die het onderdeel nu heeft vervangen. Zo niet, dan kun je die dealer al helemaal nergens op aanspreken.
Wat het complex maakt is dat jij de reparatie niet zelf hebt laten uitvoeren door de dealer, maar de specialist is denk ik de opdrachtgever? In dat geval ben jij juridisch gezien geen partij in de discussie tussen de dealer en de specialist.
En ik vraag me af of jij je dan achteraf nog kunt beroepen op het non-conformiteitsbeginsel. In ieder geval snap ik de dealer wel als zij niet staan te springen om jou tegemoet te komen om uit eigen zak coulance te betalen. Jij hebt hen immers ook de omzet van het onderhoud niet gegund (en dat is je goed recht trouwens). Hoe Volvo er in staat kan ik niet inschatten, maar als zij als voorwaarde stellen dat er een foutcode XYZ moet zijn en die is er niet, dan wordt dat heel lastig.
Dat ik wat ik bedoelde met wal en schip. Voelt niet OK, komt niet overeen met wat jij misschien verwacht, maar zo werkt het (helaas) wel.
Nogmaals ik ben heel benieuwd naar hoe dit gaat aflopen en hoop met jou dat het financieel mee gaat vallen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1227
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

Gouwe schreef: 01.07.2024 - 17:20 Ik denk dat dit een best complexe casus is en ben dus ook heel benieuwd naar hoe dit gaat aflopen. Even mijn beeld: de fabrieksgarantie is 24 maanden. Die is verlopen en daar kun je dus ook geen aanspraak meer op maken.
Non-conformiteit is een consumenten aangelegenheid en iets tussen de verkoper en de koper. Wie heeft jou die auto verkocht? Ik vermoed de dealer, maar is dat ook de dealer die het onderdeel nu heeft vervangen. Zo niet, dan kun je die dealer al helemaal nergens op aanspreken.
Wat het complex maakt is dat jij de reparatie niet zelf hebt laten uitvoeren door de dealer, maar de specialist is denk ik de opdrachtgever? In dat geval ben jij juridisch gezien geen partij in de discussie tussen de dealer en de specialist.
En ik vraag me af of jij je dan achteraf nog kunt beroepen op het non-conformiteitsbeginsel. In ieder geval snap ik de dealer wel als zij niet staan te springen om jou tegemoet te komen om uit eigen zak coulance te betalen. Jij hebt hen immers ook de omzet van het onderhoud niet gegund (en dat is je goed recht trouwens). Hoe Volvo er in staat kan ik niet inschatten, maar als zij als voorwaarde stellen dat er een foutcode XYZ moet zijn en die is er niet, dan wordt dat heel lastig.
Dat ik wat ik bedoelde met wal en schip. Voelt niet OK, komt niet overeen met wat jij misschien verwacht, maar zo werkt het (helaas) wel.
Nogmaals ik ben heel benieuwd naar hoe dit gaat aflopen en hoop met jou dat het financieel mee gaat vallen.
dank je voor de uitgebreide info. ik stuur de papieren door naar mijn rechtsbijstand en niet geschoten is altijd mis.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”