Ruilblok zou ik ook doen. Nieuwe D-riem en wellicht carterventilatie.
Ik was voor die 3 samen net geen 1200 euro kwijt maar dat vond ik het wel waard.
Als je echt verder gaat met deze V50 zou ik dat doen.
Dit blok heeft al een verleden.
Volvo v50 2.4 2005 motor stuk ? Help
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Kun je wel doen ja, maar dan er kunnen toch nog veel meer dingen aan de hand zijn? Ik denk dat het het echt niet waard is om dat te doen, aangezien er nog veel meer kapot kan zijn. Ik zou eerst nog wat betere foto’s maken en auto wassen en als er over 2 weken nog geen fatsoenlijk bod is pas gaan kijken naar wat je eventueel nog kan doen aan de auto. Er word al 700,- op geboden zelfs zonder goede foto’s. Moet je nagaan met goede! Het dubbeleJeroenSpock schreef: ↑18.06.2024 - 12:19 Ruilblok zou ik ook doen. Nieuwe D-riem en wellicht carterventilatie.
Ik was voor die 3 samen net geen 1200 euro kwijt maar dat vond ik het wel waard.
Als je echt verder gaat met deze V50 zou ik dat doen.
Dit blok heeft al een verleden.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Persoonlijk zou ik het bedrag voor een ander blok met onderdelen naast het bedrag wat je voor de auto vangt leggen en een betrouwbaar Japannertje kopen. Het is een auto van 2005, waar je nu - met alle respect - meer dan de dagwaarde in moet gaan stoppen. Ik zie ook al wat schade aan het interieur - nog los van het tapijt. En dan heb je straks een ruilblok en dan weet je niet wat je een week later krijgt, met de wagen. Jullie hebben het ook niet erg breed - wat ik uiteraard zeer vervelend vind. Maar uit ervaring weet ik gewoon dat er erg veel geld in zo'n Volvo gaat zitten. Dan kun je beter een goedkopere auto in de maandlasten en qua verbruik hebben, waar niet gauw een defect aan optreedt.
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Helemaal mee eens. Heb zelf ook weleens een kat in de zak gekocht en toen stond ik ook voor die keuze.volvo440special schreef: ↑18.06.2024 - 14:40 Jullie hebben het ook niet erg breed - wat ik uiteraard zeer vervelend vind. Maar uit ervaring weet ik gewoon dat er erg veel geld in zo'n Volvo gaat zitten. Dan kun je beter een goedkopere auto in de maandlasten en qua verbruik hebben, waar niet gauw een defect aan optreedt.
Gewoon verkopen en met dat geld op zoek gaan naar iets anders. Als je de v50 gaat repareren ben je dadelijk heel veel geld kwijt en dan treden er daarna andere problemen op
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
En die v50 krijg je 100 procent zeker verkocht. Kijk maar eens wat er op geboden word na 2 dagen al.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Wil niet zeggen dat die mensen ook serieus zijn, dat bedrag daadwerkelijk willen neerleggen, of uberhaubt komen opdagen.
TS zegt zelf dat hij met de auto verder wil, vandaar mijn vorige reactie. Persoonlijk zou ik deze auto er ook uit bonjouren.
TS zegt zelf dat hij met de auto verder wil, vandaar mijn vorige reactie. Persoonlijk zou ik deze auto er ook uit bonjouren.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8303
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Precies dat. Niet oneerbiedig bedoeld, maar het is een V50. Het wordt nooit een klassieker. Je pompt er een hoop geld in in de hoop dat je alles gehad hebt.volvo440special schreef: ↑18.06.2024 - 14:40 Persoonlijk zou ik het bedrag voor een ander blok met onderdelen naast het bedrag wat je voor de auto vangt leggen en een betrouwbaar Japannertje kopen. Het is een auto van 2005, waar je nu - met alle respect - meer dan de dagwaarde in moet gaan stoppen. Ik zie ook al wat schade aan het interieur - nog los van het tapijt. En dan heb je straks een ruilblok en dan weet je niet wat je een week later krijgt, met de wagen. Jullie hebben het ook niet erg breed - wat ik uiteraard zeer vervelend vind. Maar uit ervaring weet ik gewoon dat er erg veel geld in zo'n Volvo gaat zitten. Dan kun je beter een goedkopere auto in de maandlasten en qua verbruik hebben, waar niet gauw een defect aan optreedt.
En als de vorige eigenaar zo slecht er mee om is gegaan moet je jezelf afvragen wat er verder allemaal te wachten staat. Ophanging misschien? Stuurservo? Remmerij? En dan nog afwachten wat er bij een volgende APK allemaal tevoorschijn komt.
Een manier om vanalles uit te sluiten inclusief verwachtingen is naar een specialist gaan en deze kritisch naar de Volvo laten kijken. Ik durf te zeggen dat deze hetzelfde zegt: Goeie sloperij zoeken en daar de knijper induwen...
Motorwissel klinkt leuk, maar het kost je onderaan de streep veel meer dan het ding waard is.
Laatst gewijzigd door Urbexpeditie op 18.06.2024 - 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Heb je gelijk in. Als er iemand bied is het nog niet verkocht, maar als er nu al een aantal biedingen zijn, is de kans groot dat er binnenkort wel een keer een koper komt die daadwerkelijk de auto wil kopen, maar ook dat moet idd nog maar blijken.JeroenSpock schreef: ↑18.06.2024 - 22:40 Wil niet zeggen dat die mensen ook serieus zijn, dat bedrag daadwerkelijk willen neerleggen, of uberhaubt komen opdagen.
TS zegt zelf dat hij met de auto verder wil, vandaar mijn vorige reactie. Persoonlijk zou ik deze auto er ook uit bonjouren.
Je reactie snap ik. Het is tenslotte de keuze aan TS. Wij kunnen alleen maar hem tips geven / helpen.
Yep.. precies dit. Heb je er dadelijk voor 1000+ een andere motor inliggen. Komen er daarna weer hele hoge kosten aan. Sorry dat ik het zo zeg, maar een v50 (ook in goede staat) is niet zo ontzettend veel meer waard. Zou eerst maar eens kijken of er inderdaad de komende weken een koper serieuze interesse heeft. Geen rooie cent er meer in investeren. Als je het een repareert, is de kans groot dat er daarna weer wat stuk gaat enzovoort.. enzovoort. En als hij echt niet verkoopt kun je hem ook nog wegdoen voor de export / sloop. Is wel zonde, maar misschien uiteindelijk het besteUrbexpeditie schreef: ↑18.06.2024 - 23:15Precies dat. Niet oneerbiedig bedoeld, maar het is een V50. Het wordt nooit een klassieker. Je pompt er een hoop geld in in de hoop dat je alles gehad hebt.volvo440special schreef: ↑18.06.2024 - 14:40 Persoonlijk zou ik het bedrag voor een ander blok met onderdelen naast het bedrag wat je voor de auto vangt leggen en een betrouwbaar Japannertje kopen. Het is een auto van 2005, waar je nu - met alle respect - meer dan de dagwaarde in moet gaan stoppen. Ik zie ook al wat schade aan het interieur - nog los van het tapijt. En dan heb je straks een ruilblok en dan weet je niet wat je een week later krijgt, met de wagen. Jullie hebben het ook niet erg breed - wat ik uiteraard zeer vervelend vind. Maar uit ervaring weet ik gewoon dat er erg veel geld in zo'n Volvo gaat zitten. Dan kun je beter een goedkopere auto in de maandlasten en qua verbruik hebben, waar niet gauw een defect aan optreedt.
En als de vorige eigenaar zo slecht er mee om is gegaan moet je jezelf afvragen wat er verder allemaal te wachten staat. Ophanging misschien? Stuurservo? Remmerij? En dan nog afwachten wat er bij een volgende APK allemaal tevoorschijn komt.
Een manier om vanalles uit te sluiten inclusief verwachtingen is naar een specialist gaan en deze kritisch naar de Volvo laten kijken. Ik durf te zeggen dat deze hetzelfde zegt: Goeie sloperij zoeken en daar de knijper induwen...
Motorwissel klinkt leuk, maar het kost je onderaan de streep veel meer dan het ding waard is.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik stond met de kop bij het revisiebedrijf, was allemaal geen probleem kon wel gerepareerd worden. Zouden 2 uitlaatkleppen op cilinder 4 komen, en alle pakkingen en rubbers nieuw.
Tot ik een foto van het onderblok liet zien, met een brandschone zuiger in cilinder 4. Toen zei die man, ik zou een ander onderblok er bij zoeken want de zuigerveren laten olie staan en dan gaat de nieuwe kop binnen korte tijd waarschijnlijk weer kapot.
Zo veel verstand heb ik er ook niet van, ik weet niet of olie verbranden in de cilinder echt zo veel schade aanricht. Maar ik heb toen een compleet blok gehaald en in de S60 gezet.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Dit zijn trouwens de oude foto’s van jouw v50 die ik heb kunnen vinden. Jammer genoeg niet heel scherp anders had je ze nog kunnen gebruiken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Hoi Jerrylin,
Goede keuze! Wel zou ik gaan voor of een v70 pre facelift normaal of een xc70/v70 Awd na de facelift. De variant voor de facelift vertoont nog weleens de nodige problemen. (Met AWD)
Goede keuze! Wel zou ik gaan voor of een v70 pre facelift normaal of een xc70/v70 Awd na de facelift. De variant voor de facelift vertoont nog weleens de nodige problemen. (Met AWD)
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
En deel zeker even de linkjes hier, wanneer je interesse in een bepaalde auto hebt. Dan kan men meekijken en adviseren.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Dat is dat AWD probleem waar Jiska op doelt. Alles is te wisselen, maar je zult waarschijnlijk wel in de buidel moeten tasten. Een tweedehands deel heeft of krijgt hetzelfde defect. Let ook op met de turboblokken uit die tijd, weet het niet exact, maar iig scheuren er in bepaalde gevallen, een aantal types tussen de cilinderwanden. Er zal vast wel iemand zijn die specifieker kan uitleggen welke motoren dat exact zijn.
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Volgens mij bedoel jij de 2.4T (pre - facelift) en 2.5T (facelift). Deze blokken hebben dunnere cilinder wanden die soms kunnen scheuren. Ik heb zelf een 2.5T AWD facelift en heb tot op heden geen problemen gehad met zowel de AWD als de 2.5T motor. De 2.0T en T5 hebben dikkere cilinderwanden:volvo440special schreef: ↑21.06.2024 - 10:37 Dat is dat AWD probleem waar Jiska op doelt. Alles is te wisselen, maar je zult waarschijnlijk wel in de buidel moeten tasten. Een tweedehands deel heeft of krijgt hetzelfde defect. Let ook op met de turboblokken uit die tijd, weet het niet exact, maar iig scheuren er in bepaalde gevallen, een aantal types tussen de cilinderwanden. Er zal vast wel iemand zijn die specifieker kan uitleggen welke motoren dat exact zijn.
Deze motoren zijn er:
2.0T (v/a 2004 tm 2007) 180PK
2.4 Non Turbo (altijd verkrijgbaar geweest) 140/170PK
2.4T lagedruk turbo motor (2000/2004) 200PK
2.5T lagedruk turbo motor (2004/2007) 210Pk
2.4 T5 Hogedruk turbo motor (2004/2007) 260PK
2.3 T5 hoge druk turbo motor (2000/2004) 250PK
2.5 R hogedruk turbo motor (2003/2007) 300PK
2.4T, 2.5T verkrijgbaar met AWD
2.5 R standaard AWD
Dit zijn de benzine motoren. Als ik een fout heb gemaakt, verbeter me maar

2.4D (2000/2004) 130PK
2.4 D5 (2000/2004 163PK
D (2004/2007) 130PK
2.4D (2004/2007) 163PK
2.4D(2004/2007) 185PK
Allemaal Turbo diesel motoren. AWD bij allemaal verkrijgbaar behalve de D facelift en 2.4d pre facelift
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Bedoel meer welke turbomotoren exact scheurtjes konden krijgen (men deed nog weleens aan shims plaatsen). AWD is inderdaad een pre-facelift euvel.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8303
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Mbt de AWD is dat specifiek enkel bij de benzine uitvoering?
Ik rij namelijk een 2003 XC70, weliswaar een D5, maar na 550.000 km nog steeds geen problemen met de AWD gehad. En ik heb er echt wel gekke dingen in het terrein mee gedaan.
Ik rij namelijk een 2003 XC70, weliswaar een D5, maar na 550.000 km nog steeds geen problemen met de AWD gehad. En ik heb er echt wel gekke dingen in het terrein mee gedaan.
Laatst gewijzigd door Urbexpeditie op 21.06.2024 - 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Volgens mij bij beide, maar het kan ook gewoon goed gaan. Ik heb een 2.5T en daarvan kunnen de cilinderwanden scheuren. Ik heb tot op heden nergens last van gehad. Denk dat als ze goed zijn onderhouden, je voor ieder blok kan gaan. Alleen de een is “gevoeliger” dan de andere.Urbexpeditie schreef: ↑21.06.2024 - 13:02 Mbt de AWD is dat specifiek enkel bij de benzine uitvoering?
Ik rij namelijk een 2003, weliswaar een D5, maar na 550.000 km nog steeds geen problemen met de AWD gehad.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..