Mijn V70 uit 2002 met 263000 op de teller heeft al geruime tijd van gerammel en geklapper aan de voortrein.
Garage heeft alles na gekeken en oa stabilisator stangen , draagarm vervangen maar het geklapper blijft hardnekkig.
Schokbrekers zouden volgens garage goed zijn, een keer indrukken en de auto veert 1x na en dan stil, maar het valt me wel op dat de auto bij het nemen van een verkeersdrempel soms een bonkend geluid laat horen.
Dit treed vooral op als de auto een paar dagen stil heeft gestaan en het treed vooral op bij de eerste honderden meters, daarna is het sporadisch.
Nu zegt mijn gevoel dat ik toch maar eens de veerpoten voor volledig moet gaan vervangen vooral omdat ik soms hoor dat het de veerpootlagers kunnen zijn, dus dan maar de hele handel vernieuwen.
Omdat het toch een prijzige aangelegenheid zal worden vraag ik dus af of het een meerwaarde zal hebben en ik minder last van geklapper zal hebben alsmede een fijner rijden V70.
Wat is wijs in deze...
Veerpoten V70 vervangen of niet?
- lint
- Geartronic member
Klinkt als veerpootlagers. Als je die gaat vervangen moet de hele veerpoot uit elkaar, dan is het ook verstandig om de schokdempers te vervangen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976