Voorste portier passagier blijkbaar zonder stroom

Plaats reactie
DENHUUGOO
Starter

Hallo,
Ik constateerde vandaag dat deurvergrendeling, buitenspiegel en ruit van de passagiersdeur vooraan plots niet meer werken.
Het lijkt m.a.w. alsof alle devices van deze deur zonder stroom zijn gevallen.
Het rare is dat enkel deze deur niet meer vergrendelt, enkel de rechterspegel niet meer dichtklapt en enkel de ruit van de rechterdeur niet meer opengaat.
Ik heb een afspraakje proberen maken bij mijn dealer maar kan door de vakantiedrukte pas eind juli langsgaan.

Heeft iemand suggesties wat ik ondertussen zelf zou kunnen checken, of uitproberen?

Alvast dank voor de feedback !
Fredhead
Geartronic member

Ik zou de kabelboom controleren die naar de deur gaat.
Hele grote kans dat daar een draadbreuk in zit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
HGV
2nd Gear member

Inderdaad wat Fredhead zegt.
De kabel is waarschijnlijk stuk bij de knik van de deur. Dit is een zwak punt van elke auto, door veelvuldig gebruik van deuren (open / dicht) icm ouderdom worden kabels zwakker en gaan dan langzaam stuk. Mocht het niet onder het rubber zitten is de kans groot dat het er net voor of achter zit. Omdat alle delen tegelijk defect zijn, zou ik beginnen met de -draad te zoeken, grote kans dat deze als eerste is gegaan. Mocht je bezig zijn, check dan ook de andere kabels, want deze zij net zo verzwakt, dus grote kans dat de beschermhoes al scheurtjes vertoont bij een andere (meerdere) kabels
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 (MY 2004)
DENHUUGOO
Starter

Bedankt !
Ik ga dit morgen proberen uit te zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”