Olie lekkage

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
medion75
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27.02.2007 - 20:23

Hallo.

Ben nieuw hier bij deze dus hallo allemaal.

Heb het volgende probleem met mijn V70 2.5 10V hij lekt olie aan de voorkant van de motor het is dus in elk geval geen krukas keerring.
het olie komt uit de naad tussen motorblok en de rand die tussen carter en motor blok zit. Volgens mij zitten in dit aluminium deel de onderste krukas lagers.
Nu is mijn vraag hoe is dit op een makkelijke manier op te lossen. Of moet de motor gewoon uit elkaar.
rene999
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 15.11.2006 - 20:49

Ik denk dat het de retourleiding van de turbo is. Daarin zit een klein ringetje, die bij mij ook is gaan lekken.
Campy
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18

Dat zal het iig niet zijn, want een 2.5 10V heeft geen turbo.
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

misschien moet je gewoon de carterpakking vervangen... das niet zo veel werk... maar als het van aluminium is dan moet je volgens mij wel goed kijken of hij wel recht is... anders heeft het niet zo veel zin. desnoods een gebruikt carter opzoeken die wel recht is... iemand die deze mening met mij deelt?

groeten bernhard
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Keesjan36
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
Locatie: Amsterdam

Het is wel een heel opmerkelijke plek voor olielekkage bij een V70. Die blokken zijn zo goed als onverwoestbaar en olielekkage komt meest van de keren toch voor bij de krukaskeerring.
Daarnaast komt lekkage via de peilstok ook voor. Een slecht rubbertje onder de dop van de peilstok is daar mede debet aan, net als een ongezonde druk in het carter.
Dan heb je nog kans dat er olie op het blok ligt, onder het zwarte plaatje met "volvo dohc" erop. Dat is vaak te wijten aan een slecht rubber in je vuldop. Kwestie van een paar centen om er een nieuw rubbertje in te doen.

Ik zou als ik jou was het blok eerst eens helemaal goed schoon spuiten of wassen en er een ritje mee maken. Goed opletten waar het dan vandaan komt.
Bij lekkage van de krukaskeerring wordt de olie soms naar de gekste plekken heengeslingerd.

Succes ermee !
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”