Goedemorgen
Afgelopen week met de 2024 Extended Range XC40 naar Italie gereden en alleen opgeladen bij Tesla superchargers, een leuke uitdaging wat op zich aardig goed ging. Muziek afspelen via Audio-Wagon en USB stick in witte rand USB-c aansluiting ging eigenlijk ook redelijk probleemloos. Echter als je dan bijv Radio Tour wilt luisteren via Radio 1 via je telefoon moet die ook via de witte rand USB-c gekoppeld worden en dan via Apple car play. De USB muziek stick werkt niet via de andere USB-c aansluiting dus je zou eigenlijk hiervoor een tweede witte rand USB-c aansluiting moeten hebben en die bestaat volgens mij wel echter ik kan hem niet meer vinden.
Iemand ervaring hiermee?
Gr Harry
usb-c witte rand
- coqrouge
- 2nd Gear member
Bij mijn weten zit er maar 1 witomrande USB-C aansluiting waarmee je het moet doen.
- paul_b
- 1st Gear member
Hallo,
Goed om te horen dat je met de Tesla SC naar Italie kunt reizen.
Daar was ik benieuwd naar.
Over je vraag: Inderdaad maar 1 usb-c aansluiting voor Apple Carplay of stick.
Ik zou zeggen, twee alternatieven:
- Muziek downloaden op je telefoon, ik doe dat door afspeellijsten vanuit apple muziek te synchroniseren met mijn iPhone. Die worden dan zichtbaar in de Bluetooth mediaspeler. (telefoon kan in je zak blijven). Radio 1 luisteren via een internet radio app, b.v. Tunein app in de Volvo menu.
- Via Apple CarPlay: Muziek afspelen die op je telefoon staat via de Apple muziek app(zonder abonnement), en Radio 1 luisteren zoals je al deed, maar kan ook via Tunein app die in Apple CarPlay zichtbaar is als je die op je telefoon hebt staan.
Ik vind 't overigens jammer dat de afbeeldingsicoontjes van de muzieklijsten en nummers in de BTmediaplayer niet worden weergegeven. (trage verbinding?)
Succes.
Gr. Paul
Goed om te horen dat je met de Tesla SC naar Italie kunt reizen.

Daar was ik benieuwd naar.
Over je vraag: Inderdaad maar 1 usb-c aansluiting voor Apple Carplay of stick.
Ik zou zeggen, twee alternatieven:
- Muziek downloaden op je telefoon, ik doe dat door afspeellijsten vanuit apple muziek te synchroniseren met mijn iPhone. Die worden dan zichtbaar in de Bluetooth mediaspeler. (telefoon kan in je zak blijven). Radio 1 luisteren via een internet radio app, b.v. Tunein app in de Volvo menu.
- Via Apple CarPlay: Muziek afspelen die op je telefoon staat via de Apple muziek app(zonder abonnement), en Radio 1 luisteren zoals je al deed, maar kan ook via Tunein app die in Apple CarPlay zichtbaar is als je die op je telefoon hebt staan.
Ik vind 't overigens jammer dat de afbeeldingsicoontjes van de muzieklijsten en nummers in de BTmediaplayer niet worden weergegeven. (trage verbinding?)
Succes.
Gr. Paul
XC40 Recharge ER Ultimate | 2023W17 | Vapour grey metallic | Tailored Wool Blend Charcoal
Midnight Zinc | Extra getint glas achter | Pixel led koplampen | Trekhaak
Midnight Zinc | Extra getint glas achter | Pixel led koplampen | Trekhaak
- caspervc
- 2nd Gear member
Je kan ook een radio app installeren die je internet radio geeft. Weet ff niet meer hoe die heet. Kan je overal in Europa gewoon lekker via je auto Radio 1 (Of kink fm alternative 90ies in mijn geval) luisteren 
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport