teebee schreef: ↑05.07.2024 - 16:25
Ook ik heb geen klagen. Ja, de veren zijn onder ruime coulance vervangen. Voorts 1x airco compressor vervangen obv garantie.
De beruchte trillingstoestanden zijn in zn geheel aan mij voorbijgegaan. Ow en 2x een defecte ABS sensor (ook deels coulance), die vond ik wel een beetje ‘te frequent’… Maargoed, alles kan kapot en ik ben de overtuiging toegedaan dat Volvo mbt “problemen” echt niet boven andere merken uitschiet. Desalnietteplus blijft het vervelend wanneer je als berijder te vaak wordt geconfronteerd met ‘dingetjes’.
Mag ik aannemen dat het over de V60 gaat en niet over de XC40?
Ik zie het woord "coulance" en de XC40 is uit 2023, dan zou het wellicht nog garantie zijn.
Betreft voor mij een V60. Mijn vrouw rijdt een XC40 welke ook vrijwel geen problemen heeft (1x ABS sensor).
Wat mij betreft Volvo in zn algemeenheid: prima betrouwbaar (ondanks allerhande ‘tests’).
Maar mbt een ‘imago’ wat een merk al dan niet terecht kan krijgen:
Ik heb in het verleden 10x opeenvolgend met heel veel genoegen Alfa gereden. Alfa …. Roestbakken…. Ik heb met geen enkel exemplaar ook maar enige roestvorming meegemaakt. Dus tja…. Het hebben van een imago wil niet zeggen dat dat terecht is en/of voor alle auto’s op gaat.
Vind het overigens een ‘diskussie’ van niks…. Probleemloze / storingsvrije auto’s bestaan niet. Het is techniek en alles kan kapot.
Ik ken in mijn directe omgeving bv een zeer ontevreden Mercedes rijder (wil ook van het merk af) en een Mazda rijder die veel problemen kent maar het merk vooralsnog trouw wil blijven. Zo is het overal wel wat.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Maar hoe zie jij dat dan, teebee? In die 5 jaar (MY19): zijn er veren vervangen, je aircocompressor is vervangen, 2 ABS sensoren. En dat is allemaal prima betrouwbaar? Dit bedoel ik nou, Volvo staat onderaan de lijst, maar dat is dan om te lachen.. Maar vervolgens zet je het bewijs zelf neer, waarom Volvo zo laag staat.
Ik had gisteravond ook iets heel vreemds. Onder het rijden vielen plotseling alle bedieningsknoppen op en bij het stuur uit.
Dus geen verlichting meer, ruitenwissers werkten niet meer (het regende ), richtingaanwijzer functioneerde ook niet.
Volvo assistentie gebeld, wisten ook geen oplossing. Wegenwacht door Volvo aangestuurd, monteur wist het ook niet maar probeerde wat punten te controleren en na 10 minuten werkte het spontaan weer zonder echt aanwijsbare reden. Niet echt fijn…….
teebee schreef: ↑05.07.2024 - 18:20
Betreft voor mij een V60. Mijn vrouw rijdt een XC40 welke ook vrijwel geen problemen heeft (1x ABS sensor).
Wat mij betreft Volvo in zn algemeenheid: prima betrouwbaar (ondanks allerhande ‘tests’).
Ik heb in het verleden 10x opeenvolgend met heel veel genoegen Alfa gereden. Alfa …. Roestbakken…. Ik heb met geen enkel exemplaar ook maar enige roestvorming meegemaakt. Dus tja…. Het hebben van een imago wil niet zeggen dat dat terecht is en/of voor alle auto’s op gaat.
Vind het overigens een ‘diskussie’ van niks…. Probleemloze / storingsvrije auto’s bestaan niet. Het is techniek en alles kan kapot.
Ik ken in mijn directe omgeving bv een zeer ontevreden Mercedes rijder (wil ook van het merk af) en een Mazda rijder die veel problemen kent maar het merk vooralsnog trouw wil blijven. Zo is het overal wel wat.
volvo440special schreef: ↑05.07.2024 - 19:15
Maar hoe zie jij dat dan, teebee? In die 5 jaar (MY19): zijn er veren vervangen, je aircocompressor is vervangen, 2 ABS sensoren. En dat is allemaal prima betrouwbaar? Dit bedoel ik nou, Volvo staat onderaan de lijst, maar dat is dan om te lachen.. Maar vervolgens zet je het bewijs zelf neer, waarom Volvo zo laag staat.
Jij legt de lat duidelijk hoog. Ik vind het niet abnormaal (met de 2e keer ABS als uitzondering).
Waar ik veel meer waarde aan hecht is hoe de dealer eea oplost, en dat is in mijn geval meer dan prima. Ik denk dat menig merk daar een voorbeeld aan kan nemen.
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
teebee schreef: ↑05.07.2024 - 18:20
Is bij de XC40 de stuurkolom niet vervangen?
Ja klopt, ben ik zelf blijkbaar al vergeten. Kan je nagaan dat dat geen indruk heeft gemaakt en dat heeft veel te maken met hoe het wordt opgelost.
Maar mijn mening is en blijft: Volvo=betrouwbaar en: ik heb een uiterst betrouwbare en meedenkende dealer (punt).
Dus als de dealer het maar goed weet te praten is het acceptabel?
Ik zou mij als dealer schamen om maar weer eens te moeten uitleggen dat het een producteigenschap is. Zo noemt men dat toch?
En vooral als eigenaar van de auto het hubeskolubes krijgen als ik WEER met panne zou staan. Misschien dat jij er blij van wordt om de dealer te zien. Maar dat geldt niet voor mij...
Urbexpeditie schreef: ↑05.07.2024 - 19:38
Dus als de dealer het maar goed weet te praten is het acceptabel?
Ik zou mij als dealer schamen om maar weer eens te moeten uitleggen dat het een producteigenschap is. Zo noemt men dat toch?
En vooral als eigenaar van de auto het hubeskolubes krijgen als ik WEER met panne zou staan. Misschien dat jij er blij van wordt om de dealer te zien. Maar dat geldt niet voor mij...
Zoals eerder gepost <punt>
Voor mij geen ‘discussie’.
Mijn vertrouwen in Volvo is wel wat gedaald.
Heb inmiddels 3x een nieuwe leverdatum gekregen voor mijn bestelde S60, hoe moeilijk kan het zijn!
Hopelijk is dit geen voorbode op de kwaliteit.
Natuurlijk, leuk voor de portemonnee Teebee, dat het garantie en coulance is. Dat kan en mag je overigens bij ieder merk wel verwachten. Ik vind dat ik de lat niet hoog leg. Van deze onderdelen verwacht je toch wel minstens 10 jaar aan levensduur. Om dat alles dan weg te wuiven alszijnde: 'de dealer denkt zo goed mee'.. Tja, dat vind ik persoonlijk juist de lat wel erg laag leggen.
volvo440special schreef: ↑06.07.2024 - 07:51
Natuurlijk, leuk voor de portemonnee Teebee, dat het garantie en coulance is. Dat kan en mag je overigens bij ieder merk wel verwachten. Ik vind dat ik de lat niet hoog leg. Van deze onderdelen verwacht je toch wel minstens 10 jaar aan levensduur. Om dat alles dan weg te wuiven alszijnde: 'de dealer denkt zo goed mee'.. Tja, dat vind ik persoonlijk juist de lat wel erg laag leggen.
Helemaal mee eens! Zoals BBQ King ook tikte, de “liefde” voor Volvo mag je niet blind voor feiten maken……
Qua rijcomfort is het een heerlijke auto maar de voortijdige slijtage van allerlei onderdelen zorgt er wel voor dat ik bij de volgende auto elders ga kijken.
Onze XC40 uit 2018 hebben we nu precies 3 jaar. Gekocht met 33kkm, nu 60.000 verder. Tot nu toe storingsvrij op de keyless entry na die wel eens hapert. Ik kies er overigens zelf voor om de dealer niet heel veel dure dingen te laten vervangen om dit wel/niet op te lossen. Voor de rest een heel fijne auto die doet wat ie moet doen.
Het is heel eenvoudig….
Is het foutloos dan is het de beste auto.
Heb je 1, zoals in mijn geval, waarbij er elke maand een monteur onder de kap zit, €1500 hier, €600 daar, €800 zo.
Dan ben je blij met de garantie dat je de reparatie maar 1x betaalt.
In mijn geval was ik dan al €1700 kwijt geweest voor 3x een kleppendeksel pakking in 2 jaar tijd.
Na 24 jaar Volvo gaat het voor mij dan ook iets anders worden.
bluefreefun schreef: ↑07.07.2024 - 09:23
Onze XC40 uit 2018 hebben we nu precies 3 jaar. Gekocht met 33kkm, nu 60.000 verder. Tot nu toe storingsvrij op de keyless entry na die wel eens hapert. Ik kies er overigens zelf voor om de dealer niet heel veel dure dingen te laten vervangen om dit wel/niet op te lossen. Voor de rest een heel fijne auto die doet wat ie moet doen.
Hoe Los je dat op, met die haperende keyless entry?