Eergisteren ontdekt dat er te weinig koelvloeistof in mijn s40 1990 1800 zat. Ik heb nu 2 dagen moeten bijvullen wat ik niet normaal vindt, dus wil ik een vloeistof in het koelsysteem doen, wat eventuele lekkage moet dichten, (bar`s leaks liquid) maar er staat bij de gebruiksaanwijzing dat het niet niet in het overlooptankje gegoten mag worden, om dat hier te weinig circulatie kan zijn.
Wie weet waar ik dit spul dan wel moet ingieten?
Mvgr. Huub
koelvloeistof bijvullen
-
- 1st Gear member
volgens mij kun je beter gaan zoeken waar de lekkage zit!!!
bars leaks is maar een noddmiddeltje om kleine gaatjes te dichten maar je kachelradiateur gaat er meestal ook van dichtzitten
ga naar de garage en laat je koelsysteem afpersen of laten controleren of er uitlaatgassen inzitten.
bars leaks is maar een noddmiddeltje om kleine gaatjes te dichten maar je kachelradiateur gaat er meestal ook van dichtzitten
ga naar de garage en laat je koelsysteem afpersen of laten controleren of er uitlaatgassen inzitten.
v40 rood 98 g3 pas 270.000 gereden
-
- 2nd Gear member
Bij mijn vorige auto, 440 had ik op een dag radiator lekkage. Heb er toen 2x zo´n flesje "smurry" in moeten doen om de boel dicht te krijgen.
(Had het door een verhuizing veel te druk om ook nog een garage op te zoeken)
Maar zoals hierboven al geschreven het bleek een nood oplossing.
Alleen de nood kwam na de oplossing...de eerst volgende zomer liep de motor temperatuur bij het minste geringste zo hoog op dat ik naar de kant moest.
Kortom nieuwe radiator. Maar met deze nieuwe radiator en later een nieuwe thermosstaat is het een probleem kind gebleven.
Bij mij in de buurt (Eifel, Ardennen) kreeg ik de motor "moeiteloos" over verhit.
Heb aan een en ander het gevoel overgehouden dat deze "smurry" zich niet alleen in je radiator afzet, maar ook elders de boel laat dicht slibben...
Na deze ervaring zal ik het (al dan niet terecht) niemand aanraden
Groeten, Jeroen
(Had het door een verhuizing veel te druk om ook nog een garage op te zoeken)
Maar zoals hierboven al geschreven het bleek een nood oplossing.
Alleen de nood kwam na de oplossing...de eerst volgende zomer liep de motor temperatuur bij het minste geringste zo hoog op dat ik naar de kant moest.
Kortom nieuwe radiator. Maar met deze nieuwe radiator en later een nieuwe thermosstaat is het een probleem kind gebleven.
Bij mij in de buurt (Eifel, Ardennen) kreeg ik de motor "moeiteloos" over verhit.
Heb aan een en ander het gevoel overgehouden dat deze "smurry" zich niet alleen in je radiator afzet, maar ook elders de boel laat dicht slibben...
Na deze ervaring zal ik het (al dan niet terecht) niemand aanraden
Groeten, Jeroen
- laheije
- 4th Gear member
Dus dat word wellicht een nieuwe koppakking, want ik zie uiterlijk geen lekkage van bijvoorbeeld radiateur of slangen.
Heeft hier iemand al ervaring mee wat zoiets zal gaan kosten?
Mvgr. Huub
Heeft hier iemand al ervaring mee wat zoiets zal gaan kosten?
Mvgr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- laheije
- 4th Gear member
Geen nieuwe koppakking maar een lekkage van een slangetje onder de motor was de oorzaak van het altijd maar bijvullen van koelvloeistof.
Het koelsysteem onder druk gezet en het spoot er uit.
Slangetje ingekort en voila probleem verholpen.
Bedankt voor het meedenken.
Gr. Huub
Het koelsysteem onder druk gezet en het spoot er uit.
Slangetje ingekort en voila probleem verholpen.
Bedankt voor het meedenken.
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden