Wat is de pulsdraad van de volvo 440 1995

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
funcard66
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.08.2005 - 14:15
Locatie: Zwolle

wil een vdo naviagatie inbouwen maar welke draad is de pulsdraad bij de volvo 440 bouwjaar 1995.

Bvd,

Arie
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Funcard 66

Is het zo'n alles in één VDO systeem (cd-speler, radio, navigatie) en gaat ie in je gewone DIN houder in het dashboard.

Dan heb je voldoende aan de DIN Stekkers voor de Pulsdraad. Je zult alleen een verloopstekker moeten halen om die op je VDO te pluggen. Daarnaast de satelliet ontvanger nog ergens wegwerken.

Maar ik hoor het graag.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
funcard66
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.08.2005 - 14:15
Locatie: Zwolle

Hallo,

Ja het is een vdo ms 4100 navigatie tuner alles in 1.

Maar alvast bedankt voor je antwoord,maar waarom heb ik een verloop stekker nodig?

Mvg,

Fun
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Een verloopstekker is nodig omdat de standaard VOLVO-stekker (bij radiovoorbereiding af fabriek) niet op de overige merken radios past.

De standaard VOLVO-stekkers van 1996 zijn een smalle brede stekker en een vierkant blok. Die smalle stekker is de stekker met alle elektra draden. Aan het vierkante blok (afgeronde hoeken) zitten de speakerdraden.

De verloopstekker is verkrijgbaar bij de betere automaterialen handels. en heeft dus de contrastekkers. Aan het einde de stekkers die in de meeste europeese en japanse systemen passen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Tacho zit NIET op de ISO stekker.

Heb je een digitale teller of een mechanische KM teller?

Bij de digitale kun je het signaal achter de klok weghalen.
Bij de mechanische kun je bij volvo een pulsgever kopen
die je op de mechanische klok aansluit. dus op je tellerkabel.
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Volmar schreef:Tacho zit NIET op de ISO stekker.
Idd dat klopt.
Maar hij koopt een aftermarket alles in één systeem. Dan heb je geen pulsgever voor de Tacho nodig alleen een puls van de accu, en een sateliet ontvanger die bijgeleverd wordt.
Dat bedoelde ik aan te geven.
Ik ben dus uitgegaan van een sateliet ontvangersysteem van VDO
Mogelijk dus een vorm van spraakverwarring Helaas.

Als het echter via een ander systeem gaat Funcard66 dan heeft VOLMAR gelijk en moet je het daar zoeken.
Voor zover mij bekend hebben alle 400's nog een mechanische teller en zul je een pulsgever moeten kopen omdat die er niet standaard opzit.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
funcard66
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.08.2005 - 14:15
Locatie: Zwolle

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Er zat eerst een vdo dayton ms 4150 rs in die heeft een Jongen ingebouwd die dat voor zijn werk ook doet alleen hij durfde niet 100 % te zeggen welke de puls draad was,hij vertelde wel dat ik geen pulsgever nodig had dat die er in zat.

Alleen de vdo ms 4150 moet je registreren om te kunnen testen dus daar zijn we niet aan toe gekomen,en ik kon toen een vdo ms 4100 kopen en daar hoef je niet ieder jaar voor te betalen in verband met de wegenkaarten,dus het inbouwen lukt mij wel alleen moet even weten welke de pulsdraad is en wat voor kleur die heeft.

Mvg,

Arie
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

V480-V40 schreef:
Idd dat klopt.
Maar hij koopt een aftermarket alles in één systeem. Dan heb je geen pulsgever voor de Tacho nodig alleen een puls van de accu, en een sateliet ontvanger die bijgeleverd wordt.

Van een puls van een accu heb ik nooit gehoord en ik repareer
toch al heel lang navigatiesystemen.......
Wat bedoel je daar precies mee?

Voor VDO systemen geldt : Ze werken zonder tacho,
maar zijn dan niet nauwkeurig en de boordcomputerfunctie
kun je niet gebruiken. Dat geldt voor de navigatieradio's en voor
de losse computers. Het ziet er anders uit, maar het aansluiten
is hetzelfde.
De 4100 en de 4150RS hebben dezelfde aansluitingen.
Kun je dus zo overzetten.
4150 vind ik sowieso niets, kan er het front niet afhalen.
Lekker diefstalveilig......NOT :?

Een navigatie heeft een vaste plus, geschakelde plus, tacho en
achteruitrij signaal nodig en natuurlijk een antenne.
Bij sommige toestellen ook een handremsignaal, maar die knoop je
standaard aan de massa. Ik heb het dus niet over Tommies hier...

Bij bijv Pioneer en Blaupunkt nav radio's MOET je een tacho hebben,
anders navigeert ie helemaal niet. Die moet je namelijk eerst
kalibreren op het tachosignaal.
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Volmar schreef: Van een puls van een accu heb ik nooit gehoord en ik repareer
toch al heel lang navigatiesystemen.......
Wat bedoel je daar precies mee?
Ik merk het al, een spraakverwarring. Met een puls(draad) van de accu bedoel ik dus de constant stroomdraad. Excuses daarvoor. :oops: :oops:
In het vervolg zal ik eerst vragen wat ze nu precies met pulsdraad bedoelen. (Dat krijg je van al die dialecten)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”