die zijn niet draadloos....
Over Apple Carplay in de Volvo
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Henry82
- 5th Gear member
Je kunt ze telefonisch bereiken op 0345-688888 of via mail per infonl@volvocars.com
En daarnaast ook vast via allerlei social media kanalen.
Wellicht kunnen ze je meer duidelijkheid geven
En daarnaast ook vast via allerlei social media kanalen.
Wellicht kunnen ze je meer duidelijkheid geven

Life is what happens while you're busy making other plans
- koos
- 2nd Gear member
Hierboven ook al eerder gezegd, CarPlay (bedraad of draadloos) is wat anders dan de toekomstige CarPlay (CarPlay 2) van Apple waarbij ze ook voertuiggegevens kunnen benaderen en weergeven. Deze is er nog niet. Bedraad CarPlay of draadloos Carplay maakt niet uit wat betreft rechten (natuurlijk wel een andere implementatie). Ook is dit licentievrij te implementeren. Dit zeg ik met mijn Apple achtergrond.
Als Volvo liefhebber vind ik het persoonlijk een zwaktebod dat ze het nog niet voor elkaar hebben, aangezien dit alles behalve 'nieuwe' technologie is en je wat mij betreft niet moet vermelden dat iets er in zit, maar nu nog even niet... Daaruit blijkt wat mij betreft dat het produceren van auto's een andere specialiteit is dan software maken... Wat je ook van het Tesla of Elon Musk vindt, ze hebben iets heel erg goed gedaan daarin!
Als Volvo liefhebber vind ik het persoonlijk een zwaktebod dat ze het nog niet voor elkaar hebben, aangezien dit alles behalve 'nieuwe' technologie is en je wat mij betreft niet moet vermelden dat iets er in zit, maar nu nog even niet... Daaruit blijkt wat mij betreft dat het produceren van auto's een andere specialiteit is dan software maken... Wat je ook van het Tesla of Elon Musk vindt, ze hebben iets heel erg goed gedaan daarin!
- WardG
- 1st Gear member
- Contacteer:
Amen! Jammer dat dit naar hier verschoven is toch.koos schreef: ↑10.07.2024 - 17:02 Hierboven ook al eerder gezegd, CarPlay (bedraad of draadloos) is wat anders dan de toekomstige CarPlay (CarPlay 2) van Apple waarbij ze ook voertuiggegevens kunnen benaderen en weergeven. Deze is er nog niet. Bedraad CarPlay of draadloos Carplay maakt niet uit wat betreft rechten (natuurlijk wel een andere implementatie). Ook is dit licentievrij te implementeren. Dit zeg ik met mijn Apple achtergrond.

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Merk dat de Apple-adepten hier duidelijk aanwezig zijn. Net als dat je je niet kritisch mag uiten over Volvo, geldt dat vaak ook over Apple. Early adopter Tesla rijders zijn ook zo. Dat mag, maar ik steek anders in elkaar. Ik ben blij dat Volvo kritisch naar Carplay 2 kijkt en grenzen trekt bij wat ze willen delen. Aanhalen dat Volvo Chinees is, is een zwaktebod. De eerste in de usa gemaakt iPhone moet volgens mij nog komen. Laat staan zonder Chinese componenten.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Tja, ik heb beide
iPhone en iPad onderweg en Google thuis.
En in de auto gewoon Volvo

En in de auto gewoon Volvo

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Edgecrusher
- 4th Gear member
Maar je hebt volgens mij geen Carplay en geen Android Auto als verlengstuk van je telefoon.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
- WardG
- 1st Gear member
- Contacteer:
Walter schreef: ↑10.07.2024 - 20:29 Merk dat de Apple-adepten hier duidelijk aanwezig zijn. Net als dat je je niet kritisch mag uiten over Volvo, geldt dat vaak ook over Apple. Early adopter Tesla rijders zijn ook zo. Dat mag, maar ik steek anders in elkaar. Ik ben blij dat Volvo kritisch naar Carplay 2 kijkt en grenzen trekt bij wat ze willen delen. Aanhalen dat Volvo Chinees is, is een zwaktebod. De eerste in de usa gemaakt iPhone moet volgens mij nog komen. Laat staan zonder Chinese componenten.
Goh de software op die iPhones daarentegen is zeker niet Chinees. Laat dat net de sterkte zijn van Apple. De software in de nieuwe Volvo’s daarentegen is zeer zeker wel Chinees. En zelf zo dat het bedrijf dat die software schrijft banden heeft met Geely. De oprichter van Geely is gewoon de hoofdaandeelhouder van het softwarebedrijf voor de nieuwe Volvo’s,zeekr…
Dus laat ons wel wezen. Ik blijf daar liever van weg. Daarom dat ik CarPlay zo belangrijk vind.
- lancer
- 6th Gear member
Mijn ervaring is dat Volvo zich nauwelijks bekommert over onze privacy. Volvo heeft al onze gegevens al aan Google weggegeven en heeft tegelijkertijd beweerd dat ze dat niet doen. Kijk bijvoorbeeld naar de navigatie; als je bij Google al je privacy vinkjes aanzet die moeten voorkomen dat Google je data verkoopt, dan ben je een behoorlijk deel van de functionaliteit van de Maps navigatie kwijt, zoals het onthouden van vaak gebruikte adressen en laadpunten. Dan gebruik ik liever een navigatie app van een bedrijf dat nog niet gesnapt is op het illegaal verkopen van mijn gegevens.Walter schreef: ↑10.07.2024 - 20:29 Merk dat de Apple-adepten hier duidelijk aanwezig zijn. Net als dat je je niet kritisch mag uiten over Volvo, geldt dat vaak ook over Apple. Early adopter Tesla rijders zijn ook zo. Dat mag, maar ik steek anders in elkaar. Ik ben blij dat Volvo kritisch naar Carplay 2 kijkt en grenzen trekt bij wat ze willen delen. Aanhalen dat Volvo Chinees is, is een zwaktebod. De eerste in de usa gemaakt iPhone moet volgens mij nog komen. Laat staan zonder Chinese componenten.
Waar de EX30 waarschijnlijk nog geen last van heeft, maar de XC40 wel, is dat de boordcomputer kruipend traag wordt met een paar apps erop. De maps navigatie is vaak pas een minuut na wegrijden bruikbaar. Historisch bekeken is dit het pad voor alle auto's met een OS van een techgigant, verder lopen de auto's standaard maanden achter met security patches, daar wil ik niet mee het Internet op. De oplossing hiervoor is juist een oplossing als Android Auto of Apple Carplay.
Deze functionaliteit zal vast wel komen, maar gezien de eerdere ervaringen met Volvo kan het wel even duren. Carplay 2 zou leuk zijn, maar de reden dat dat even duurt ligt denk ik eerder aan het strikte veiligheidsregime van Volvo dan aan de privacy vinkjes. Alle veranderingen aan de UI van de auto gaan door een heel uitgebreid proces heen. Daar komt niet altijd uit wat je zou verwachten of willen, maar ik ken maar weinig fabrikanten die de veiligheid zo serieus nemen.