Sinds 17 mei heb ik een nieuwe XC40 Pure Electric (die op 18 mei is afgesleept en bijna 6 weken in reparatie is geweest, zie ander draadje).
Vandaag heb ik software update 3.1.9 geïnstalleerd, en het zal vast toeval zijn, maar vanmiddag koelde mijn airco niet meer. Het maakt niet uit welke temperatuur ik instel, hij blaast gewoon buitenlucht (en die was 25 graden...).
Ik heb, na de lange reparatie, nu 1500 km op de teller staan en nu houdt de airco er dus al mee op. Niet fijn, want volgende week ga ik er mee op vakantie naar Italië.
Kan dit software gerelateerd zijn?
Of is het gewoon puur toeval dat de airco het tijdens de eerste rit na de update niet meer doet?
Hiervoor heb ik 3 jaar een XC40 P8 Pure Electric gereden, en daar heb ik nooit een probleem mee gehad, ook niet na updates.
Airco koelt niet na software update v.3.1.9
-
- 1st Gear member
OK. Ik zal er morgen even mee naar de garage rijden.
Vanmorgen deed hij het nog prima. Vorige week tijdens de hete dagen ook geen enkel probleem.
Vanmiddag, na de software update, koelde hij helemaal niet meer.
Vandaar dat ik het aan de update relateerde. Het leek me te toevallig.
Maar ik begrijp dat dat onwaarschijnlijk is.
- mga1600
- 6th Gear member
Bij mij doet de airco het na de uodate in iedergeval nog prima…..heb je al een reset gedaan? Dat wil ook nog wel eens vage zaken oplossen. Ik doe standaard beide resets na iedere OTAfreakadelic schreef: ↑10.07.2024 - 18:53OK. Ik zal er morgen even mee naar de garage rijden.
Vanmorgen deed hij het nog prima. Vorige week tijdens de hete dagen ook geen enkel probleem.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 1st Gear member
Wat bedoel je met "beide resets"?mga1600 schreef: ↑10.07.2024 - 21:12Bij mij doet de airco het na de uodate in iedergeval nog prima…..heb je al een reset gedaan? Dat wil ook nog wel eens vage zaken oplossen. Ik doe standaard beide resets na iedere OTAfreakadelic schreef: ↑10.07.2024 - 18:53OK. Ik zal er morgen even mee naar de garage rijden.
Ik heb de reset gedaan door 20 seconden de home-knop in te drukken (het systeem start dan opnieuw op).
Is er nog een andere manier van resetten?
- coqrouge
- 2nd Gear member
20 sec drukken op de ontwasemingsknop om het modem te resettenfreakadelic schreef: ↑11.07.2024 - 08:21
Wat bedoel je met "beide resets"?
Ik heb de reset gedaan door 20 seconden de home-knop in te drukken (het systeem start dan opnieuw op).
- Peter-V50
- 4th Gear member
Dit inderdaad. Je weet dat je de knop lang genoeg hebt ingedrukt als de SOS-knop rood begint te knipperen.coqrouge schreef: ↑11.07.2024 - 12:5820 sec drukken op de ontwasemingsknop om het modem te resettenfreakadelic schreef: ↑11.07.2024 - 08:21
Wat bedoel je met "beide resets"?
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge