Goedenavond,
Eindelijk onze Xc40 T5 binnen en de reis naar Spanje begonnen.
Zijn we net de grens van Spanje gepasseerd komt er een scheur in het voorraam ( onderin) en heeft nu al een lengte van ongeveer 40cm.
Via de verzekering carglass aan de lijn gehad en een afspraak op de 18e Juli gemaakt. Nu komt er wel een raam in met voorruit verwarming en alle sensoren worden weer opnieuw afgesteld. Ik heb toch even gevraagd of er een origineel raam in komt, dit is niet het geval. Wel komt het raam uit dezelfde fabriek waar volvo ook hun ramen vandaan hebben. Zit hier nu verschil in, of hoef ik mij geen zorgen te maken
Voorruit vervangen door carglass
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47
Djamoro schreef: ↑11.07.2024 - 22:53 Goedenavond,
Eindelijk onze Xc40 T5 binnen en de reis naar Spanje begonnen.
Zijn we net de grens van Spanje gepasseerd komt er een scheur in het voorraam ( onderin) en heeft nu al een lengte van ongeveer 40cm.
Via de verzekering carglass aan de lijn gehad en een afspraak op de 18e Juli gemaakt. Nu komt er wel een raam in met voorruit verwarming en alle sensoren worden weer opnieuw afgesteld. Ik heb toch even gevraagd of er een origineel raam in komt, dit is niet het geval. Wel komt het raam uit dezelfde fabriek waar volvo ook hun ramen vandaan hebben. Zit hier nu verschil in, of hoef ik mij geen zorgen te maken
Dat is de bekende smoes van Carglass! Je kan altijd kiezen voor een originele ruit, alleen heb je dan afhankelijk van waar je verzekerd bent een eigen bijdrage.
In de “imitatie” ramen van Carglass staat ook geen Volvo logo. Wel een plus als je ooit de auto gaat inruilen..
Ik zeg niet dat Carglass slecht is, maar ik heb er wel helaas tot 2 keer toe een slechte ervaring gehad. De eerste keer was de ruit niet goed gemonteerd met een fluittoon tijdens het rijden als gevolg.
De tweede keer kreeg ik na 1 week een barst in de ruit. Ik kan niet beoordelen of het stom toeval was, of dat de ruit niet goed gemonteerd was.
Maar het gaf mij niet echt vertrouwen……..
Ik zou dus mijn ruit laten vervangen bij/door een Volvo dealer. In de meeste gevallen monteert de Volvo garage dan zelf de voorruit. In de uitzonderlijke gevallen dat de Volvo garage dat niet zelf doet maar uitbesteedt, is het wel de Volvo garage die een vinger aan de pols houdt en wat je aanspreekpunt is bij eventuele problemen in de montage of afstelling van de sensoren.
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Volvo gebruikt zelf ook andere kit dan andere glaszetters. Dus dealer zou ook mijn voorkeur hebben.
- kawazxr
- 5th Gear member
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21
Zou zelf ook kiezen voor de originele ruit bij de dealer, misschien even nakijken in je polis of je eigen keuze hebt anders heb je een eigen risico.
Een voorruit plaatsen is niet eenvoudig en met alle sensoren die afgesteld moeten worden is het belangrijk dat dit zorgvuldig gedaan wordt.
Een voorruit plaatsen is niet eenvoudig en met alle sensoren die afgesteld moeten worden is het belangrijk dat dit zorgvuldig gedaan wordt.
S60 T8 R-Design Hybride
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Ik heb 2 neven die een autoglas bedrijf hebben en zij zijn erg druk met dealer bezoeken, want er zijn weinig dealers die dat zelf doen is hun ervaring.
Is toch specialistisch werk en doen ze niet zelf. Is ook mijn eigen ervaring toen ik mijn V70 kocht bij de dealer, moest nieuw ruit in en is gedaan door een externe partij, wel met Volvo ruit. Maar kan mij werkelijk niet voorstellen wat er zo bijzonder aan een origineel ruit is, en ook bij inruil lijkt mij dit geen meerwaarde hebben.
En afstellen van sensoren horen de mensen een soort van certificaat/opleiding voor te hebben. Hoort ook speciale apparatuur bij. Dat kunnen ze bij een glasbedrijf goed, want doen ze meermaals per dag.
Dus persoonlijk zou ik mij niet druk maken om een carglass oid.
Is toch specialistisch werk en doen ze niet zelf. Is ook mijn eigen ervaring toen ik mijn V70 kocht bij de dealer, moest nieuw ruit in en is gedaan door een externe partij, wel met Volvo ruit. Maar kan mij werkelijk niet voorstellen wat er zo bijzonder aan een origineel ruit is, en ook bij inruil lijkt mij dit geen meerwaarde hebben.
En afstellen van sensoren horen de mensen een soort van certificaat/opleiding voor te hebben. Hoort ook speciale apparatuur bij. Dat kunnen ze bij een glasbedrijf goed, want doen ze meermaals per dag.
Dus persoonlijk zou ik mij niet druk maken om een carglass oid.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik heb er zelf voor gekozen om gewoon naar de dealer te gaan. Vertrouwd adres en garantie op de juiste kwaliteit van ruit en werkzaamheden. Dealer doet het gewoon zelf. Dat een ruit van Carglass uit dezelfde fabriek komt als die van Volvo zegt nog niet dat ze hetzelfde zijn (op het log van Volvo na), maar ik zeg ook niet dat het niet zo is..... Gewoon de keuze maken die voor jou het beste is/voelt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Uiteraard huurt de dealer veelal externen in. Sommige dealers doen het wel weer zelf, door monteurs op te leiden en vervolgens in te zetten voor dit werk.
Verschil is dat de dealer zorg draagt voor vakbekwame specialisten en juiste onderdelen. Bij Carglass is het al gauw een ruit "van dezelfde kwaliteit als origineel", maar mijn ervaring is dat het veelal toch mindere ruiten zijn. Bijvoorbeeld de ruitenwisserverwarming. De originele ruiten hebben een veel bredere strook. Carglass ruit maar een klein strookje. Originele ruiten hebben een UV-werende laag. Carglass alternatief heeft dit niet. Volvo gebruikt twee componenten kit. Carglass (vaak) niet. Ook zie je veel sneller krasjes op de ruiten komen, dan origineel.
Met de juiste verzekering kun je gewoon via dealerglass.nl een afspraak bij de dealer maken. Verzekering keert uit en je weet zeker dat het goed zit.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9248
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Als ik hier de dealer om een nieuwe ruit vraag dan bestellen zij die, en komt een ander bedrijf hem er in zetten (geen goedkoop verzekeringsbedrijf a la Carglass). Of ze sturen de ruit door naar dat bedrijf en je kan daar heen met de auto.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3911
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Zie viewtopic.php?p=1843951#p1843951
Over de verzekering bij CB: kan het niet kort houden, dus elders eens het hele verhaal.
......Uiteindelijk dus wel bij de dealer toegestaan door CB. Dank aan dealer die meer dan eens 'bemiddelde'.
Ik zou elders op vakantie ook blij zijn met een Carglass firma.
Als het niet bevalt, dan later thuis maar opnieuw, voor eigen kosten.
Over de verzekering bij CB: kan het niet kort houden, dus elders eens het hele verhaal.
......Uiteindelijk dus wel bij de dealer toegestaan door CB. Dank aan dealer die meer dan eens 'bemiddelde'.
Ik zou elders op vakantie ook blij zijn met een Carglass firma.
Als het niet bevalt, dan later thuis maar opnieuw, voor eigen kosten.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Ieder zijn meug, maar hier enkel via de dealer. Dat gaat bij ons automatisch zo, de wagens zijn bij/via Volvo verzekerd.
Indien het bij een derde partij gebeurt heb je bij problemen mogelijk ook minder hefboom om tot een oplossing te komen.
Indien het bij een derde partij gebeurt heb je bij problemen mogelijk ook minder hefboom om tot een oplossing te komen.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06.08.2023 - 17:16
Ik heb ook hele slechte ervaringen met Carglass, de ruit was niet goed gemonteerd met waterlekkage als gevolg.
Heftige discussie met de bedrijfsleider die beweerde dat het niet aan de gemonteerde ruit lag maar aan versleten rubbers bij de deur.
Sloeg uiteraard helemaal nergens op, contact opgenomen met het hoofdkantoor daarna werd de ruit erop nieuw ingezet waarna de lekkage over was. Wat een prutswerk van Carglass, en het meest irritante vond ik dat ze glashard stonden te liegen. Bovendien zijn de Carglass ruiten van een andere kwaliteit zoals ook al in een eerdere reply werd aangegeven.
Waarom zou je naar Carglass gaan als je dealer een originele ruit kan plaatsen? Krijg je ook nooit de "vingerwijzing naar elkaar" als er bijvoorbeeld een probleem is met de sensoren. Ik zou de afspraak bij Carglass annuleren, maar dat is mijn mening.
Als je verzekerd bent bij Volvo is vervanging bovendien gratis.
De meeste grote Volvo dealers hebben een eigen schadeafdeling, die alles perfect oplossen als er een probleem is.
Heftige discussie met de bedrijfsleider die beweerde dat het niet aan de gemonteerde ruit lag maar aan versleten rubbers bij de deur.
Sloeg uiteraard helemaal nergens op, contact opgenomen met het hoofdkantoor daarna werd de ruit erop nieuw ingezet waarna de lekkage over was. Wat een prutswerk van Carglass, en het meest irritante vond ik dat ze glashard stonden te liegen. Bovendien zijn de Carglass ruiten van een andere kwaliteit zoals ook al in een eerdere reply werd aangegeven.
Waarom zou je naar Carglass gaan als je dealer een originele ruit kan plaatsen? Krijg je ook nooit de "vingerwijzing naar elkaar" als er bijvoorbeeld een probleem is met de sensoren. Ik zou de afspraak bij Carglass annuleren, maar dat is mijn mening.
Als je verzekerd bent bij Volvo is vervanging bovendien gratis.
De meeste grote Volvo dealers hebben een eigen schadeafdeling, die alles perfect oplossen als er een probleem is.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06.08.2023 - 17:16
Een niet originele ruit heeft wel degelijk invloed op de waarde van je auto.Almerev70 schreef: ↑12.07.2024 - 07:24 Ik heb 2 neven die een autoglas bedrijf hebben en zij zijn erg druk met dealer bezoeken, want er zijn weinig dealers die dat zelf doen is hun ervaring.
Is toch specialistisch werk en doen ze niet zelf. Is ook mijn eigen ervaring toen ik mijn V70 kocht bij de dealer, moest nieuw ruit in en is gedaan door een externe partij, wel met Volvo ruit. Maar kan mij werkelijk niet voorstellen wat er zo bijzonder aan een origineel ruit is, en ook bij inruil lijkt mij dit geen meerwaarde hebben.
En afstellen van sensoren horen de mensen een soort van certificaat/opleiding voor te hebben. Hoort ook speciale apparatuur bij. Dat kunnen ze bij een glasbedrijf goed, want doen ze meermaals per dag.
Dus persoonlijk zou ik mij niet druk maken om een carglass oid.
Ik heb zelf ervaren dat er bij mijn inruil wel een opmerking over werd gemaakt. Het kan een teken zijn dat de vorige eigenaar wat minder zuinig op zijn wagen was en er dan mogelijk ook bezuinigd was op onderhoud. Ik zou zo' n auto om die reden al laten staan.
Daarom vanaf nu ook uitsluitend originele onderdelen, al zullen de meningen hierover wel verdeeld zijn.....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 27.06.2024 - 19:30
Toch voor carglass gegaan, want de volvo dealer hier in Spanje kon niet garanderen dat het raam er was voordat de terugreis aanvangt de 29e.
Maar alle vertrouwen dat het goed komt.
Nu nog een half uur wachten en dan weer ophalen
Maar alle vertrouwen dat het goed komt.
Nu nog een half uur wachten en dan weer ophalen