Wat is de uitleg bij dit datagebruik van de EX30 via de iPhone. De teller voor het datagebruik op de iPhone is vorige week donderdag op nul gezet, dus nu ruim een week in gebruik. De auto is dus de grootste gebruiker terwijl ik zou denken dat hij zijn data 'zelf' ophaalt. Ik luister nu nog muziek van de iPhone via bluetooth en navigeer met GoogleMaps op het scherm van de auto.
Dank voor de verheldering!
Gr.
M.
Datagebruik via iPhone
-
- 1st Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Breezer
- 2nd Gear member
Het is een beetje gissen, maar ik denk dat jij je data (hotspot) deelt met je EX30. Dan gebruikt de EX30 op het moment dat hij data nodig heeft jouw telefoon, tenminste als die verbinding er dan is. Ik zou persoonlijk mijn telefoon niet instellen als een hotspot voor de auto, tenzij het niet anders kan.
-
- 1st Gear member
-
- 1st Gear member
Denk ik niet, de Hotspot staat weliswaar aan op de iPhone, maar de Volvo kent mijn iCloud account niet. Ik was bij de Volvo dealer eerder deze week, hij had ook geen idee waar dit vandaan komt.Breezer schreef: ↑12.07.2024 - 16:07 Het is een beetje gissen, maar ik denk dat jij je data (hotspot) deelt met je EX30. Dan gebruikt de EX30 op het moment dat hij data nodig heeft jouw telefoon, tenminste als die verbinding er dan is. Ik zou persoonlijk mijn telefoon niet instellen als een hotspot voor de auto, tenzij het niet anders kan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- TJJD6
- 1st Gear member
Volgens mij gebruiken over het algemeen de autos data/internet via de Bluetooth verbinding met je mobiel (dit kan je natuurlijk ook uitzetten op of je mobiel of in de auto)
Volvo V60 II MY2022 T6 R-Design long range
Volvo 480ES, Volvo V40, Volvo V60 D6
Volvo 480ES, Volvo V40, Volvo V60 D6
- Jers3n
- 5th Gear member
Het icoontje hoort bij de EX30-app die op je iPhone staat (zo zie ik in de App-store) dat lijkt de EX30 variant van de Volvocars-app.
Dit is niet de auto zelf
Deze app zal inderdaad best wat data verbruiken, niet alleen elke keer als je verbinding maakt met de EX30, je bestemming naar de auto stuurt, preconditioning aan zet, etc., maar ook met updates van de app, zijn er afgelopen week al 2
(En ter indicatie meest recente update van de Volvocars-app is al 195 MB).
Dit is niet de auto zelf
Deze app zal inderdaad best wat data verbruiken, niet alleen elke keer als je verbinding maakt met de EX30, je bestemming naar de auto stuurt, preconditioning aan zet, etc., maar ook met updates van de app, zijn er afgelopen week al 2
(En ter indicatie meest recente update van de Volvocars-app is al 195 MB).
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 1st Gear member
Het icoontje hoort inderdaad bij de EX30-app. Gisteren heb ik hem uitgezet onder Mobiel netwerk, het verbruik zal dus niet meer stijgen. Maar wat doet de auto of de app nu niet meer? Ik was vandaag zo'n 15 km van huis met de auto en in de app kwam de rit keurig in het Rijlogboek tevoorschijn via het mobiele netwerk, tevens werkte de GoogleMaps app in de auto zonder problemen.
Mij is verteld dat de auto de eerste 4 of 5 jaar zonder verdere kosten van zijn eigen internetverbinding gebruik maakt. Daarna zou je wellicht zo'n € 100,00 per jaar betalen afhankelijk van de service van je dealer en de kosten van een internetabonnement op dat moment. Voorlopig laat ik de toegang tot het internet via de app uitstaan en kijk of alles normaal blijft functioneren. Updates van alle apps op de iPhone gaan inderdaad via de AppStore. Als er ideeën zijn over het nut van het openzetten van de EX30-app onder Mobiel netwerk dan hoor ik het graag.
Mij is verteld dat de auto de eerste 4 of 5 jaar zonder verdere kosten van zijn eigen internetverbinding gebruik maakt. Daarna zou je wellicht zo'n € 100,00 per jaar betalen afhankelijk van de service van je dealer en de kosten van een internetabonnement op dat moment. Voorlopig laat ik de toegang tot het internet via de app uitstaan en kijk of alles normaal blijft functioneren. Updates van alle apps op de iPhone gaan inderdaad via de AppStore. Als er ideeën zijn over het nut van het openzetten van de EX30-app onder Mobiel netwerk dan hoor ik het graag.