V60 2020 B4 diesel mild hybrid koelvloeistof issue

Plaats reactie
Volvovo
Starter

Hoi, expertise nodig!

Mijn Volvo V60 B4 diesel 2.0 uit 2021 verbruikt koelvloeistof. Mijn garage heeft het koelsysteem onder druk gezet, maar dat lijkt goed te zijn. We hebben de koelvloeistof gecontroleerd met een koppakking vloeistoftester en deze kleurde groen/blauw. Dus er mengt zich uitlaatgas met de koelvloeistof.

Maar de motor verbruikt slechts een kleine hoeveelheid koelvloeistof wanneer ik snel rijd, rond de 170 km/u. Over 5000 kilometer is er misschien 800 ml tot 1 liter koelvloeistof verbruikt.

De auto heeft geen witte rook, ik heb volledige vermogen, oliepeil nog altijd hetzelfde gebleven, er zijn geen lekkages gespot. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt of tips? De intercooler heeft ook geen lekkage laten zien.
Ik heb 120.000 km op de teller.
Anor
2nd Gear member

Kan van alles zijn, van een kapotte koppakking tot aan een gescheurde cilinderkop/wand. Aangezien je hebt getest met een vloeistof tester lijkt het wel iets interns te zijn dus geen kapotte radiateur o.i.d. Zou toch langs de garage gaan om in ieder geval alles na toe lopen. Bij kleine lekkages hoef je niet altijd witte rook te zien.

Ikzelf heb dit n.l gehad bij een opel insignia 1.6cdti, na wel 8x terug te zijn geweest en diverse dingen (goedkoopste eerst wand garantiewerk) te hebben vervangen bleek dit een scheurtje in de cilinderwand te zijn geweest, deze vervangen en het probleem was weg. 0.0 rook was waarneembaar enkel dat het koelvloeistof wat afnam.
Volvovo
Starter

De garage vindt het een vreemd iets dat er nu al iets met de cylinderkop zou zijn oid omtrent motorblok. Het wordt nu verhaald op de EGR koeler wss. Deze wordt eerst vervangen. Auto is nog redelijk in nieuwstaat. Altijd netjes warm ingereden. Ook uiteraard.
Johan1412
Starter

Beste Volvovo,

Ik heb hetzelfde probleem ( identiek) . Heb je het verholpen ? Is dit niet een probleem van Volvo zelf ? En is dat na te verhalen bij de importeur. Zoveel B4 diesels rijden er niet
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”