Hallo hallo!
Mijn airco doet het soms wel en soms niet.
Afgelopen week is de auto voor een grote beurt bij mijn garage geweest en daar is er druk op het systeem gezet en er is geen lek.
Ook zei de monteur dat de aircopomp gewoon aansporing.
Na beetje onderzoek op internet te doen is dit waarschijnlijk een te grote speling op de magneet koppeling.
Nu gaan wij over 2 weken op vakantie en wil het daar voor graag gemaakt hebben.
Dus een volvo garage gebeld in de buurt en die beste man had hier nog nooit van gehoord en zou mij terug bellen maar dat is niet gebeurt.
Kent iemand een specialist of beun in de buurt van Hengelo die dit probleem kan oplossen?
Airco problemen
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
Je kan zelf ook gemakkelijk testen of het aan de magneetkoppeling ligt:
Heb dit zelf op vakantie als nood fix gedaan, heeft een jaar perfect gewerkt. Daarna toch maar zoals het hoort de magneetkoppeling afgesteld. Die tie wraps kan je er in een half uur onder hebben liggen als je een beetje handig bent.
Heb dit zelf op vakantie als nood fix gedaan, heeft een jaar perfect gewerkt. Daarna toch maar zoals het hoort de magneetkoppeling afgesteld. Die tie wraps kan je er in een half uur onder hebben liggen als je een beetje handig bent.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 28.04.2022 - 11:19
- Contacteer:
Goede tip om te onthouden :like:
v50 2.4i 2006
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 01.09.2023 - 17:58
Tie wraps; niet doen. Is plastic en die koppeling kan best warm worden. Daarbij is het totaal niet nodig, shimmen is supereenvoudig.
Je hoeft ook geen puller-setje voor airco-koppelingen te hebben, dat werkt niet.
Midden voorop de koppeling zit een boutje. Steek door 2 van de 3 gaten een M6 bout of M7 en zet er een schroevendraaier klem door, zodat de koppeling niet kan draaien. Dan dat boutje losdraaien, en je pakt de koppeling er zo af. De snaar hoeft hiervoor niet verwijderd te worden, je pakt alleen de koppeling. Dan ff koppen op plank oid om de 'ringetjes' of de shims eruit te tikken. Er zitten er doorgaans 3 in, 1 dikkere 2 dunneren. De nette manier is met een voelermaatje meten wat de 'gap' is, en daar je ringetjes op aanpassen. De snelle manier is om er gewoon 1 dunnere tussenuit te halen en het geheel weer terug te zetten.
Is in 5 minuten maximaal te doen. Auto rechts opkrikken en op bokken zetten, als je dan de bodemplaat eraf haalt (6x T25 meen ik), zit de pomp rechtsvoor.
Hou daarna wel de zekering voor de koppeling in de gaten, dit is een 10A zekering in de motorruimte rechts naast de accu. Brand deze door, dan is toch je pomp kapot en is vervanging aan te raden.
Je hoeft ook geen puller-setje voor airco-koppelingen te hebben, dat werkt niet.
Midden voorop de koppeling zit een boutje. Steek door 2 van de 3 gaten een M6 bout of M7 en zet er een schroevendraaier klem door, zodat de koppeling niet kan draaien. Dan dat boutje losdraaien, en je pakt de koppeling er zo af. De snaar hoeft hiervoor niet verwijderd te worden, je pakt alleen de koppeling. Dan ff koppen op plank oid om de 'ringetjes' of de shims eruit te tikken. Er zitten er doorgaans 3 in, 1 dikkere 2 dunneren. De nette manier is met een voelermaatje meten wat de 'gap' is, en daar je ringetjes op aanpassen. De snelle manier is om er gewoon 1 dunnere tussenuit te halen en het geheel weer terug te zetten.
Is in 5 minuten maximaal te doen. Auto rechts opkrikken en op bokken zetten, als je dan de bodemplaat eraf haalt (6x T25 meen ik), zit de pomp rechtsvoor.
Hou daarna wel de zekering voor de koppeling in de gaten, dit is een 10A zekering in de motorruimte rechts naast de accu. Brand deze door, dan is toch je pomp kapot en is vervanging aan te raden.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
Tja, je moet wat als je in de bergen bent met 35 gradentrekdrop schreef: ↑17.07.2024 - 02:16 Tie wraps; niet doen. Is plastic en die koppeling kan best warm worden. Daarbij is het totaal niet nodig, shimmen is supereenvoudig.
Je hoeft ook geen puller-setje voor airco-koppelingen te hebben, dat werkt niet.
Midden voorop de koppeling zit een boutje. Steek door 2 van de 3 gaten een M6 bout of M7 en zet er een schroevendraaier klem door, zodat de koppeling niet kan draaien. Dan dat boutje losdraaien, en je pakt de koppeling er zo af. De snaar hoeft hiervoor niet verwijderd te worden, je pakt alleen de koppeling. Dan ff koppen op plank oid om de 'ringetjes' of de shims eruit te tikken. Er zitten er doorgaans 3 in, 1 dikkere 2 dunneren. De nette manier is met een voelermaatje meten wat de 'gap' is, en daar je ringetjes op aanpassen. De snelle manier is om er gewoon 1 dunnere tussenuit te halen en het geheel weer terug te zetten.
Is in 5 minuten maximaal te doen. Auto rechts opkrikken en op bokken zetten, als je dan de bodemplaat eraf haalt (6x T25 meen ik), zit de pomp rechtsvoor.
Hou daarna wel de zekering voor de koppeling in de gaten, dit is een 10A zekering in de motorruimte rechts naast de accu. Brand deze door, dan is toch je pomp kapot en is vervanging aan te raden.
