Hoi
Mijn achterklep zit vast na wisselen van de accu van mijn v70 bjr 2008
Het is een automatische klep,maar het probleem is mechanisch denk ik.
Voor de accu wissel(andere was bijna helemaal leeg) probeerde ik de klep achter te openen en dit lukte niet door bijna geen accu spanning meer,nu hoor ik wel geluiden bij ontgrendelen via afstandbediening,maar komt geen enkele beweging in.
Zit muurvast.
Ik heb al wat klappen op de klep gegeven en hard geduwd,maar niks….
Iemand een idee wat het kan zijn? Alles werkte perfect tot gisteren.
Achterklep zit vast
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47
Misschien helpt dit? https://volvoforums.com/forum/volvo-xc7 ... ed-103254/
De plastic cover op je slot kun je kennelijk gebruiken om het slot handmatig te bedienen
De plastic cover op je slot kun je kennelijk gebruiken om het slot handmatig te bedienen
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Staat mij bij dat je een gaatje moet boren in het kunststof om bij het slot te komen (de noodbediening), maar kan het betreffende topic niet meer vinden.
Kan ook zijn dat het op het v70forum staat.
Kan ook zijn dat het op het v70forum staat.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Heb je wel de noodontgrendeling gevonden?
Anders mss de anwb bellen?
Anders mss de anwb bellen?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 04.08.2014 - 23:46
- Locatie: Hof van Twente
Hallo Richard72
Heb het hemel paneel waar het kofferbak lampje zich in bevind verwijderd.
daarna de linker en recht panelen verwijderd van de stijlen waar de achterlichten in zitten verwijderd.
daarna geprobeerd het boven paneel van de achterklep te verwijderen dit is nog niet gelukt omdat er een schroef zit aan de zijkant van de klep en daar is geen ruimte om die zomaar te verwijderen, moet ik nog over na denken hoe ik dat het beste kan oplossen.
Gisteravond is het mij gelukt om de achterklep open na veel moeite en het maken van en aangepaste torx sleutel om de klep open te krijgen
De aan gepaste sleutel is nodig om de twee schroefje aan de zijkant van de klep los te draaien, de schroefjes zitten tussen de klep en de achter stijl ongeveer 1.5 cm ruimte.
Zie foto van de aangepaste sleutel (elektronisch achterklep v70 fase 3 zit op slot · Posted: 06.04.2018 volvo forum v70)
Groeten BUM V70 2008
Heb het hemel paneel waar het kofferbak lampje zich in bevind verwijderd.
daarna de linker en recht panelen verwijderd van de stijlen waar de achterlichten in zitten verwijderd.
daarna geprobeerd het boven paneel van de achterklep te verwijderen dit is nog niet gelukt omdat er een schroef zit aan de zijkant van de klep en daar is geen ruimte om die zomaar te verwijderen, moet ik nog over na denken hoe ik dat het beste kan oplossen.
Gisteravond is het mij gelukt om de achterklep open na veel moeite en het maken van en aangepaste torx sleutel om de klep open te krijgen
De aan gepaste sleutel is nodig om de twee schroefje aan de zijkant van de klep los te draaien, de schroefjes zitten tussen de klep en de achter stijl ongeveer 1.5 cm ruimte.
Zie foto van de aangepaste sleutel (elektronisch achterklep v70 fase 3 zit op slot · Posted: 06.04.2018 volvo forum v70)
Groeten BUM V70 2008
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Kun je niet ff langs een garage of dealer rijden? Stel dat die het kan zonder schade is dat wellicht goedkoper en sneller dan zelf wat slopen en nog niet zeker weten of je m open krijgt…
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Martijn144
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 18.04.2022 - 21:32
- Locatie: Spaarndam
V70 en XC70 tot week 47 in 2009 hebben een ander systeem dan de auto's daarna. Mijn auto is van 2008.
Vandaag heb ik mijn achterklep opengemaakt omdat de opening aan de buitenzijde bij de kentekenplaat vast zit door roestvorming in het scharnier (stalen pen). Nadat ik dit onderdeel had verwijderd heb ik het verroeste deel, de pen, met kruipolie bewerkt (binnen en buiten) en loopt de ontgrendeling nu wel weer OK. Ik wil deze verroeste pen van +/- 13cm op termijn vervangen door roestvaststaal met 2 splitpennetjes oid.
Wat ik verder constateerde is dat er 1) een motor in het slot (wat de klep dicht houdt) zit en 2) een extra motor die na het sluiten van de klep een extra vergrending doet voor het "laatste stukje". Deze 2e motor van Kiekert Motor AG is met een kabel mechanisch verbonden met het hoofdslot. Zie de foto. Op de foto lijkt de mantel vast aan de motor assy, maar die zit gewoon los en had goed vast moeten zitten.
De kabel is er een met een gevlochten kern en mantel (fietsrem- systeem). Van deze kabel was de borging aan motor 2 afgebroken en aan de andere kant, de verbinding met motor 1 (slot motor) de aansluiting van de mantel.
Ik heb een beugeltje gemaakt van aluminium en deze met 2 tiewraps vastgezet zodat de mantel ook daar weer goed vastzat aan het hoofdslot zonder speling. Op termijn wil ik een stalen beugeltje maken en deze erop vastschroeven.
Aan de motorzijde heb ik een klein stukje benzine slang van 1 cm open gesneden en om de mantel gedaan en er een kleine slangenklem om gegaan waardoor nu de kabel weer strak op zijn plek blijft zitten. Volgens mij zijn de krachten veel te sterk om dit soort verbindingen van plastic te maken.....
Nu is merkbaar dat de klep weer extra wordt "aangetrokken" nadat hij hydraulisch op zijn plek is geduwd in het slot.
Het probleem dat ik nu nog heb is dat de klep niet makkelijk open gaat, rechts komt niet makkelijk los. Het lijkt wel of hij ergens aan vast blijft zitten. Ik heb de afstelprocedure van Volvo gevolgd van de 2 rubbers l en r, maar dat heeft niet geholpen. Iemand een idee?
Vandaag heb ik mijn achterklep opengemaakt omdat de opening aan de buitenzijde bij de kentekenplaat vast zit door roestvorming in het scharnier (stalen pen). Nadat ik dit onderdeel had verwijderd heb ik het verroeste deel, de pen, met kruipolie bewerkt (binnen en buiten) en loopt de ontgrendeling nu wel weer OK. Ik wil deze verroeste pen van +/- 13cm op termijn vervangen door roestvaststaal met 2 splitpennetjes oid.
Wat ik verder constateerde is dat er 1) een motor in het slot (wat de klep dicht houdt) zit en 2) een extra motor die na het sluiten van de klep een extra vergrending doet voor het "laatste stukje". Deze 2e motor van Kiekert Motor AG is met een kabel mechanisch verbonden met het hoofdslot. Zie de foto. Op de foto lijkt de mantel vast aan de motor assy, maar die zit gewoon los en had goed vast moeten zitten.
De kabel is er een met een gevlochten kern en mantel (fietsrem- systeem). Van deze kabel was de borging aan motor 2 afgebroken en aan de andere kant, de verbinding met motor 1 (slot motor) de aansluiting van de mantel.
Ik heb een beugeltje gemaakt van aluminium en deze met 2 tiewraps vastgezet zodat de mantel ook daar weer goed vastzat aan het hoofdslot zonder speling. Op termijn wil ik een stalen beugeltje maken en deze erop vastschroeven.
Aan de motorzijde heb ik een klein stukje benzine slang van 1 cm open gesneden en om de mantel gedaan en er een kleine slangenklem om gegaan waardoor nu de kabel weer strak op zijn plek blijft zitten. Volgens mij zijn de krachten veel te sterk om dit soort verbindingen van plastic te maken.....
Nu is merkbaar dat de klep weer extra wordt "aangetrokken" nadat hij hydraulisch op zijn plek is geduwd in het slot.
Het probleem dat ik nu nog heb is dat de klep niet makkelijk open gaat, rechts komt niet makkelijk los. Het lijkt wel of hij ergens aan vast blijft zitten. Ik heb de afstelprocedure van Volvo gevolgd van de 2 rubbers l en r, maar dat heeft niet geholpen. Iemand een idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr,
Martijn
Martijn
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 26.12.2019 - 13:03
We hebben van binnenuit met een beetje kracht de bekleding los gekregen en met de tip op youtube: volvo V70 p3 tailgate lock open
Een stangetje gebogen en hiermee het slot open kunnen duwen/trekken.
Het extra slot zoals hierboven te zien is bij Martijn144 is ook stuk
Een stangetje gebogen en hiermee het slot open kunnen duwen/trekken.
Het extra slot zoals hierboven te zien is bij Martijn144 is ook stuk