Goedenavond Volvo-vrienden,
Ik heb dringend jullie hulp nodig. Ik ben de sleutel van mijn V70 (2012) helaas kwijt. Als reservesleutel heb ik alleen een 'domme sleutel'. Dit is een insteeksleutel (zonder knopjes) met een los sleutelblad . Hiermee heb ik de auto kunnen openen en het alarm (wat afging) kunnen uitzetten door door de sleutel in het contact te steken. De auto start uiteraard gewoon. So far so good. Ik heb dealers gebeld maar tot nu toe heeft niemand tijd om een nieuw exemplaar te leveren. Dit wordt op zijn vroegst na het weekend.
Nu het echte issue: ik krijg met het sleutelblad het slot dus wel open, maar niet dcht. Het slot openen gaat door het slot met de klok mee te draaien. Tegen de klok in werkt niet. De truc van vroeger (handgreep vasthouden ,deur dicht en dan handvat los) werkt niet.
De auto staat nu dus onafgesloten op straat... Iemand de gouden tip..?
Alvast dank!!
Hulp gezocht: V70 afsluiten met sleutelblad
- Fredhead
- Geartronic member
Deuren vanuit de auto op slot drukken en via de kofferbak naar buiten komen?
Niet deftig maar als ie daarmee de nacht dicht kan staan is het een oplossing.
Niet deftig maar als ie daarmee de nacht dicht kan staan is het een oplossing.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 7th Gear member
Als je met twee personen bent kan je de deuren op slot doen.
Zet alle vier de portieren open. Ieder aan een kant staan. Druk beiden gelijktijdig van de voorportieren het (slot)knop bij het raam in. Daarna portier dicht doen. Herhaal deze stap met de achterportieren.
Als dit niet werkt (wel bij mijn auto) dan ieder apart aan een kant staan zodat je alle vier de knoppen kan indrukken. Daarna portieren dicht drukken.
De sloten werken per paar. De voorportieren apart van de achterportieren.
Je kan dit simpel testen. Zodra je linksachter in het slot drukt en daarna rechtsachter, dan gaat linksachter weer van slot. Deze moeten dus gelijktijdig ingedrukt worden. Vervolgens kan je de portieren dichtgooien.
Zet alle vier de portieren open. Ieder aan een kant staan. Druk beiden gelijktijdig van de voorportieren het (slot)knop bij het raam in. Daarna portier dicht doen. Herhaal deze stap met de achterportieren.
Als dit niet werkt (wel bij mijn auto) dan ieder apart aan een kant staan zodat je alle vier de knoppen kan indrukken. Daarna portieren dicht drukken.
Je kan dit simpel testen. Zodra je linksachter in het slot drukt en daarna rechtsachter, dan gaat linksachter weer van slot. Deze moeten dus gelijktijdig ingedrukt worden. Vervolgens kan je de portieren dichtgooien.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 1st Gear member
Deze truc is gelukt! We moesten wel een paar keer proberenUrbexpeditie schreef: ↑18.07.2024 - 22:54 Als je met twee personen bent kan je de deuren op slot doen.

Bedankt!!!
-
- 7th Gear member
Top. Blij om te lezen dat het gelukt is 
Timing is hierbij wel een dingetje. Maar eenmaal door, dan werkt het simpel

Timing is hierbij wel een dingetje. Maar eenmaal door, dan werkt het simpel
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...