Risrael schreef: ↑05.03.2021 - 22:52
Teebee, eerlijk gezegd zit ie bij jou ook wat lager hoor.
Klopt, gelukkig wel zou ik bijna zeggen want het lijkt me praktisch gezien een vrijwel onmogelijkheid om het op de 10de mm gelijk te krijgen. De ‘afwijking’ op mijn foto’s is echter bij lange niet zoals de andere getoonde.
Maar zoals aangegeven aan Mickeyman, zolang het L en R gelijk is boeit het niet.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Risrael schreef: ↑05.03.2021 - 22:52
Teebee, eerlijk gezegd zit ie bij jou ook wat lager hoor.
Klopt, gelukkig wel zou ik bijna zeggen want het lijkt me praktisch gezien een vrijwel onmogelijkheid om het op de 10de mm gelijk te krijgen. De ‘afwijking’ op mijn foto’s is echter bij lange niet zoals de andere getoonde.
Maar zoals aangegeven aan Mickeyman, zolang het L en R gelijk is boeit het niet.
Sterker nog. Ik denk dat als hij op gelijke hoogte (of in het ergste geval hoger) dan de daklijn ligt krijg je wind inslag en misschien wel allerlei fluittonen.
Heb vandaag de motorkap en voorpanelen even laten richten bij een lokale schade boer. Die gaf al aan dat hij het vreemd vond, de auto heeft geen herstelde schade (wist ik) maar toch was de naad tussen motorkap en spatbord panelen ongelijk waardoor de motorkap vooraan de panelen bijna raakte.
Afijn, 30 min later was alles weer strak en zoals het moet wezen, gezien de schade vrije geschiedenis van de auto moet dit toch een kwaliteitscontrole dingentje zijn geweest! Erg slordig... Ook van mezelf omdat het mij tijdens de koop niet was opgevallen.... Toch niet ideaal dat auto kopen in corona tijd.
Afijn, probleem is opgelost.... Auto is nu snaar strak Nu nog de ramen blinderen, achteruitrij camera, 19" velgen, doorlights (indien mogelijk) en een dashcam achter de binnenspiegel.....
Bij mijn vorige maand aangekochte V60 (occasion) valt het mij nu ook op dat de achterspoiler helemaal niet mooi aansluit op het dak.
Zeker nu de auto onder een laag stof zit (op vakantie in droog Italië..) is helemaal duidelijk te zien dat ie een stuk lager hangt. Ik ben bang dat ik me hier al snel dusdanig aan ga storen dat ik het ook maar ga laten bijstellen.
Vreemd dat dit bij een 'compleet automatisch proces' (zoals ik hier in het topic lees) zo gemonteerd wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De pasvorm van de verschillende delen is niet echt goed. Daar is niet veel aan te veranderen.
Daarnaast is het monteren van de verschillende delen voor verbetering vatbaar.
Kijk eens bij VW en diverse Japanse automerken. Daar bestaat nauwelijks afwijking bij de carrosserie naden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Mijn V60 had en heeft ook wel wat punten m.b.t. het plaatwerk wat net niet helemaal strak is.
Achterklep, tankklep, laadklep, bumperaansluiting met plaatwerk.
Kappen binnenkant wielen wat net niet mooi afgewerkt is.
Mijn V40 was toch strakker nieuwe vanuit fabriek.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Kan het heeeeeeel misschien een schade auto zijn die niet netjes in elkaar is gezet??
bij schade is er heel veel mogelijk door de schade expert om dit zeer netjes in elkaar te zetten .
(ondergetekende is ervarings)(deskundige).
En oga weeeet heeeeel veel
Aflevertijd 8 januari 2024
De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.
MrBubbles schreef: ↑25.07.2024 - 13:10
Kan het heeeeeeel misschien een schade auto zijn die niet netjes in elkaar is gezet??
bij schade is er heel veel mogelijk door de schade expert om dit zeer netjes in elkaar te zetten .
De mijne heb ik nieuw gekregen.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Bij mij zit ie oo, zo als op de foto, gewoon normaal/niets aan een doen dus.
Je kan hem wel hoger willen hebben, maar dan hou je onderop weer een normale gat over,
Ik loop hier even over een camping en het ene merk heeft het meer dan het andere.
Bij Volvo is het wel vrij veel.
Mijn vorige Volvo was ook nieuw maar had al met vervoer schade opgelopen en was dus netjes hersteld in Nederland alleen er lag nog was verborgen glas onder stoel ............. (wel alles netjes opgelost door de dealer)
De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.
Act-One schreef: ↑09.04.2021 - 21:05
Heb vandaag de motorkap en voorpanelen even laten richten bij een lokale schade boer. Die gaf al aan dat hij het vreemd vond, de auto heeft geen herstelde schade (wist ik) maar toch was de naad tussen motorkap en spatbord panelen ongelijk waardoor de motorkap vooraan de panelen bijna raakte.
Afijn, 30 min later was alles weer strak en zoals het moet wezen, gezien de schade vrije geschiedenis van de auto moet dit toch een kwaliteitscontrole dingentje zijn geweest! Erg slordig... Ook van mezelf omdat het mij tijdens de koop niet was opgevallen.... Toch niet ideaal dat auto kopen in corona tijd.
Afijn, probleem is opgelost.... Auto is nu snaar strak Nu nog de ramen blinderen, achteruitrij camera, 19" velgen, doorlights (indien mogelijk) en een dashcam achter de binnenspiegel.....
DashCam halen bij CarCam, krijg je nog Korting ook.
Baarnsche dijk 13A
3471LN Baarn
info@carcam.nl
Vragen? Bel ons 085-0606056
Top bedrijf, heeft bij mij ook voor en achter de camera gedaan en het beeld is haarscherp. Bubbels
Ik had bij de oplevering ook dat m'n laadklepje wat uitbolde. Was na paar weken vanzelf weg haha Soms moeten mechanismen ook nog wat settelen. Ook kan klimaat nog impact hebben. Maar als je letterlijk een paneel niet goed hebt aansluiten dan kunnen ze dat echt zo voor je goedzetten in de werkplaats. Dat is vaak maar een kleine klus en kun je onder garantie laten vallen. Mijn rechter koplamp had condens en werd ook direct onder garantie vervangen. Was anders 2700€ geweest
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn vorige Volvo was ook nieuw maar had al met vervoer schade opgelopen en was dus netjes hersteld in Nederland alleen er lag nog was verborgen glas onder stoel ............. (wel alles netjes opgelost door de dealer)
Idd ook een aanrader om na oplevering direct met een velle lamp je lak inspecteren. Ik had dat mijn auto direct SwissTech keramische glaslaag kreeg dus dat het heeft het bedrijf zelf direct al nagekeken i.s.m. de Volvo dealer voor aflevering. Maar een andere Volvo zat bij ons in het verleden onder de correctie polijstjes vanuit de fabriek. Ongelukjes gebeuren vaak genoeg in de fabriek en worden dan ook wel hersteld. Echter helaas niet altijd perfect.
door dit topic heb ik er op gelet: de D3 die ik ingeleverd heb, lag de achterklep gelijk met het dak en sloot mooi aan thv de achterlichten(mooi op 1 lijn en gelijke naden)
de B4 die ik sinds 2 weken heb, ligt de kofferklep ietsje lager tov het dak alsook ligt ze ietsje dieper tov de achterlichten, naden zijn aan beide kanten gelijk
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad