Ik las al dat Duitse autofabrikanten traditionele brandstofmotoren blijven ontwikkelen.
Volvo lijkt dat ook te doen:
Volvo belooft al jaren dat het na 2030 alleen nog elektrische auto’s gaat verkopen. Maar het bedrijf lijkt daar nu op terug te komen. De CEO van Volvo zegt te blijven investeren in hybrides, omdat de volledige elektrificatie volgens hem meer tijd kost.
Vorig jaar herhaalde Volvo-topman Bjorn Annwall nog de belofte van het bedrijf om na 2030 ‘geen enkele auto te verkopen’ die niet volledig elektrisch zou zijn. Maar Volvo lijkt inmiddels van koers te moeten wisselen, doordat de overgang naar elektrisch rijden wat minder snel gaat. De vraag naar EV’s in belangrijke markten als de VS en China valt de laatste tijd tegen.
Volvo-ceo Jim Rowan erkent volgens Automotive News dat 'het tijd zal kosten om verschillende delen van de wereld te overbruggen voor volledige elektrificatie’. Volgens de Volvo-baas vormen hybrides een 'brug voor klanten die nog niet klaar zijn voor volledige elektrificatie'. "Onze plug-in hybrides en milde hybrides blijven erg sterk en populair bij onze klanten, en we zullen blijven investeren in deze line-up", zegt Rowan.
Volvo-dealers willen niet alleen EV's
Een bron die bekend is met de Volvo-plannen zegt tegen Automotive News dat het bedrijf nog minstens tien jaar hybrides zal blijven produceren. Een Volvo-woordvoerder lichtte toe dat het bedrijf er 'vast van overtuigd blijft dat elektrificatie de toekomst is', maar dat de transitie 'geen lineaire ontwikkeling' zal zijn. "We zullen blijven investeren in de breedte van ons productassortiment."
Meerdere grote Volvo-dealers, met wie Automotive News sprak, zeggen dat ze verwachten ook in de jaren na 2030 hybrides te blijven verkopen. "We zullen wel moeten, anders gaan we failliet", zegt een van hen.
Bron: https://www.bright.nl/nieuws/1215341/vo ... teren.html
Volvo lijkt terug te komen op EV-belofte en blijft in hybrides investeren
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40412
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20546
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dit is "onzin". Vooral omdat de verradelijke Duitse 3 zo "machtig" zijn (wat echt schandalig is!!!) wordt er weer teruggekeerd naar iets wat uiteindelijk tot niets leidt. En daar baal ik van.
En nogmaals ik ben GEEN moraalridder in deze kwestie. Of een geitewollensokken aanhanger. Ik ben echt wel een auto liefhebber en kan genieten van het "gerommel" van een 6 of 8 pitter. En ja er moet nog heel veel gebeuren om ook de productie van (B)EV's te verbeteren. Evenals aan de infrastructuur daarvoor. (Waarin overigens buiten NL ook hele grote stappen genomen worden.) Maar dit is echt een verkeerde beslissing door slecht korte termijndenken veroorzaakt. Jammer dat Volvo nu toch ook zwicht onder de invloed van de Duitse 3.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Heel verstandig. Kijk om je heen, infrastructuur kan het gewoon simpelweg niet aan (althans in NL).
Als ik kijk in Zuid Italie dan is het al lastig om een elektrisch fiets op te laden laat staan een auto.
Denk dat wij veel te snel willen en/of gedwongen worden door de overheid, niet alleen de automobiel industrie maar ook veel bedrijven die gas verbruiken die over willen naar elektra en wachttijden hebben van zomaar jaaaaaren voor een zwaardere aansluiting ivm elektraovens bijv.
Toen de eerste auto kwam ging ook niet iedereen zijn paard en wagen inruilen voor een automobiel.... ging ook wel wat tijd overeen.
Als ik kijk in Zuid Italie dan is het al lastig om een elektrisch fiets op te laden laat staan een auto.
Denk dat wij veel te snel willen en/of gedwongen worden door de overheid, niet alleen de automobiel industrie maar ook veel bedrijven die gas verbruiken die over willen naar elektra en wachttijden hebben van zomaar jaaaaaren voor een zwaardere aansluiting ivm elektraovens bijv.
Toen de eerste auto kwam ging ook niet iedereen zijn paard en wagen inruilen voor een automobiel.... ging ook wel wat tijd overeen.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Volvo zwicht helemaal niet voor de Duitse 3.... Transitie naar EV duurt gewoon langer en logisch.... ZOnder subsidie is de EV nog niet altijd de beter/goedkopere keuze. Los van Azie/Afrika/ ZAmerika waar de infrastructuur noig decennialang nodig zal hebben om EV's only te kunnen bedienen (zelfs Europa wordt heel lastig). Volvo wil centjes blijven verdienen en moet dus wat langer hybrides voeren, that's all....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Ik ben er ook blij mee. Een EV met een caravan aan de haak vind ik absoluut onhandig.
Zelf rij ik zoveel mogelijk elektrisch, met het kleine bereik dat mijn XC90 heeft is dat alleen echt handig voor korte ritten. Als mijn Volvo aan vervanging toe is kijk ik graag naar een hybride met een aanmerkelijk grotere elektrische actieradius, zoveel mogelijk elektrisch rijden blijft toch het doel
Zelf rij ik zoveel mogelijk elektrisch, met het kleine bereik dat mijn XC90 heeft is dat alleen echt handig voor korte ritten. Als mijn Volvo aan vervanging toe is kijk ik graag naar een hybride met een aanmerkelijk grotere elektrische actieradius, zoveel mogelijk elektrisch rijden blijft toch het doel
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hier net terug uit Noord Amerika(met een zeilboot)Marc Apeldoorn schreef: ↑26.07.2024 - 12:51 Volvo zwicht helemaal niet voor de Duitse 3.... Transitie naar EV duurt gewoon langer en logisch.... ZOnder subsidie is de EV nog niet altijd de beter/goedkopere keuze. Los van Azie/Afrika/ ZAmerika waar de infrastructuur noig decennialang nodig zal hebben om EV's only te kunnen bedienen (zelfs Europa wordt heel lastig). Volvo wil centjes blijven verdienen en moet dus wat langer hybrides voeren, that's all....
In Toronto(8.3mio inwoners met buitenwijken meegerekend) zijn het alleen de hogere middenklasse die in een EV rijdt, dat word middels de belastingen gestimuleerd iedereen daar onder doet het met iets uit Amerika, iedereen daar boven rijdt Europees met 6 cilinders of meer.
Dikke verwennerij overigens een 440i Xdrive cabriolet, bovenstaand is representatief voor heel Noord Amerika.
Door de standpunten van Volvo heb ik inmiddels bij meerdere partijen een zoekopdracht staan naar zo'n "verraderlijk" product van 1 van die Duitse 3.
Daarnaast zou ik als Volvo ook eens kijken naar de betrouwbaarheid van hun laatste producten.
Wanneer je over de plas zit dan is dat hele kleine NL heel ver weg...met al zijn "probleempjes"
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
De markt bepaalt. En de markt kan/ wil nog helemaal niet volledig over op EV.
Haal de subsidie, BPM korting, geen MRB, minder bijtelling eraf en de hele markt van EV's zakt ineen.
Haal de subsidie, BPM korting, geen MRB, minder bijtelling eraf en de hele markt van EV's zakt ineen.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7884
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Inderdaad. De 3 D's staat daar los van.Marc Apeldoorn schreef: ↑26.07.2024 - 12:51 Volvo zwicht helemaal niet voor de Duitse 3.... Transitie naar EV duurt gewoon langer en logisch.... ZOnder subsidie is de EV nog niet altijd de beter/goedkopere keuze. Los van Azie/Afrika/ ZAmerika waar de infrastructuur noig decennialang nodig zal hebben om EV's only te kunnen bedienen (zelfs Europa wordt heel lastig). Volvo wil centjes blijven verdienen en moet dus wat langer hybrides voeren, that's all....
Van Volvo een verstandig besluit. Kon ook niet uitblijven. Volvo ziet in dat zij niet het braafste jongetje in de klas kunnen zijn.
Daarnaast denk ik dat zij ook wel inzien dat de EV nog niet in het juiste decenia zit.
Ze hebben oa ook Polestar als voorbeeld. En tevens niet voor niets het grootste deel van de Polestar aandelen afgestoten.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6194
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Met al dat doorvloeien naar een betere wereld, schieten ze met hun geforceerde EV programma, het doel voorbij. De consument (en de infrastructuur) is er nog lang niet klaar voor. De Duitsers zijn in ieder geval op tijd wakker geschud. En ik durf de stelling aan, als Volvo de XC40 T2 en T3 weer opnieuw in productie neemt, schieten de verkoopcijfers weer omhoog. 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Nog even wachten dan komt de milieu last op gang van versleten accu pakketten. Daar denkt niemand aan.
De laatste generatie dieselmotoren is veruit de beste keuze voor personenauto's.
Minimale milieu last, beter dan benzine motoren en 60% lager verbruik. De uitstoot van de laatste generatie diesel motoren is vrijwel 0.
De laatste generatie dieselmotoren is veruit de beste keuze voor personenauto's.
Minimale milieu last, beter dan benzine motoren en 60% lager verbruik. De uitstoot van de laatste generatie diesel motoren is vrijwel 0.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13521
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
kom eens met een concreet voorbeeld...WillyWortel2 schreef: ↑27.07.2024 - 01:56 Nog even wachten dan komt de milieu last op gang van versleten accu pakketten. Daar denkt niemand aan.
De laatste generatie dieselmotoren is veruit de beste keuze voor personenauto's.
Minimale milieu last, beter dan benzine motoren en 60% lager verbruik. De uitstoot van de laatste generatie diesel motoren is vrijwel 0.
Een diesel onder de 100gr Co2 is heden ten dage echt een unicum, dat is substantieel meer dan vrijwel 0
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3133
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Autofabrikanten willen helemaal niet elektrisch. De Hybride is hun walhalla. Een complexe machine waar veel aan kapot kan. Daar verdienen ze ook nog wat aan na de verkoop.
Argumenten als dat het energienet er niet klaar voor is; onze maatschappij is zo gebouwd dat het energienet er nooit klaar voor zal zijn; aanbod volgt vraag. Wij, de consument moeten heet voortouw nemen. Wachten op de overheid is een slecht idee en en wachten op bedrijven is een nog slechter idee.
Overigens auto batterijen kunnen een tweede leven krijgen in stationaire energieopslag en daarna prima recycled worden. https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_recycling
Argumenten als dat het energienet er niet klaar voor is; onze maatschappij is zo gebouwd dat het energienet er nooit klaar voor zal zijn; aanbod volgt vraag. Wij, de consument moeten heet voortouw nemen. Wachten op de overheid is een slecht idee en en wachten op bedrijven is een nog slechter idee.
Overigens auto batterijen kunnen een tweede leven krijgen in stationaire energieopslag en daarna prima recycled worden. https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_recycling
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13521
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Autofabrikanten gaan failliet op uitsluitend EV's.
En als consument het voortouw nemen kan je duur komen staan..
60% van de Nederlandse dealers ruilt geen EV meer in, 70% van de Duitse dealers ook niet meer..
En als consument het voortouw nemen kan je duur komen staan..
60% van de Nederlandse dealers ruilt geen EV meer in, 70% van de Duitse dealers ook niet meer..
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20546
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
+100.lancer schreef: ↑27.07.2024 - 12:39 Autofabrikanten willen helemaal niet elektrisch. De Hybride is hun walhalla. Een complexe machine waar veel aan kapot kan. Daar verdienen ze ook nog wat aan na de verkoop.
Argumenten als dat het energienet er niet klaar voor is; onze maatschappij is zo gebouwd dat het energienet er nooit klaar voor zal zijn; aanbod volgt vraag. Wij, de consument moeten heet voortouw nemen. Wachten op de overheid is een slecht idee en en wachten op bedrijven is een nog slechter idee.
Overigens auto batterijen kunnen een tweede leven krijgen in stationaire energieopslag en daarna prima recycled worden. https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_recycling
Jij weet daarnaast in welke branche ik werk. En jij weet ook dat waar we nu tegenaan lopen 10 jaar geleden al bekend was. Maar dat men het toen vertikte om voorop te gaan lopen of vooruit te gaan werken.
Als volgende speelt ook het negatieve sentiment van Nimby ook mee. Waardoor er nog meer vertraging ontstaat.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13521
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Met dit beleid gaat het dus nooit goedkomen.
Als particulier investeren in een EV lijkt een niet te overzien en een potentieel erg kostbaar avontuur..
Als particulier investeren in een EV lijkt een niet te overzien en een potentieel erg kostbaar avontuur..
Laatst gewijzigd door OGA244 op 27.07.2024 - 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.