Bij alle verbrandingsprocessen komt CO2 vrij. In dat opzicht zijn de verschillen tussen benzine motoren en diesel motoren klein.OGA244 schreef: ↑27.07.2024 - 08:24kom eens met een concreet voorbeeld...WillyWortel2 schreef: ↑27.07.2024 - 01:56 Nog even wachten dan komt de milieu last op gang van versleten accu pakketten. Daar denkt niemand aan.
De laatste generatie dieselmotoren is veruit de beste keuze voor personenauto's.
Minimale milieu last, beter dan benzine motoren en 60% lager verbruik. De uitstoot van de laatste generatie diesel motoren is vrijwel 0.
Een diesel onder de 100gr Co2 is heden ten dage echt een unicum, dat is substantieel meer dan vrijwel 0
Diesels met vergelijkbare prestaties stoten iets minder CO2 uit.
De winst bij de laatste generatie dieselmotoren zit in de vrijwel afwezige NOx component en de lage roetuitstoot.
Daar mag je de winst in het raffinage proces van dieselbrandstof bij optellen. De productie van benzine vraagt aanzienlijk meer CO2.
Benzine auto's hebben een hogere uitstoot van fijnstof.
Alles bij elkaar vormt een personen auto voorzien van de laatste generatie dieseltechniek een lagere milieu belasting dan een auto met een benzine motor.
Helaas is de reputatie van de dieselmotor door vooral het geknoei van de Duitse auto industrie om zeep geholpen.
Het is niet alleen de Duitse auto industrie. Ook de Fransen hebben daar een aandeel in gehad.