volvo 245 bj 91 2,3 l Waar zit Hall sensor en hoe testen?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
bobdelaplage
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 19.02.2014 - 12:57

Beste allen,
ik krijg een vonk bij sleutel draaien op contact.
Vervolgens het ronddraaien van de motor : geen vonk
Bij afleggen contact: weerom vonk.

dus de bobine geeft hoogspanning, maar hij krijgt geen signaal om een pulserende vonk voort te brengen die wordt geleverd door ...DE HALLgever =Hall sensor...
Waar zit die, hoe uitmeten? bij 245 2,3 bj 91?
Mvg
Bob
bobvansand@telenet.be
JW240
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:18
Locatie: Zuid Limburg

Oud topic, toch even helpen. Deze heeft normaalgesproken een inductiegever, geen hall-gever. Doet ongeveer hetzelfde.

Ik ga er van uit dat het een B230F is.

Dan zit er boven het vliegwiel een sensor. Die gaat nog wel eens stuk. Vaak breekt de huls van de kabel, er komt water in en de sensor zwelt op en gaat muurvast in de houder zitten. Kleine breuk in de spoel en je krijgt leuke wisselvallige storingen..
Waarschijnlijk is die het. Nieuwe (liefst Bosch of echt merk.origineel, heb van de goedkopere wel eens slechte gehad!). Kost max 50 euro.

Loopt de brandstofpomp ook niet tijdens het starten? Ook een indicatie dat die sensor geen puls geeft aan de ontstekings-ecu en daardoor geeft de brandstof-ecu de benzinepomp niet vrij.

Brandstofpomprelais (wit relais achter handschoenenvak) wil ook wel eens stuk gaan en voor maffe storingen zorgen.
Laatst gewijzigd door JW240 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010
SVE
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 23.10.2013 - 21:03

Je zult niet geloven maar sta nu net still met blijkbaar het zelfde probleem alvast bedankt :)
bobdelaplage
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 19.02.2014 - 12:57

:( hoe opgelost, jouw probleem?
ik neem het project weer op sinds vorige week.

Wat ik me afvraag :Aangezien of de moeilijke ligging van de krukassensor, indien deze de oorzaak zou zijn....
is het dan niet mogelijk om een nieuwe elektron ontsteking met hall sensor reading op de ontsteking zelf te installeren en het signaal met een gloednieuw systeem a 300 euro op te lossen?
Mvg
Bob
Peter vermeulen
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 31.07.2024 - 15:16

Gelijkaardig probleem 1991 245 b200f
Hij draait kort op startpilot, ontsteking dus ok, benzinepomp is vervangen…
Kan het a d krukassensor liggen ? Hoe kan je die testen ?
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”