Ik woon nu zo'n vier jaar in Noorwegen en in die tijd ben ik van een S60 en V60 D6 geëvolueerd naar deze prachtige T8. Voor wie nieuwsgierig is naar een uitgebreide review, die is te vinden op Autoweek.
Mijn V60 T8 zit vol met opties en technologieën die het rijden een genot maken. Massagestoelen voor ultiem comfort tijdens lange ritten, een 360 graden camera die parkeren kinderlijk eenvoudig maakt, en een HUD zodat ik mijn ogen altijd op de weg kan houden. De keuze voor een T8 was snel gemaakt. Ik kan gratis opladen op het werk en de afstand is maar 12 kilometer. Hierdoor kan ik mijn dagelijkse ritten volledig elektrisch afleggen.
Nu heb ik al enkele aanpassingen aan mijn Volvo gedaan die ik graag wil delen.
Hier is de auto zoals ik hem kocht: een V60 R-Design in denim blue, op de 18 inch winterbanden en in zijn natuurlijke habitat. Ik moet zeggen dat elektrisch rijden op de achteras in de sneeuw hier en daar wel wat billenknijp momentjes op levert.
Als eerste heb ik de grill laten wrappen in het zwart, wat de auto in mijn mening een sportievere uitstraling geeft - de nieuwere modellen hebben deze optie al. Ook de letters op de achterkant heb ik zwart gemaakt. De V60 en T8 komen van Ali, terwijl de VOLVO letters van de Polestar variant af komen. Dit is overigens ook hoe het eruitziet met de 18-inch zomerbanden.
Op de vorige foto is ook de LED-bar te zien die ik heb laten monteren. In de donkere Noorse winters, met al het wild dat rondloopt, is dit geen overbodige luxe. Deze werkt mooi samen met het adaptieve groot licht en met 12.000 lumen wordt het hele bos wakker.
Tot slot heb ik het logo in de grill ook zwart gemaakt en 20-inch velgen uit Nederland aangeschaft die de look helemaal compleet maken.
Nu denk ik na over de volgende upgrade. Er zijn nog geen concrete plannen, maar de exterior styling kit lijkt me erg gaaf. Tips zijn altijd welkom!