Volvo V50 koppeingsprobleem-gestrand in een Franse garage
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30.05.2024 - 15:58
Ik sta met panne in Frankrijk met mijn v50 uit 2008. Terwijl ik reed en wilde terugschakelen kon ik opeens de koppelingspedaal zonder weerstand helemaal indrukken. Bij loslaten veert ie welbereid. Ik kon ook niet meer schakelen. De sleper zei dat de rem en de koppelinsgvloeistof laag stonden maar kon er op datmoment niet meer over zeggen. Nu krijg ik een diagnose en offerte van de garage dat het vliegwerk moet worden vervangen (a1750€), de koppelingsset (647€) en nog een stop of stuwblok van 359€, gaat me met nog wat dingen 4000,99€ kosten!! Wat?? Hij reed als een zonnetje, haperde niet, geen slippende koppeling, scahekelde soepel enz. Kan dat? Hij staat 700 km verderop want ik moest door reizen dus ik kan niet even gaan kijken en dat weten ze hij had 215.000 gereden en net een grote beurt gehad. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Oef, dat is heel erg vervelend uiteraard
Alles kan plotseling defect raken, ook na een beurt en ook gloednieuwe auto's krijgen pech.
"je moest doorreizen", dus je bent aangekomen maar toch: ik herken dat 'nare gevoel' en de bankrekening klagen.
Of de bedragen kloppen en de diagnose juist is, geen idee, zou zo maar kunnen tegenwoordig.
Sterkte daar!
Alles kan plotseling defect raken, ook na een beurt en ook gloednieuwe auto's krijgen pech.
"je moest doorreizen", dus je bent aangekomen maar toch: ik herken dat 'nare gevoel' en de bankrekening klagen.
Of de bedragen kloppen en de diagnose juist is, geen idee, zou zo maar kunnen tegenwoordig.
Sterkte daar!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Ik gok eerder dat je hoofdkoppelingscilinder (die achter je pedaal, bovenin dashboard, 3 uurtjes werk) of in het slechtste geval de hulpcilinder (in je bak, das natuurlijk meer werk) erdoor zit.
Die lui denken, als je bak er dan toch af moet mocht het die cilinder daar zijn kan je evengoed de koppeling, en bij deze wagens is meestal het vliegwiel ook al buiten tolerantie, mee vervangen.
Die lui denken, als je bak er dan toch af moet mocht het die cilinder daar zijn kan je evengoed de koppeling, en bij deze wagens is meestal het vliegwiel ook al buiten tolerantie, mee vervangen.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27335
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als de remolie laag staat en de koppeling blijft onderin hangen is het een van de koppelings cilinders.
Dat is vele malen goedkoper dan wat de garage ni direct roept.
Dat is vele malen goedkoper dan wat de garage ni direct roept.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
klinkt eerder als koppelingscilinder lek . Ze zullen eerst eens opnieuw moeten vullen en ontluchten en kijken wat er dan gebeurt.
Welke motor gaat het hierom ?
Uiteraard rekenen ze je een compleet nieuwe auto voor
heb je anwb europa ? laat die eens bellen voor je . Daarnaast heeft niemand tijd om deze bult werk te doen binnen 48u dus dan zou je recht hebben op vervoer terug . anders zelf een NL auto transporteur / NL berger kunnen bellen ( bijv. de rooy ) die rijden momenteel af en aan met vervangende auto's heen en kapotte auto's terug .
Schrale troost er staan bizar veel dure nieuwe auto's op terug en bij spaanse garage's ook bosjes uiteenlopende merken NL voertuigen voor reparatie .
Welke motor gaat het hierom ?
Uiteraard rekenen ze je een compleet nieuwe auto voor
Schrale troost er staan bizar veel dure nieuwe auto's op terug en bij spaanse garage's ook bosjes uiteenlopende merken NL voertuigen voor reparatie .
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 01.09.2023 - 17:58
Dan een antwoord waar je meer aan hebt dan 'ik denk dat het wat anders is, wat veeel goedkoper is' enz.
Het is een V50 uit 2008 met 2 ton op de teller. Dan is de dagwaarde 2000-4000 euro. Ik zou tegen de garage zeggen; voor 1000 euro mogen jullie m houden.
Ook al bespaar je 75% op de nu geschatte kosten, dan nog is de auto het economisch niet waard. Afscheid nemen dus.
Het is een V50 uit 2008 met 2 ton op de teller. Dan is de dagwaarde 2000-4000 euro. Ik zou tegen de garage zeggen; voor 1000 euro mogen jullie m houden.
Ook al bespaar je 75% op de nu geschatte kosten, dan nog is de auto het economisch niet waard. Afscheid nemen dus.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27335
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Voor die 600-700 euro koop jij geen andere auto.
En met deze redenatie is al het groter onderhoud of de aanschaf van een fatsoenlijke set banden al een "total loss", lijkt me dus niet van toepassing.
En met deze redenatie is al het groter onderhoud of de aanschaf van een fatsoenlijke set banden al een "total loss", lijkt me dus niet van toepassing.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 01.09.2023 - 17:58
600-700 euro? Ik hoor een garageprijs van 4000 euro. En voor 4000 euro koop je echt wel een V50 met 200k op de teller.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27335
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
4000 euro als de Franse garage de complete versnellingsbak er vanaf haalt.
Zoals je in de reacties leest is er echt wel iets minder ernstigs aan de hand en is dat voor 6 tot 700 euro opgelost.
Zoals je in de reacties leest is er echt wel iets minder ernstigs aan de hand en is dat voor 6 tot 700 euro opgelost.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Jeetje Trekdrop, beetje genuanceerder mag wel hoor. Het is niet jouw auto.
Frits, denk dat je op z'n frans genaaid wordt... maar dat kan ik en niemand hier zo beoordelen.
Wat zegt de ANWB? Als je lid bent tenminste.
Probeer hem idd naar NL te laten komen want de prijsopgaaf is niet geheel eerlijk.
Heb 2 jaar terug de koppeling en dual massa vliegwiel laten vervangen van een V70 diesel en dat was in NL iets van 1600-1700 euro.
Ga in overleg met anwb want deze geboden prijs is echt zwaar buitensporig.
Succes!
Frits, denk dat je op z'n frans genaaid wordt... maar dat kan ik en niemand hier zo beoordelen.
Wat zegt de ANWB? Als je lid bent tenminste.
Probeer hem idd naar NL te laten komen want de prijsopgaaf is niet geheel eerlijk.
Heb 2 jaar terug de koppeling en dual massa vliegwiel laten vervangen van een V70 diesel en dat was in NL iets van 1600-1700 euro.
Ga in overleg met anwb want deze geboden prijs is echt zwaar buitensporig.
Succes!
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 01.09.2023 - 17:58
Nee dus, want die auto staat in de Franse garage. Niet bij de hobbyinsten hier thuis. Je weet wel, de Franse garage die de auto daadwerkelijk gezien heeft, niet wat forummensjes die de auto nog nooit gezien hebben en nergens op gebaseerd denken dat zij het wel goedkoper kunnen.
@Almerev70; genuanceerd.. tsja. Ik geef gewoon een eerlijk advies ipv dat ik topicstarter op hoge kosten jaag die de auto niet meer waard zijn. Hij moet eerst de auto uit frankrijk hiernaartoe halen (=kosten) en dan hier ergens naartoe brengen, waarbij de kans groot is dat die gewoon op grofweg hetzelfde bedrag uitkomen.. en dan komt hij hier zegt hij : "jongens wat een slecht advies was dat, heeft mij veel geld gekost". Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Met die bak erachterweg met alles nieuw ( dmf koppeling krukaskeering etc. ) ben je hooguit de helft kwijt~2k schat ik . Wel inclusief arbeid !
in het verhaal met de kosten opgesomd mis ik nog ergens 1300€ tot de 4K
Er mist tevens nog eea aan belangrijke info van TS , hij is doorgereisd maar hoe ( vervangende auto ? en heeft hij pechulp etc.? waar moet dat vervamg vervoer terug ? welk blok gaat het om ?
in het verhaal met de kosten opgesomd mis ik nog ergens 1300€ tot de 4K
Er mist tevens nog eea aan belangrijke info van TS , hij is doorgereisd maar hoe ( vervangende auto ? en heeft hij pechulp etc.? waar moet dat vervamg vervoer terug ? welk blok gaat het om ?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 01.09.2023 - 17:58
Hij vertelt 1600 euro voor het vliegwiel, wat geen rare is en redelijk in lijn met prijzen in NL (bij de dealer). Verder noemt hij koppelingsplaat, voor iets van 600 euro, ook niet onredelijk. Verder een duwblok en 'nog wat dingen'.
Ik geloof zonder meer dat het goedkoper kan. Fransen zijn trots en ik zie ze er 100% toe in staat om te denken 'domme NL toerist + 40%'. Maar zelfs al bespaar je de helft en kom je op 2000 uit, dan nog moet die auto eerst opgehaald worden, dan betaal je bij de Franse garage een rekening voor diagnose en wat ze al dan niet mogelijk al gedaan hebben. Dan transportkosten naar NL. Al met al denk ik niet dat je netto goedkoper uit gaat komen. Eerlijk is eerlijk, ik heb de auto óók niet gezien, ik baseer mij uitsluitend op de mensen die 'm we gezien hebben en zeggen dat het 4k kost.
Mensen rekenen zichzelf graag snel rijk. En ja, met zelf doen kun je veel geld besparen. Ik probeer het juist te nuanceren, want 'dat klopt niet het kan veel goedkoper' dát is pas ongenuanceerd.
Ik geloof zonder meer dat het goedkoper kan. Fransen zijn trots en ik zie ze er 100% toe in staat om te denken 'domme NL toerist + 40%'. Maar zelfs al bespaar je de helft en kom je op 2000 uit, dan nog moet die auto eerst opgehaald worden, dan betaal je bij de Franse garage een rekening voor diagnose en wat ze al dan niet mogelijk al gedaan hebben. Dan transportkosten naar NL. Al met al denk ik niet dat je netto goedkoper uit gaat komen. Eerlijk is eerlijk, ik heb de auto óók niet gezien, ik baseer mij uitsluitend op de mensen die 'm we gezien hebben en zeggen dat het 4k kost.
Mensen rekenen zichzelf graag snel rijk. En ja, met zelf doen kun je veel geld besparen. Ik probeer het juist te nuanceren, want 'dat klopt niet het kan veel goedkoper' dát is pas ongenuanceerd.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Kun je naast een advies, ook een diagnose stellen aan de hand van de beschrijving van het probleem?.
Er is nl door 3 mensen (NicoV40 - fredhead en redracer) een diagnose gesteld die voor 90% correct is.
Die diagnose is volgens mij (en ik ben daar 100% zeker van) voortgevloeid uit de ervaringen van dit inmiddels 20 jarig bestaan van dit forum.
@Fritsdebeste: als je nog twijfelt, bel maandag naar https://www.volservice.nl/
Dennis is al sinds jaar en dag dé koppeling/versnellingsbak specialist.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 01.09.2023 - 17:58
Hoe bewijs jij dat die diagnose 90% correct is, zonder de auto ooit gezien te hebben.
Ik stel de specialismes van personen nniet ter discussie. Daar gaat het helemaal niet om. Waar het om gaat is dat je van een niet garagepersoon een halfbakken beschrijving krijgt van e.e.a. en dan gaat beweren dat je voor 90% een correcte diagnose gesteld hebt.
Dat is niet zo. Dat kan niet.
Verder BLIJFT het feit dat hij in Frankrijk al een rekening zal krijgen, en voor de reis terug ook. En dan moet de reparatie nog uitgevoerd worden.
Overigens apart dat je het zo opneemt voor NL garagisten, maar er voetstoots vanuit gaat dat de Franse Garagist een oplichter is.
Ik stel de specialismes van personen nniet ter discussie. Daar gaat het helemaal niet om. Waar het om gaat is dat je van een niet garagepersoon een halfbakken beschrijving krijgt van e.e.a. en dan gaat beweren dat je voor 90% een correcte diagnose gesteld hebt.
Dat is niet zo. Dat kan niet.
Verder BLIJFT het feit dat hij in Frankrijk al een rekening zal krijgen, en voor de reis terug ook. En dan moet de reparatie nog uitgevoerd worden.
Overigens apart dat je het zo opneemt voor NL garagisten, maar er voetstoots vanuit gaat dat de Franse Garagist een oplichter is.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Het bewijs staat op dit forum.
Tientallen zijn hem al voorgegaan met hetzelfde euvel.
Het gaat er niet om wat die garage persoon zegt, wél wat de topicstarter beschrijft.
Dat de auto in Frankrijk staat is een feit, maar zoals anderen al zeiden: haal die naar huis .
Breng die bij de juiste man en je hebt een pak geld verdient.
Tientallen zijn hem al voorgegaan met hetzelfde euvel.
Het gaat er niet om wat die garage persoon zegt, wél wat de topicstarter beschrijft.
Dat de auto in Frankrijk staat is een feit, maar zoals anderen al zeiden: haal die naar huis .
Breng die bij de juiste man en je hebt een pak geld verdient.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27335
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Een auto die voorheen geen problemen met de koppeling had hoeft niet ineens compleet de versnellingsbak van open.
Koppeling die onderin blijft liggen én remolie die verdwijnt kan je dan wel rijmen om het in een koppelings cilinder te gaan zoeken en niet direct in de koppelingsplaten.
De genoemde 6 tot 700 euro voor een nieuwe koppelings cilinder is ook een garage prijs en niet iemand die zelf aan z'n auto sleutelt.
Het advies daarmee is dus om zeker niet blind in hrt woord van de garage mee te gaan.
Afscheid nemen van de auto kan je later alsnog over nadenken maar om dat nu op voorhand al te doen is wel heel erg snel...
Koppeling die onderin blijft liggen én remolie die verdwijnt kan je dan wel rijmen om het in een koppelings cilinder te gaan zoeken en niet direct in de koppelingsplaten.
De genoemde 6 tot 700 euro voor een nieuwe koppelings cilinder is ook een garage prijs en niet iemand die zelf aan z'n auto sleutelt.
Het advies daarmee is dus om zeker niet blind in hrt woord van de garage mee te gaan.
Afscheid nemen van de auto kan je later alsnog over nadenken maar om dat nu op voorhand al te doen is wel heel erg snel...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 01.09.2023 - 17:58
Nu ja.. TS heeft nu in elk geval wat meningen om uit te kiezen. Ik hoop dat hij zo eerlijk zal zijn dat te doen, met vermelding van alle kosten.
HEt advies was om direct te constateren dat de garage oplichters waren en het veel goedkoper kan allemaal. DAT was het advies.
En dat is naar mijn mening, andersom weer te kort door de bocht.
HEt advies was om direct te constateren dat de garage oplichters waren en het veel goedkoper kan allemaal. DAT was het advies.
En dat is naar mijn mening, andersom weer te kort door de bocht.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Het is zeker zo dat er extra onderdelen beter alvast vervangen kunnen worden als hij toch open ligt zo heb je geen dubbele arbeid maar alsnog hoge kosten vanwege lange arbeid en extra onderdelen.
diagnose kosten zijn idd voor TS dat is altijd zo. hooguit een uur of 2 .
Transportkosten heeft hij ook niet indien anwb lid . Wel zal hij dan het anwb traject moeten doorlopen en daarvoor in aanmerking komen .
Dit blijft echter nog gissen
diagnose kosten zijn idd voor TS dat is altijd zo. hooguit een uur of 2 .
Transportkosten heeft hij ook niet indien anwb lid . Wel zal hij dan het anwb traject moeten doorlopen en daarvoor in aanmerking komen .
Dit blijft echter nog gissen