Trekdop allereerst onwijs bedank voor de uitgebreide toelichting en de instructie video! Je bent een held!trekdrop schreef: ↑03.08.2024 - 23:11 De airbag moet er uit, het plastic doosje wat er als placeholder zit valt er gedeeltelijk onder. Bij de knoppeln krijg je ook de bekabeling. Mijn auto had al bediening van de radio op het stuur, dan hoef je met kabels niets te doen. Dan is het kwestie van airbag eruit, plastic placeholder eruit wippen, stekkertje in knoppenkastje steken knoppenkastje erin en airbag erin.
Heb je nog geen knoppen op het stuur zul je nog 3 torx boutjes los moeten maken, metalen cover verwijderen en kabel wat bij de knoppen zat erin.
Ik ga er dan vanuit dat de stekker waar die kabel op aansluit er wel zal zijn. Of dat ook zo is met een auto die nog geen enkele knop op het stuur heeft, weet ik niet. Gezien de beschrijving van de knoppen en wat vida zegt, denk ik van wel.
Ik zal zo ff de airbag eruit wippen en wat foto's voor je maken.
Enige opmerking verder nog, zodra je de knoppen geplaatst hebt zul je in VIDA of in vdash een sas-foutcode krijgen, dat e.e.a. niet is aangesloten volgens configuratie. Logisch; hij ziet knoppen maar denkt op dat moment nog dat je geen cruise control hebt.
Gezien het feit dat ik helemaal geen knopjes heb op mijn stuur, is de kans heel groot dat er geen aansluiting gereed is voor de cruise control module. Zekere voor het onzekere heb ik een complete gebruikte stuur gekocht met de benodigde knopjes. Daar kan ik eventueel de nodige bekabeling van overnemen. Ik hoop wel dat de bekabeling in het stuurhuis wel aanwezig is...