Mijn mooie S60 T6 AWD

m1karabijn
4th Gear member

Geweldig bedankt voor je reactie nu weet ik hoe de vork in de steel zit.
Volvo V70 R=Design D4
Henry82
5th Gear member

https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/46f ... p11833.pdf

Even scrollen naar pagina 156
Al staat daar niet veel anders dan wat Diesel01 al schreef.
Life is what happens while you're busy making other plans
m1karabijn
4th Gear member

Henry82. bedankt voor de informatie ik heb het gelezen.
Ik mag wel zeggen dat ik in de jaren in een paar Volvo's heb gereden waarvan mij het meeste bij blijft is de S60 2.5T Summum uit 2007.
Deze auto had alles erop en eraan en was een geweldige auto.
Deze Volvo had ik laten tunen door wat nu heet ObbeTuning met wat Obbe toen aan rade de Oleg tuning.
Als ik het toen goed heb begrepen was de man Oleg een fenomeen in Tuning van de Volvo met 2.5T motoren die door Obbe werd gebruikt onder 1 voorwaarde de auto moest in top conditie zijn.
Nou dat was mijn S60 dus kreeg ik na tuning een monster van een S60 onder mijn reet.
Door omstandigheden moest ik de auto na een tijd verkopen en de koper rijd nog steeds met veel plezier in de S60.
Waarom dit verhaal?
Ik kan nu de vergelijking maken tussen de S60 2.5T 2007 en waar ik nu in rijd de V60 T6 2011.
En ik moet echt zeggen het zijn alle 2 geweldige auto's maar ik vind nu dat Volvo met de S60 T6 een stuk voor ligt op de wat oudere S60 en dat is echt een compliment aan Volvo.
Niet elke vernieuwing hoeft een verbetering te zijn maar bij deze generatie S60 zijn ze daar grandioos in geslaagd.
Kortom ik ben een blij mens.
Volvo V70 R=Design D4
m1karabijn
4th Gear member

Hallo Forum Leden
Door verandering van mijn bijbaantje heb ik de T6 geruild voor een mooie S60 Cross Country D4 2016 Nordic uitvoering met alle toeters en bellen gelijk de T6 met 193451 Km op de teller.
Auto is wit parelmoer met zwart wit lederen bekleding heb nog geen foto’s was de laatste tijd een beetje druk dus nog geen tijd voor gehad.
De T6 was een geweldige auto maar ik moest genoegen nemen met minimaal 1:9 wat voor wat ik nu doe te duur was vandaar de D4.
Het verschil in de prijs van benzine of diesel is 0.30 cent en de D4 loopt 1:16 wat het goed maakt met de wegenbelasting en een verhoogde verzekering.
Het is een Nederlandse auto met alle onderhoud aantoonbaar.
De vorige eigenaar heeft de auto gehad vanaf 53000 Km en altijd netjes onderhoud gedaan waar ik alle facturen van heb.
Wat mij wel opviel waren de kosten die gemaakt zijn in de jaren met het EGR systeem meer als 2000 euro reparatie en aanpassingen.
Ik weet uit ervaring met de Diesels dat het EGR systeem een probleem is maar ik weet ook dat Obbetuning dit simpel kan oplossen dus ben ik langs Obbe geweest en heb de EGR dicht laten Tunen en gelijk een motor tuning laten doen auto was standaard 190 Pk met 400 Nm is nu 235 Pk en 470 Nm.
Dus het roet probleem is over maar het geheel was aardig vervuild dus even naar de overkant in de zelfde garage en daar heeft Dennis de boel weer schoon gemaakt tevens verse olie en olie filter dus dat is geregeld.
Ook de Geartronic laten spoelen dus we kunnen er weer tegenaan.
Nu heb ik een vraag voor iemand met Vdash en genoeg kennis om de pincode van de auto op te sporen en mijn startstop systeem kan uitzetten tegen een redelijke vergoeding.
Ik heb het natuurlijk aan Obbe gevraagd maar buiten dat hij daar op dat moment geen tijd voor had zat er ook een stevig prijskaartje aan vast.
Obbe gebruikt een programma om de pincode te achterhalen wat nogal duur is hij rade zelf aan iemand met Vdash te zoeken omdat te regelen.
Kortom ik woon in Vlaardingen en best bereid een stuk te rijden om de startstop uit te laten zetten en nogmaals het hoeft niet voor niets.
Mag natuurlijk wel HaHa.
Volvo V70 R=Design D4
VolvoScheurder
2nd Gear member

Hi daar,

"Iemand die Vdash heeft" is redelijk kort door de bocht. De Code van de auto moet gekraak worden en dat kan zo maar heel wat uren in beslag nemen. Daarbij, wil je de start/stop uitzetten moet je ook via Vdash betalen. Ik heb t reeds gedaan. Kosten mij 159,- euro. Is dan wel abbonoment voor een jaar aanpassingen kunnen doen.
Volvo S60 1,5 T3 2018
m1karabijn
4th Gear member

Bedankt voor je reactie ik dacht dat het met Vdash makkelijk was niet dus.
Ga met de tijd wel naar Obbe.
Volvo V70 R=Design D4
Yuiop
1st Gear member

Mijn advies, doe dit met P3tool. Pincode zoeken is gratis. Die kun je vervolgens ook in Vdash importeren. Voordeel: je krijgt de daadwerkelijke code te zien. Vdash houd die voor zichzelf.

P3Tool kost vervolgens 50 euro en daarna kun je iedere wijziging maken die je wilt, zonder verdere kosten. (50 euro is per VIN). Vdash is betalen voor vrijwel iedere wijziging die je wilt doen en dat zijn geen kleine bedragen.

Kabeltje bij swedesolutions kost overigens slechts 75 euro. Een beetje onderzoek en inlezen en je kunt zelf aan de slag.

(PS, ik kan het inderdaad, maar heb totaal geen tijd in de agenda)
m1karabijn
4th Gear member

Bedankt voor je reactie maar ben niet zo onderlegd in deze materie.
Ps gooi je agenda maar weg krijg je van mij een nieuwe heb je ineens tijd zat :-D
Volvo V70 R=Design D4
m1karabijn
4th Gear member

Even een foto van mijn andere S60
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 R=Design D4
mees
6th Gear member
Contacteer:

Mooie (f)oto zo....
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
kawazxr
5th Gear member

Mooie uitvoering zo, hij staat lekker te blinken.
S60 T8 R-Design Hybride
Henry82
5th Gear member

Dat is wel een tamelijk unieke auto, die zijn niet veel geleverd!
m1karabijn
4th Gear member

En nog een paar foto's.
De verkoper zei dat er heel weinig van zijn geleverd in Nederland.
Volvo V70 R=Design D4
Henry82
5th Gear member

Geweldige auto, en full option zo te zien. Hij schreeuwt wel om een verse kentekenplaat, in plaats van die verweerde ;)

Zelf een tijdje in een V60CC D4 gereden, wat een waanzinnig fijne auto was dat. Veel plezier er mee!
m1karabijn
4th Gear member

Henry82 de kenteken platen zijn al vervangen heb ik als eerste gedaan was geen gezicht die verweerde platen :-D
De foto's zijn van de advertentie.
Heb nog geen tijd gehad zelf foto's te maken en als ik naar buiten kijk zal dat ook wel even duren :(
En ja de auto heeft alle opties.
Volvo V70 R=Design D4
m1karabijn
4th Gear member

Nu een kleine 5000 km weg vanaf half september met de D4 met een gemiddeld gebruik van 1:17
Auto loopt als een zonnetje tot nog toe geen enkel probleem.
Vandaag is de auto door mijn buurman onderhanden genomen en hij is weer helemaal nieuw.
Mijn buurman heeft als hobby auto's poetsen en showroom klaar maken hij heeft ook de T6 toen onderhanden genomen foto's van de T6 in het begin van dit topic.
Natuurlijk ook weer een paar foto's hoe de D4 er nu bij staat.
Volvo V70 R=Design D4
m1karabijn
4th Gear member

Zo al een tijdje geen update gedaan.
Maar ik heb niet stil gezeten en de S60 een beetje stoerder gemaakt.
Allereerst nieuwe Borbet Y velgen in Gloss Zwart 19'
De remklauwen door een vakman rood laten maken met daar over glascoating voor bescherming.
Daarna sierstukken gekocht en laten plaatsen door Volservice in Elst.
Alles bij elkaar ben ik stik tevreden met het resultaat een stoere S60 Cross Country.
Zie de foto's
Volvo V70 R=Design D4
m1karabijn
4th Gear member

Ik moest vandaag iemand ophalen in Neuss Duitsland volgens de TomTom moest ik bij Venlo de grens over en het viel mij gelijk op dat het erg rustig was op de weg.
Nog nooit met deze auto een aantal kilometers vol gas gereden en ik dacht waarom niet hier mag het.
Denk een kilometer of 5 - 6 vol gas kwam ik uit op 256 op de teller en 253 op de TomTom.
Brrrr wat een snelheid maar echt een veilig gevoel gehad auto ligt als een blok op de weg geen enkele trilling of wat dan ook.
Volvo V70 R=Design D4
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”