Slechte start met mijn eerste Volvo

BCBOSS
1st Gear member

Vrijdag was het weer raak.

Onderweg naar de Olympische spelen in Lille kreeg ik diverse meldingen. Begonnen met bandenspanning systeem. Sevice vereist. ABS/ESC deed het niet. Airbags niet.

Gebeld met garage. Die zei met deze storing wel gewoon door kon rijden richting Frankrijk (locatie moerdijk dat m moment) maar bij een rem actie kon ik voor 3 seconden geen gas geven terwijl volgas gaf.

Waarschijnlijk had dit met de ABS te maken. Gelijk weer garage gebeld en toen adviseerde ze wel terug te komen. Uiteraard was ik not amused. 350€ aan kaarten in de goot steen en dag vrij genomen van werk.

Aankomst garage gewacht op diagnose en na 30min kwam de monteur mij vertellen dat ik de auto in deze toestand niet mee kon nemen.

Vandaag gebeld dat de auto weer klaarstaat dus morgen even verhaal halen wat er nu weer gaande is. Auto is 1 jaar oud. 6 maanden in bezit met 18000km en niet anders dan gezeik.

Ik verwacht lig een compensatie voor mijn gemaakte kosten en mochten er in de nabije toekomst meer problemen voor doen ga ik opten om mijn volledige aankoopbedrag terug te betalen.

Niet de overstap die ik had verwacht na 8 jaar Mercedes zonder ooit 1 probleem.
teebee
7th Gear member

Lijkt wel op een defecte abs sensor….

“Niet de overstap die ik had verwacht na 8 jaar Mercedes zonder ooit 1 probleem.” Dat kan je gerust onder de factor ‘puur geluk’ plaatsen. Ik ken heeeeele andere verhalen over dat merk.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
diesel01
Geartronic member

BCBOSS schreef: 06.08.2024 - 17:53 Vrijdag was het weer raak.

Onderweg naar de Olympische spelen in Lille kreeg ik diverse meldingen. Begonnen met bandenspanning systeem. Sevice vereist. ABS/ESC deed het niet. Airbags niet.

Gebeld met garage. Die zei met deze storing wel gewoon door kon rijden richting Frankrijk (locatie moerdijk dat m moment) maar bij een rem actie kon ik voor 3 seconden geen gas geven terwijl volgas gaf.

Waarschijnlijk had dit met de ABS te maken. Gelijk weer garage gebeld en toen adviseerde ze wel terug te komen. Uiteraard was ik not amused. 350€ aan kaarten in de goot steen en dag vrij genomen van werk.

Aankomst garage gewacht op diagnose en na 30min kwam de monteur mij vertellen dat ik de auto in deze toestand niet mee kon nemen.

Vandaag gebeld dat de auto weer klaarstaat dus morgen even verhaal halen wat er nu weer gaande is. Auto is 1 jaar oud. 6 maanden in bezit met 18000km en niet anders dan gezeik.

Ik verwacht lig een compensatie voor mijn gemaakte kosten en mochten er in de nabije toekomst meer problemen voor doen ga ik opten om mijn volledige aankoopbedrag terug te betalen.

Niet de overstap die ik had verwacht na 8 jaar Mercedes zonder ooit 1 probleem.
En juist deze verhalen over Google maakt mij huiverig.
Hier al 24jaar Volvo met de huidige 90 veel onderhoud en dingetjes die gewoon veel geld kosten.
Sta nu in overweging om een LR V90 '22 te kopen of om zelf nog éénmaal iets uit Dld te halen met een dieselmotor en 24maanden garantie.
Ook volkomen ruk dat hij net op een dag wanneer je dit gepland hebt de geest geeft.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
raspaardje
6th Gear member

Wat een ellende weer. Balen voor je.
Is je eerste probleem inmiddels wel opgelost?

Helaas zorgt de consumentenfocus op infotainment en de (gedwongen) fabrikantfocus op het zuiniger maken van motoren dat dit soort issues, veelal software gerelateerd, steeds vaker voorkomen. Niet alleen bij Volvo.

On speaking terms blijven met de dealer is de enige manier om hier kosteloos uit te komen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
J33Bee
5th Gear member

Wat raspaardje zegt inderdaad. Hopelijk is er het juiste begrip vanuit je dealer. Erg vervelend allemaal.
BCBOSS
1st Gear member

Vandaag de auto opgehaald en idd een defecte sensor. SRR of SRS. Durf niet zekerheid meer te zeggen. Ik ga de Volvo de komende weken even extra aan de tand voelen want nu rijdt ik gemiddeld nog een 800km per maand. Ook gevraagd voor compensatie in vorm van accessoires tegen gereduceerde prijs eventueel. Aangezien daar toch flinke marges op zitten lijkt dat me geen probleem.

Wordt vervolgd .
Erwin_002
2nd Gear member

Elke monteur bij meerdere Volvo garages waar ik over de jaren ben geweest zeggen altijd unaniem dat Mercedes en Volvo's de beste merken zijn als het aankomt op kwaliteit en vooral ook after-sales care. Net als wat velen zeggen heb je wss gewoon dikke pech. Ik heb ook genoeg andere verhalen gehoord van zowel Mercedes en Volvo rijders. De ene rijd 20 jaar zonder ooit een issue. De andere heeft net zo'n pech oplevering.

En tevens niet vergeten dat tot een paar jaar geleden ook vaak basismodellen van deze merken gevuld werden met motoren en onderdelen van andere merken (of moederbedrijf-merken) die de auto dan echt totaal waardeloos maakten en de naam van het merk ook schaadden. Denk bijv aan de vreselijk keuzes onder Ford dat Volvos rare Peugot diesels kregen en op elk klein dingetje bezuinigd werd waardoor basis 1.6D modellen bij echt niet te vergelijken waren met iets duurde modellen met volwaardige Volvo motoren en onderdelen.
2022 S60, 2012 C30
BCBOSS
1st Gear member

Ondertussen weer een kleine update.
Het euvel met koude motor is eigenlijk nooit weggeweest en ik ben er weer voor terug geweest.
Dag later kon ik de auto ophalen. Oliefilter vervangen (alweer).

Blijkbaar is dit de 1ste stap vanuit hogerhand bij Volvo zei de monteur. Afijn ik de auto even testen en wat denk je. Niks veranderd. Gelijk terug gereden en de auto weer neergezet.
Vandaag gebeld door Volvo. Volgende stap is injectoren vervangen.

Word vervolgd.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”