Retrofit elektrisch inklapbare spiegels
-
- 2nd Gear member
Ik vraag mij af waarom je dit zou willen. Het kost de nodige centen, ik heb ik de 8 jaar dat ik mijn volvo rijdt, nog nooit spiegels hoeven inklappen.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
- Cavanta
- 2nd Gear member
Gewoon voor de leuk/mooiigheid vooral. Waarom heb je speakers in een auto? Nergens voor nodig om van A naar B te komen, maar het maakt de boel toch wel interessanter. Maar om dat dan af te doen als zinloos is als zeggen dat airbags niet nodig zijn omdat de meesten nooit een flink ongeluk krijgen waarvoor ze nodig zijn.
90% tot wellicht meer van alle opties tegenwoordig zijn vooral luxe, en voor de leuk denk ik.
Onze auto's zijn tegenwoordig sowieso eigenlijk nergens voor nodig als je verder na gaat denken. Zijn ze zuiniger dan andere, zijn ze betrouwbaarder dan andere, etc. etc., nee. Het enige waar deze auto's in afwijken is het uiterlijk, motorgevoel(Alleen de 5 cilinders) en de mix van luxe, weggedrag en power voor weinig geld. Verder kan je eigenlijk in alle gevallen beter een andere auto kopen als het je het puur functioneel bekijkt
.
90% tot wellicht meer van alle opties tegenwoordig zijn vooral luxe, en voor de leuk denk ik.
Onze auto's zijn tegenwoordig sowieso eigenlijk nergens voor nodig als je verder na gaat denken. Zijn ze zuiniger dan andere, zijn ze betrouwbaarder dan andere, etc. etc., nee. Het enige waar deze auto's in afwijken is het uiterlijk, motorgevoel(Alleen de 5 cilinders) en de mix van luxe, weggedrag en power voor weinig geld. Verder kan je eigenlijk in alle gevallen beter een andere auto kopen als het je het puur functioneel bekijkt

S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
-
- 2nd Gear member
Ik zeg nergens dat het zinloos is. Het is imo echter alleen meer zinvol op auto's waar de spiegels een probleem vormen ivm de breedte.
Airbags heb ik niets over gezegd en ging dit topic niet over.
Bling is prima, maar ik denk dan - mijn mening - dat er wel betere bling te krijgen is voor minder geld.
Airbags heb ik niets over gezegd en ging dit topic niet over.
Bling is prima, maar ik denk dan - mijn mening - dat er wel betere bling te krijgen is voor minder geld.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
- Volvere
- 2nd Gear member
Wel geprobeerd, maar vastgelopen op hardware, zoals ik al dacht. Derhalve heb ik nu een plan B: recent spiegels en kabels uit een 2004 model gehaald met puddle lights en elektrische inklapbare spiegels. Ik ben van plan om de motoren en vitale onderdelen (pluggen, stekkers) van de 2004 spiegels om te zetten naar mijn MY>2008 spiegels (hoewel ik dus een V50 uit 2004 heb; die heb ik volledig gefacelift naar >2008). Er zal waarschijnlijk ook wel software geladen moeten worden, maar dan geef ik het toch nog kans.Cavanta schreef: ↑16.07.2024 - 18:10Is het je eigenlijk nog ooit gelukt? En heb je de spullen nog?Volvere schreef: ↑27.02.2022 - 12:23 Die stoelverwarming is helemaal niet moeilijk. Heb ik zelf ook gedaan. De bedrading ligt er al, kwestie van knopje op middenconsole op de sloop halen en de software in laten leren. Dat kan Obbe (of een andere handige VIDA-owner) prima doen. De software is nog het kostbaarst.
Op de vraag waarom (die verderop gesteld wordt): gewoon, omdat het leuk is en je iets te hobbyen moet hebben in het leven

XC70 2014 T5 VEA 4-cilinder Nordic+
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
-
- 1st Gear member
Hallo ik ben opa Frank bijna 70 jaar en heb een S40 2.4 automaat uit 2005 .Deze heeft vaste spiegels nu wil ik deze demonteren en kijken of ik daar als nog een motortje kan inbouwen zodat ze in en uit klappen als de deur open of dicht gaat .Kan dit ? Zo ja hoe krijg ik dan de spiegel uit elkaar ?Bv het afdekplaats aan de onderkant van de spiegel.
-
- 1st Gear member
In de stad vind ik het persoolijk fijn om de spiegels ingeklapt te hebben. Minder kans dat ze er afgereden worden. Ook wordt het voor de dronken tiener wat moeilijker om ze eraf te trappen in de nacht.
-
- 2nd Gear member
Helemaal mee eens. En in onze straat wordt nog wel een gevoetbald door de jeugd en vooral als de vaders mee gaan doen, ben ik blij dat de spiegels ingeklapt zijn, zeker als een bal van achter komt.
V90 LE aut. 1997
C30 T5 aut. 2007
C30 T5 aut. 2007