Volvo v60 T8 Ultra Dark MY2025 - Mickey89
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10585
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Fraai hoor! De auto schreeuwt om 20”……….
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Lekker hoor!!! Valt me nog goed mee met 19" en Heico verlaging, hoe de velgen tov de wielkast uit komen. Had gedacht dat ze meer "naar binnen" zouden voelen, maar is totaal niet het geval. Staat toch 1,5 cm lager dan het sportchassis van Volvo zelf.
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Inderdaad, hier moet 20" onder. Verder heel mooi, al zou ik het zelf nooit doen.
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3943
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Fraai hoor, die personalisatie!
Lijkt me idd een beetje oppassen aan de voorzijde.
Polestar werkt overigens in elke rijmodus.
Maar elke rijmodus heeft natuurlijk zijn eigen karakter.
Lijkt me idd een beetje oppassen aan de voorzijde.
Polestar werkt overigens in elke rijmodus.
Maar elke rijmodus heeft natuurlijk zijn eigen karakter.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2310
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
door de verlagingsveren(bij mij H&R maar Heico haalt ze daar) rijdt de auto imbo minder stug en soepeler.(ok mijne is maar een B4 diesel)
ik kan het vergelijk maken tussen de B4 met standaard dynamic en met de H&R veren alsook met mijn vorige D3 met R-design ophanging
wetende wat ik nu weet, had ik beter op de vorige ook de H&R veren gestoken....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 11.01.2024 - 14:20
Ja, ik zal even kijken of ik een goed filmpje kan opnemen, en of het een beetje recht doet... Dat is meestal het nadeel met dat soort filmpjes
Nu wat meer gereden, en opzich valt het mee. Je moet iets zachter over de drempels heen, is gelukkig ook niet te laag.raspaardje schreef: ↑03.08.2024 - 13:39 Fraai hoor, die personalisatie!
Lijkt me idd een beetje oppassen aan de voorzijde.
Polestar werkt overigens in elke rijmodus.
Maar elke rijmodus heeft natuurlijk zijn eigen karakter.
Hij is stug, maar wel comfortabel stug. Je merkt verschil, maar voornamelijk met sturen en het doorgeven van oneffenheden, precies wat ik zocht.Philken schreef: ↑03.08.2024 - 15:32door de verlagingsveren(bij mij H&R maar Heico haalt ze daar) rijdt de auto imbo minder stug en soepeler.(ok mijne is maar een B4 diesel)
ik kan het vergelijk maken tussen de B4 met standaard dynamic en met de H&R veren alsook met mijn vorige D3 met R-design ophanging
wetende wat ik nu weet, had ik beter op de vorige ook de H&R veren gestoken....
Volvo V60 T8 MY2025 Ultra Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Tijdens proefrit Heico ervaren op 20" met de T6. Dat reed comfortabeler dan mijn huidige af-fabriek sportchassis met 19". Doorgeven van oneffenheden was vooral prettiger bij lagere snelheden in de woonwijk bijvoorbeeld. Staat ook nog eens 1,5 cm lager dan sportchassis dus win-win

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ik blijf dat toch raar vinden. Ik heb dat ook gehad. Een 508sw verlaagt na verlaging was ie op korte oneffenheden, precies wat jij schrijft, comfortabeler. Er zit veel meer progressiviteit in after market veren.
Het is een keuze, maar ik hou wel van een beetje progressiviteit, het is alleen ietsje lastiger hard gaan omdat je de grens iets minder voelt, misschien doen ze het daarom.
Wat wel een ding is Volvo geeft voor de B serie een veel lagere bandenspanning aan dan voor de T serie. Daar zit ook veel van het gevoel in. Bij een B geven ze maar 2.4 bar en en met belading 2.8. Soms vergeet ik na een vakantie te verlagen. Dan merk ik dat meteen en is het een stuiterige auto. Het komt best nauw.
Het is een keuze, maar ik hou wel van een beetje progressiviteit, het is alleen ietsje lastiger hard gaan omdat je de grens iets minder voelt, misschien doen ze het daarom.
Wat wel een ding is Volvo geeft voor de B serie een veel lagere bandenspanning aan dan voor de T serie. Daar zit ook veel van het gevoel in. Bij een B geven ze maar 2.4 bar en en met belading 2.8. Soms vergeet ik na een vakantie te verlagen. Dan merk ik dat meteen en is het een stuiterige auto. Het komt best nauw.
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3943
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Dat laatste herken ik; ook bij mijn T5 met sportchassis luistert het nauw met de bandenspanning. Evenals de wielen natuurlijk. 18 inch is comfortabeler dan 19 maar een deel daarvan zal ook aan het type band kunnen liggen. Dus wel appels met appels vergelijken om een goede uitspraak over het effect van een verlaging te kunnen doen!
En een T6/T8 verlagen zonder dat dat bij Volvo mogelijk is voelt imo toch een beetje raar.
Bovendien zijn dempers en veren vaak een afgestemde combinatie. Ik kan me zo voorstellen dat het veranderen van één van de componenten daarvan niet bevordelijk hoeft te zijn voor een mogelijke situatie op de weg.
En een T6/T8 verlagen zonder dat dat bij Volvo mogelijk is voelt imo toch een beetje raar.
Bovendien zijn dempers en veren vaak een afgestemde combinatie. Ik kan me zo voorstellen dat het veranderen van één van de componenten daarvan niet bevordelijk hoeft te zijn voor een mogelijke situatie op de weg.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Wat ik heb gemerkt. Ik heb een Toyota Carina E, Avensis, en een 508SW verlaagt.
De eerste twee hadden al een realtief zachte demping. dat is in bepaalde situaties niet bevoordelijk. Ik heb de Avensis in Duitsland wel eens uit een dans moeten halen, die blijf bounchen. De 508 was standaard iets over demped. Dan is verlagen niet zo,n probleem.
Goed de eerste twee auto's zijn 35 en 20 jaar geleden ontworpen, toen zaten er meer auto,s met listig weggedrag tussen.
De V60 is ook realtief hard gedempt de de B4 met r sport onderstel iets maar de standaard T6 nog wat meer. Vandaar dat sommige met een gevoelig evenwichts gevoel de achterkant ook deinirig vinden. De standaard demping van de T6 leent zich best wel tot verlagen. Wat sowieso een slok op een borrel scheelt is dat je 80% van de 2 ton 3cm gaat verlagen, dat levert heel veel positieve effecten op.
De eerste twee hadden al een realtief zachte demping. dat is in bepaalde situaties niet bevoordelijk. Ik heb de Avensis in Duitsland wel eens uit een dans moeten halen, die blijf bounchen. De 508 was standaard iets over demped. Dan is verlagen niet zo,n probleem.
Goed de eerste twee auto's zijn 35 en 20 jaar geleden ontworpen, toen zaten er meer auto,s met listig weggedrag tussen.
De V60 is ook realtief hard gedempt de de B4 met r sport onderstel iets maar de standaard T6 nog wat meer. Vandaar dat sommige met een gevoelig evenwichts gevoel de achterkant ook deinirig vinden. De standaard demping van de T6 leent zich best wel tot verlagen. Wat sowieso een slok op een borrel scheelt is dat je 80% van de 2 ton 3cm gaat verlagen, dat levert heel veel positieve effecten op.
-V60 B4 7dct R design wit
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Winterbanden doen het hier ook iets prettiger tov de zomerbanden op dezelfde velg, maar appels met appels als je 1,5 cm lager ligt + 20" vs sportchassis met 19" , kan me niet voorstellen dat de banden dit wegnemen? Het verschil was te groot IMHO.raspaardje schreef: ↑05.08.2024 - 11:31 Dat laatste herken ik; ook bij mijn T5 met sportchassis luistert het nauw met de bandenspanning. Evenals de wielen natuurlijk. 18 inch is comfortabeler dan 19 maar een deel daarvan zal ook aan het type band kunnen liggen. Dus wel appels met appels vergelijken om een goede uitspraak over het effect van een verlaging te kunnen doen!
En een T6/T8 verlagen zonder dat dat bij Volvo mogelijk is voelt imo toch een beetje raar.
Bovendien zijn dempers en veren vaak een afgestemde combinatie. Ik kan me zo voorstellen dat het veranderen van één van de componenten daarvan niet bevordelijk hoeft te zijn voor een mogelijke situatie op de weg.
Heico set via de dealer is wel mogelijk, waarom het via Volvo af-fabriek niet kan is dan wel raar, maar mijn gevoel zegt nog steeds dat het met die gekke emissie toestanden te maken heeft, want garantie perikelen mag je niet hebben als de dealer het met Heico aanbiedt.
- chris_r
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 20:59
Erg geslaagd met het Heico spul. Ik overwoog Heico verlagingsset ivm doorhangen icm caravan. Durfde het niet aan omdat de trekhaak mogelijk te laag komt. Uitlaten zijn ook erg dik. Blijft mijn guilty pleasure. Veel plezier er mee!
2024 V60 T8 Platinum Grey
Dodge RAM 1500 v8 2019
XC60 D5 AWD SUMMUM 245pk RICA Tuned
Dodge RAM 1500 v8 2019
XC60 D5 AWD SUMMUM 245pk RICA Tuned
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2310
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik zal na morgen verslag uitbrengen of de auto meer zakt dan met de originele verlaging, ik moet morgen redelijk wat laden en ben benieuwd(vooral omdat het enkel andere blokjes zijn achteraan, dus de veer speelt weinig rol(enkel vooraan)
Laatst gewijzigd door Philken op 05.08.2024 - 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- chris_r
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 20:59
Top, ben benieuwd!
2024 V60 T8 Platinum Grey
Dodge RAM 1500 v8 2019
XC60 D5 AWD SUMMUM 245pk RICA Tuned
Dodge RAM 1500 v8 2019
XC60 D5 AWD SUMMUM 245pk RICA Tuned
- vvmark
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37
Dikke auto met dat heico spul erop.
De achterkant met die 4 ronde pijpjes is echt
Afgelopen week zag ik bij de dealer hier een soortgelijke versie staan.
De achterkant met die 4 ronde pijpjes is echt
Afgelopen week zag ik bij de dealer hier een soortgelijke versie staan.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
- chris_r
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 20:59
En? 
chris_r schreef: ↑05.08.2024 - 20:20 Top, ben benieuwd!
2024 V60 T8 Platinum Grey
Dodge RAM 1500 v8 2019
XC60 D5 AWD SUMMUM 245pk RICA Tuned
Dodge RAM 1500 v8 2019
XC60 D5 AWD SUMMUM 245pk RICA Tuned
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Ziet er netjes uit. Zou ook "om het af te maken" 20inch nog doen. Ik merk geen comfort verschil alleen betere grip omdat de banden wat breder zijn.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2310
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
zoals verwacht zakt de auto evenveel als de vorige bij belasting(logisch, achteraan is het enkel het blokje die de hoogte regelt die gewisseld wordt) de voortrein is ietsje soepeler/aangenamer dan met de R-design veren
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick