Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
CDS60
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10.08.2024 - 11:43

Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Cengiz en kom uit het mooie Noord-Brabant. en ben sinds kort een trotse bezitter van een Volvo S60 2.4 20v uit 2006.
Deze tank heeft sinds vandaag 408000 kilometer gereden en dat zonder problemen (de vorige eigenaar heeft de auto altijd dealer onderhouden)

Maar ik plaats natuurlijk niet zo maar iets op dit forum. Ik plaats hier wat omdat ik het niet meer weet haha 😂

Als ik lekker aan het cruisen ben is er niks aan de hand, maar zodra ik hem om vol vermogen vraag begint hij in te houden… En zo nu en dan komt hij uit die dip en gaat hij er toch als een soort raket vandoor. Na weer even rustig te hebben gereden, raakt hij weer in deze modus van geen vermogen. Het lijkt alsof de auto gewoon geen lucht krijgt? Ergens gaat iets mis maar wat?

Uitlezen zou ik graag willen maar niemand heeft tijd? Het is natuurlijk ook vakantie tijd en ik werk elke dag tot 18:00.
Op zaterdag heeft dus niemand tijd.

Owja! Anti Skid service geeft hij aan, dit schijnt een nog al groot begrip te zijn bij een volvo storing? Anti slip regeling werkt dan niet meer. (Daar kwam ik laatst achter als de anti-skid service melding weg is)

Wat heb ik al gedaan:
Nokkenasversteller vervangen geen resultaat.
Bougies vervangen geen resultaat.

Wie heeft er ervaring met dit soort klachten?
De auto loopt trouwens heel mooi stationair en reageert in zijn neutraal goed op het gas pedaal (denk ik)

Alvast iedereen bedankt 😁
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

Weet je hoe oud het brandstoffilter is?
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27275
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Koppel de MAF sensor eens af, als ie dan beter loopt is deze aan vervanging toe.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
CDS60
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10.08.2024 - 11:43

Goedemorgen, dat durf ik niet te zeggen. Maar zou dat daar in kunnen zitten? Want als hij eenmaal op gang is dan blijft hij power hebben. Maar zodra ik lekker op t gemakkie rijd en dan wil gaan dan is het vermogen op vakantie 😅

(Waar zit de MAF sensor? 😊)
Je bedoelt de LMM? (Sensor)
Laatst gewijzigd door CDS60 op 10.08.2024 - 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
CDS60
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10.08.2024 - 11:43

Het is trouwens wel de Non turbo versie met 140pk
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27275
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

CDS60 schreef: 10.08.2024 - 13:02 (Waar zit de MAF sensor? )
Je bedoelt de LMM? (Sensor)
Die inderdaad :)
Normaal gesproken is deze in de buurt van het luchtfilter te vinden in de aanzuigbuis geschroefd.

Ook de non turbo versie heeft deze.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8247
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

fredhead schreef: 10.08.2024 - 13:00 Koppel de MAF sensor eens af, als ie dan beter loopt is deze aan vervanging toe.
Eerste waar ik ook aan dacht ☺️
Iets vervuild en je krijgt dit soort symptomen.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
CDS60
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10.08.2024 - 11:43

Nou ik ga dit zometeen meteen proberen! Ik hou jullie op de hoogte!
CDS60
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10.08.2024 - 11:43

Oke, maf sensor los gekoppeld. Rondje gereden geen verschil. Anti skid service was even weg. Stekker terug op de sensor geplaatst anti skid service terug. Stukje verder op weer stekker los van de maf en anti skid blijft staan. Ik merk dus helaas weinig tot geen verschil met of zonder maf sensor. Dat is ook niet goed denk ik toch?
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9276
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Gasklephuis die niet ver genoeg open gaat maar brandstof toevoer wel volledig 'open' en daardoor slechte motorloop?
Of die 2 net andersom?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
CDS60
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10.08.2024 - 11:43

Hoe ga ik daar precies achter komen? 😁
CDS60
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10.08.2024 - 11:43

Even een update: tijdens de eerste rit reed de auto perfect. Je voelt duidelijk dat de auto vermogen heeft. Nadat de auto op temperatuur is begint het gedonder haha. Iemand een idee? 😊
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”