aankoop advies

Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2165
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 11:46
J33Bee schreef: 10.08.2024 - 23:49 ACC doet het trouwens tot 180 km/h. Straks nog even geprobeerd over de grens.
Paar maand geleden nog de grens over geweest en de limiter is niet echt puur 180. Als je er tegenaan drukt dan heeft ie wat tollerantie. Bij ongeveer 190 stopte hij bij werkelijk met door-accelereren.
190 km/h? Heb jij de begrenzer eraf laten halen dan? De MY21 alhier stopt gewoon op 185 km/h...
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

J33Bee schreef: 12.08.2024 - 11:50
Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 11:46
J33Bee schreef: 10.08.2024 - 23:49 ACC doet het trouwens tot 180 km/h. Straks nog even geprobeerd over de grens.
Paar maand geleden nog de grens over geweest en de limiter is niet echt puur 180. Als je er tegenaan drukt dan heeft ie wat tollerantie. Bij ongeveer 190 stopte hij bij werkelijk met door-accelereren.
190 km/h? Heb jij de begrenzer eraf laten halen dan? De MY21 alhier stopt gewoon op 185 km/h...
Er is nooit iets aan gedaan en heb dit ook bij de werkplaats aangegeven en vonden het ook vreemd. Wss heeft het iets met Polestar model te maken. De limiter is wss op basis van een balans van de basismodellen gemaakt en door de Polestar tweaks lijkt het alsof dat balans qua berekening wss net wat anders uitpakt. Veel mensen vergeten dat snelheid op de wielen wordt gemeten en niet via GPS ofzo en dat met tuning en andere aanpassingen de ratio-metingen kunnen afwijken. Wss is deze afwijking bij hogere snelheden dan net iets meer. Maar sowieso vind ik hard rijden niet zoveel aan. Was meer een test. Meestal cruise ik op de autobahn gewoon 130~160 max.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 11:57 Er is nooit iets aan gedaan en heb dit ook bij de werkplaats aangegeven en vonden het ook vreemd. Wss heeft het iets met Polestar model te maken.
Bij mij is dit ook zo. Met 20" is de afwijking overigens nog zeer gering door de hogere wielomtrek. Ook ik rijd zelden de max tegenwoordig. Te druk op de weg en de boetes zijn iets anders als 15 jaar terug toen ik nog een St*nger in de auto had.
Zou het eens met dragy moeten weten wat de werkelijke snelheid dan is.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2165
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Hier ook een test. Ik krijg de ACC niet hoger gedrukt dan 180 km/h. De MY21 alhier houdt in bij 185 km/h op de teller, maar ACC is er dan al vanaf geschoten.
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Het kan natuurlijk ook zijn dat je op de autobahn wegen vaker helling ervaart. Mss kan de overshoot ook mogelijk zijn door bijv 1~2% daling die de auto net die extra snelheid geeft en dat het niet meer van de acceleratie komt. Kan niet meer herinneren of de auto nog werkelijk echt gas bij gaf na de 180.
Laatst gewijzigd door Erwin_002 op 12.08.2024 - 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2165
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Nope, op de 31 ook vaker kunnen doorrijden, stopte altijd op die 185 km/h en dat was primair vlakke autobahn. Een beetje berg op is ook geen moeite. Je voelt meteen dat er nog genoeg in het vat zit, maar de limiter in actie komt. In Zuid Duitsland is altijd wel met familie erbij, dan rijd ik nooit zo hard.
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2383
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Is ook mijn ervaring, auto trekt (met gemak) door tot 185 km/h. Harder gaat ie (op vlakke weg) niet, maar er zit overduidelijk meer in. Nu heb ik dat ook niet vaak gedaan, over ‘t algemeen leende/leent de verkeerssituatie zich, de keren dat ik in Duitsland rij, er ook niet voor. En bij die snelheid de ACC niet aan, zou dat ook niet zo snel doen, vind dat ik bij die snelheid (cq snelheidsverschillen) zelf gewoon op moet letten/alert moet zijn en verder naar voren moet kijken/anticiperen dan wat de ACC doet/kan.
Maar vind 130-160 normaalgesproken eigenlijk ook gewoon hard zat. De V70 en XC70 daarvoor konden wel 200+, maar met beide ook slecht 1 keer de 200 aangetikt, en dat in 12 jaar tijd. Dus wat dat betreft maakt die begrenzing mij niet uit.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Kan je ook vertellen dat in de Polestar Engineered met de vering op bijna de hardste stand je niet eens zo hard wilt rijden, want je hebt na 100km geen rug meer over :P

Vroeger deed je tuning voor €400 ofzo en zie nu dat die limiter er af krijgen als zo €1200+ kost. Absurd. Ik snap dat het moeilijk was voor de tuners om het gedaan te krijgen, maar elke beurt gooit Volvo het er ook weer af. En voorheen had je een kastje dat je de tuning weer terug kon zetten, maar dat lijkt bij deze tweak (is eigenlijk geen tuning te noemen) ook niet een optie.

Mijn oude S60 D5 kon ook wel 250, maar is echt niet fijn rijden ofzo.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3949
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Op die hogere snelheden wil ik de boel ook in eigen hand houden, dus voor mij zijn de 138 (PA) en 180 km/h limieten (ACC) niet beperkend.
Dat zou de 180 km/h snelheidslimiet ook niet zijn, wel kan ik melden dat het prima zoeven is boven de 185 km/h met een moderne Volvo...;-)
Laat ik er een nieuwe, andere Volvo voor staan? Zeker niet.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”