raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Plaats reactie
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Gisteren heb ik de V60 weer vanuit Italië naar huis gebracht; het was een erg lange rit, het was gewoon ontzettend druk.
Maar we begonnen ook vanuit Merano met de Timmelsjoch, dan weet je dat de eerste 1,5 uur niet opschieten.
Ontzettend mooie pas waar alles natuurlijk nog groen was in vergelijking met het bruine landschap in Le Marche. Veel motorrijders, overal Porsches en een handvol Mazda's MX-5. En één Duitse 124 Spider...:-) Dit zijn natuurlijk de betere middelen waarmee je zo'n pas bedwingt...:-)

Wel heb ik me vergist in de brandstofreserve-indicator: we startten met nog 150 km reserve, de auto gaf 5 km onder de top al aan dat ik geen km meer kon rijden. En toen moest ik ook nog naar beneden naar Sölden naar de eerste pomp. Alwaar er nog minstens 3,5 liter in de tank aanwezig was...:-) Het leverde iig veel stress op bij mijn vrouw. En daarmee zat ik zelf natuurlijk ook iets minder comfortabel...:-)

Na het Timmelsjoch was het qua drukte behoorlijk raak op de Fernpass en ook op de Autobahn stonden er veel files. Ik ben bij Ulm nog verder naar het noorden gereden, over de 7. Had ik wellicht toch beter de gebruikelijke route A8 en A61 kunnen nemen?
Gelukkig was er als toetje nog Oberhausen Straight...:-) Dat heeft een stuk beter asfalt dan jaren geleden, daar rij je nu met gemak >180 km/h. Ook na >10 uur sturen.

De auto heeft zich iig weer van zijn beste kant laten zien!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Leuk om zo het avontuur te horen! Herken dat tank-reserve ook wel uit het verleden met vorige Volvo's in Frankrijk. De sensor is behoorlijk gevoelig voor helling. Als je even ergens kan stilstaan op een parkeerplek en je staat recht en wacht even dan weet je na een minuut wel wat je werkelijk nog hebt qua inhoud.

Dit is iets technischer, maar als je via de Volvo API data opvraagt dan kun je zelfs letterlijk nog je liters uitlezen. De API weet tevens ook meer over je auto dan de app aangeeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

raspaardje schreef: 12.08.2024 - 13:05 Alwaar er nog minstens 3,5 liter in de tank aanwezig was... Het leverde iig veel stress op bij mijn vrouw. En daarmee zat ik zelf natuurlijk ook iets minder comfortabel...
Dat moet je ook niet doen :] Met PIH laait ie de accu nog op als je down hill rijd ;)
Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 13:18 Dit is iets technischer, maar als je via de Volvo API data opvraagt dan kun je zelfs letterlijk nog je liters uitlezen. De API weet tevens ook meer over je auto dan de app aangeeft.
Waar lees dit dit uit?
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

EVO500 schreef: 12.08.2024 - 13:23
raspaardje schreef: 12.08.2024 - 13:05 Alwaar er nog minstens 3,5 liter in de tank aanwezig was... Het leverde iig veel stress op bij mijn vrouw. En daarmee zat ik zelf natuurlijk ook iets minder comfortabel...
Dat moet je ook niet doen :] Met PIH laait ie de accu nog op als je down hill rijd ;)
Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 13:18 Dit is iets technischer, maar als je via de Volvo API data opvraagt dan kun je zelfs letterlijk nog je liters uitlezen. De API weet tevens ook meer over je auto dan de app aangeeft.
Waar lees dit dit uit?
Het makkelijkste is om op een computer met Docker bijv Home Assistant te installeren en dan de https://www.home-assistant.io/integrations/volvooncall/ te implementeren.

Hier meer info; https://www.home-assistant.io/installation/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Erwin_002 op 12.08.2024 - 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 13:28 Het makkelijkste is om op een computer met Docker bijv Home Assistant te installeren en dan de https://www.home-assistant.io/integrations/volvooncall/ te implementeren.

Hier meer info; https://www.home-assistant.io/installation/
Thanks, interessant! Gaan we eens naar kijken.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

diesel01 schreef: 12.08.2024 - 11:46 Ik sta op het punt te vervangen en de shortlist is V60 PE, V90 longe range(maar hik erg tegen die 4200kw per jaar aan) of iets heel anders 530/40d xdrive M-sport met een beetje ervaring.
Met die laatste hou ik best een paar centen in de zak.
Rij je zakelijk (eigen bedrijf?) Ben ook stiekem als aan het rond kijken naar een nieuwe (of 1-2 jaar oude auto) Ik wil de V60 volgend jaar wel behouden en doorschuiven naar mijn vrouw. Gewoon omdat ik het zeer fijne auto vind, en met het budget van toen dezelfde auto nu zou kopen. Met name dat het koppel van de electromotor de schakelmomenten zo mooi aanvult.
Ik heb circa 8500Kw gemiddeld aan opbrengst met zonnepanelen per jaar en breng ik gewoon in zakelijk. Denk dat het belangrijk is wat je wensen zijn (en ook natuurlijk het budget) Ik wil max 80-90K uitgeven. Kom dan uit bij Taycan ST, Etron GT als ik volledig elektrisch wil rijden. Maar heb ook zitten denken aan 540D of RS6 (dus op brandstof). Alleen vervalt mijn zakelijk voordeel. Dan kan een 545E (PIH) ook interessant zijn. Ben er ook nog niet uit maar heb nog een jaartje.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

EVO500 schreef: 12.08.2024 - 14:02
diesel01 schreef: 12.08.2024 - 11:46 Ik sta op het punt te vervangen en de shortlist is V60 PE, V90 longe range(maar hik erg tegen die 4200kw per jaar aan) of iets heel anders 530/40d xdrive M-sport met een beetje ervaring.
Met die laatste hou ik best een paar centen in de zak.
Rij je zakelijk (eigen bedrijf?) Ben ook stiekem als aan het rond kijken naar een nieuwe (of 1-2 jaar oude auto) Ik wil de V60 volgend jaar wel behouden en doorschuiven naar mijn vrouw. Gewoon omdat ik het zeer fijne auto vind, en met het budget van toen dezelfde auto nu zou kopen. Met name dat het koppel van de electromotor de schakelmomenten zo mooi aanvult.
Ik heb circa 8500Kw gemiddeld aan opbrengst met zonnepanelen per jaar en breng ik gewoon in zakelijk. Denk dat het belangrijk is wat je wensen zijn (en ook natuurlijk het budget) Ik wil max 80-90K uitgeven. Kom dan uit bij Taycan ST, Etron GT als ik volledig elektrisch wil rijden. Maar heb ook zitten denken aan 540D of RS6 (dus op brandstof). Alleen vervalt mijn zakelijk voordeel. Dan kan een 545E (PIH) ook interessant zijn. Ben er ook nog niet uit maar heb nog een jaartje.
Ik rij hem privé, maar belast zakelijke kilometers tegen het hoogste tarief door aan de zaak.
Ik heb net sinds feb 12 paneeltjes op het dak, we werken fulltime en verbruiken maar 6 tot 8 kw per dag thuis, wanneer de vaatwasser/wasmachine en kookplaat aangaan max 10kw maar dat zijn uitschieters.
Het voordeel van de diesel is dat er diesel in moet, onder de 10graden standkachel op voorverwarmen en doe gemiddeld 1op 18, tenzij je spierballen gaat rollen en dan doet het "iets" minder per liter.
Laden kan in ons geval thuis maar alleen na 18:00, het voordeel valt dan weg, ben ook helemaal niet gelukkig met die idioten in DH en het einde van de saldering.
Een dieseltje uit Munchen doet met normaal gebruik gewoon 1000 tot 1100km per tank en het is ook bestand tegen het betere autobahn werk.
RS6 is mij een brug te ver, maar de eerder genoemde 5serie ligt kostentechnisch op hetzelfde niveau als de huidige V90.
Logixc heeft net een stuk of wat V90 LR in de markt gezet maar die hebben allemaal wat werk om het mooi te maken, zo staan ze allemaal op 18", dat zou veel beter uit komen met 20".
Dat is dus met inruil zomersetje €1500 voor 20", 19" wintersetje erbij nogmaals €1200, raampjes achter naar 60% maken €400..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

raspaardje schreef: 12.08.2024 - 13:05 Gisteren heb ik de V60 weer vanuit Italië naar huis gebracht; het was een erg lange rit, het was gewoon ontzettend druk.
Maar we begonnen ook vanuit Merano met de Timmelsjoch, dan weet je dat de eerste 1,5 uur niet opschieten.
Ontzettend mooie pas waar alles natuurlijk nog groen was in vergelijking met het bruine landschap in Le Marche. Veel motorrijders, overal Porsches en een handvol Mazda's MX-5. En één Duitse 124 Spider...:-) Dit zijn natuurlijk de betere middelen waarmee je zo'n pas bedwingt...:-)

Wel heb ik me vergist in de brandstofreserve-indicator: we startten met nog 150 km reserve, de auto gaf 5 km onder de top al aan dat ik geen km meer kon rijden. En toen moest ik ook nog naar beneden naar Sölden naar de eerste pomp. Alwaar er nog minstens 3,5 liter in de tank aanwezig was...:-) Het leverde iig veel stress op bij mijn vrouw. En daarmee zat ik zelf natuurlijk ook iets minder comfortabel...:-)

Na het Timmelsjoch was het qua drukte behoorlijk raak op de Fernpass en ook op de Autobahn stonden er veel files. Ik ben bij Ulm nog verder naar het noorden gereden, over de 7. Had ik wellicht toch beter de gebruikelijke route A8 en A61 kunnen nemen?
Gelukkig was er als toetje nog Oberhausen Straight...:-) Dat heeft een stuk beter asfalt dan jaren geleden, daar rij je nu met gemak >180 km/h. Ook na >10 uur sturen.

De auto heeft zich iig weer van zijn beste kant laten zien!
Heerlijk om als noordeling de A7 door te kunnen rijden naar boven als verkeer bij de 61 er af gaat, eenmaal daar aangekomen weet je dat na uur of 6 sturen bijna thuis bent.
Lege snelweg, even opletten dat er niemand met gele platen ineens naar links komt en heel vaak in een treintje omhoog met 180+.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

diesel01 schreef: 12.08.2024 - 14:36 Heerlijk om als noordeling de A7 door te kunnen rijden naar boven als verkeer bij de 61 er af gaat, eenmaal daar aangekomen weet je dat na uur of 6 sturen bijna thuis bent.
Lege snelweg, even opletten dat er niemand met gele platen ineens naar links komt en heel vaak in een treintje omhoog met 180+.
Je bedoelt: je rijdt hem altijd door na Kassel? En daar gaan er veel mensen af naar de 3?
Ik heb gisteren de 7 tot Würzburg gehad, daarna idd de 3 richting Arnhem.
Bijna alleen maar Duitsers, heel weinig Nederlanders gezien.

Volgende keer maar weer de vertrouwde route op de terugreis (8 richting Karlsruhe, daarna stukje 5 en 6 om vervolgens de gehele A61 af te rijden naar Venlo).
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

raspaardje schreef: 12.08.2024 - 14:42
diesel01 schreef: 12.08.2024 - 14:36 Heerlijk om als noordeling de A7 door te kunnen rijden naar boven als verkeer bij de 61 er af gaat, eenmaal daar aangekomen weet je dat na uur of 6 sturen bijna thuis bent.
Lege snelweg, even opletten dat er niemand met gele platen ineens naar links komt en heel vaak in een treintje omhoog met 180+.
Je bedoelt: je rijdt hem altijd door na Kassel? En daar gaan er veel mensen af naar de 3?
Ik heb gisteren de 7 tot Würzburg gehad, daarna idd de 3 richting Arnhem.
Bijna alleen maar Duitsers, heel weinig Nederlanders gezien.

Volgende keer maar weer de vertrouwde route op de terugreis (8 richting Karlsruhe, daarna stukje 5 en 6 om vervolgens de gehele A61 af te rijden naar Venlo).
raspaardje schreef: 12.08.2024 - 14:42
diesel01 schreef: 12.08.2024 - 14:36 Heerlijk om als noordeling de A7 door te kunnen rijden naar boven als verkeer bij de 61 er af gaat, eenmaal daar aangekomen weet je dat na uur of 6 sturen bijna thuis bent.
Lege snelweg, even opletten dat er niemand met gele platen ineens naar links komt en heel vaak in een treintje omhoog met 180+.
Je bedoelt: je rijdt hem altijd door na Kassel? En daar gaan er veel mensen af naar de 3?
Ik heb gisteren de 7 tot Würzburg gehad, daarna idd de 3 richting Arnhem.
Bijna alleen maar Duitsers, heel weinig Nederlanders gezien.

Volgende keer maar weer de vertrouwde route op de terugreis (8 richting Karlsruhe, daarna stukje 5 en 6 om vervolgens de gehele A61 af te rijden naar Venlo).
Van onder uit de 7 helemaal omhoog tot Kassel, de 44 richting Paderborn, de 33 naar Osnabruck, de 30 naar bad Bentheim, de 31 omhoog tot aan Meppen.
Wanneer ik dat buiten het hoogseizoen doe dan zijn het wegen die volkomen leeg zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

EVO500 schreef: 12.08.2024 - 14:02
diesel01 schreef: 12.08.2024 - 11:46 Ik sta op het punt te vervangen en de shortlist is V60 PE, V90 longe range(maar hik erg tegen die 4200kw per jaar aan) of iets heel anders 530/40d xdrive M-sport met een beetje ervaring.
Met die laatste hou ik best een paar centen in de zak.
Rij je zakelijk (eigen bedrijf?) Ben ook stiekem als aan het rond kijken naar een nieuwe (of 1-2 jaar oude auto) Ik wil de V60 volgend jaar wel behouden en doorschuiven naar mijn vrouw. Gewoon omdat ik het zeer fijne auto vind, en met het budget van toen dezelfde auto nu zou kopen. Met name dat het koppel van de electromotor de schakelmomenten zo mooi aanvult.
Ik heb circa 8500Kw gemiddeld aan opbrengst met zonnepanelen per jaar en breng ik gewoon in zakelijk. Denk dat het belangrijk is wat je wensen zijn (en ook natuurlijk het budget) Ik wil max 80-90K uitgeven. Kom dan uit bij Taycan ST, Etron GT als ik volledig elektrisch wil rijden. Maar heb ook zitten denken aan 540D of RS6 (dus op brandstof). Alleen vervalt mijn zakelijk voordeel. Dan kan een 545E (PIH) ook interessant zijn. Ben er ook nog niet uit maar heb nog een jaartje.
Ik zou echt geen Taycan kopen. Sowieso ervaring mee dat Porsche in het algemeen een financieel blok aan je been is en de Taycan zelf heeft super veel terugroep acties en openstaande issues die niet opgelost zijn en mss zelfs wel nooit opgelost worden.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Ik meende dat jij per dag redelijk wat Km's maakt, meer als 150km gemiddeld/dag?
Denk als je (zeg even) 200Km gemiddeld per dag doet je dan op zo'n 40% elektrisch uitkomt met LR, als je 1 keer per dag laad.
diesel01 schreef: 12.08.2024 - 14:24 Laden kan in ons geval thuis maar alleen na 18:00, het voordeel valt dan weg, ben ook helemaal niet gelukkig met die idioten in DH en het einde van de saldering.
Het word steeds minder intersesant. Ook hier zijn de prijzen op de KW/uur flink gestegen (Nu €0,35). Gezien ik op 12.000Kw per jaar zit en dus nog wel wat tekort kom. Gelukkig kan ik het zakelijk inbrengen.
diesel01 schreef: 12.08.2024 - 14:24 dat zou veel beter uit komen met 20".
Ik heb nog een 20"R-design in de aanbieding :-D
Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 14:53 Ik zou echt geen Taycan kopen. Sowieso ervaring mee dat Porsche in het algemeen een financieel blok aan je been is en de Taycan zelf heeft super veel terugroep acties en openstaande issues die niet opgelost zijn en mss zelfs wel nooit opgelost worden
Het valt me wel op dat er veel 2de hands staan... dat zint me ook niet. Maar op de andere wagens die ik noemde zie ook verschillende "zakkenkloppers"
raspaardje schreef: 12.08.2024 - 13:05 Gisteren heb ik de V60 weer vanuit Italië naar huis gebracht; het was een erg lange rit, het was gewoon ontzettend druk.
Op hoeveel KM heb je inmiddels je T5 staan, volgens mij rijd jij ook wel wat Km per jaar? Jij al een opvolger in gedachte?
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2165
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 13:28
Dit is iets technischer, maar als je via de Volvo API data opvraagt dan kun je zelfs letterlijk nog je liters uitlezen. De API weet tevens ook meer over je auto dan de app aangeeft.

Het makkelijkste is om op een computer met Docker bijv Home Assistant te installeren en dan de https://www.home-assistant.io/integrations/volvooncall/ te implementeren.

Hier meer info; https://www.home-assistant.io/installation/
Dit kan ook via een Homey Pro. Heb jij ook een DEV API koppeling? Bij de Homey implementatie krijg je er standaard niet zoveel data uit.
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

EVO500 schreef: 12.08.2024 - 15:33 Het valt me wel op dat er veel 2de hands staan... dat zint me ook niet. Maar op de andere wagens die ik noemde zie ook verschillende "zakkenkloppers"
Dat is dus ook de zorg. Een veel lease-rijders dumpen die auto's heel snel weer. Je leest wel veel goeds over de nieuwe 2025~26 modellen, met name over betrouwbaarheid upgrades en ook vooral range enzo. Maar Porsche is mss wel een goed merk overall, maar je wordt bij hun gewoon eindeloos in de kosten gejaagd. Is mss niet eens de schuld van het merk, maar meer de dealers. Vind het echt niets. Zou nog liever een McLaren hybrid kopen van 200k+ dan een Taycan.
2022 S60, 2012 C30
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

J33Bee schreef: 12.08.2024 - 15:37
Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 13:28
Dit is iets technischer, maar als je via de Volvo API data opvraagt dan kun je zelfs letterlijk nog je liters uitlezen. De API weet tevens ook meer over je auto dan de app aangeeft.

Het makkelijkste is om op een computer met Docker bijv Home Assistant te installeren en dan de https://www.home-assistant.io/integrations/volvooncall/ te implementeren.

Hier meer info; https://www.home-assistant.io/installation/
Dit kan ook via een Homey Pro. Heb jij ook een DEV API koppeling? Bij de Homey implementatie krijg je er standaard niet zoveel data uit.
Ik heb idd een Dev API key die ik in het verleden nog wel gebruikte, maar gebruik nu puur Home Assistant en dat is wel gewoon met m'n Volvo ID login en zonder specifieke API key. Het kan ook zijn dat Homey z'n integratie config file voor Volvo verouderd is.

https://homey.app/nl-nl/app/com.volvoca ... o-On-Call/ Ik zie wel redelijk wat sensor feedback hier. Krijg je die veelal ook niet?
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

EVO500 schreef: 12.08.2024 - 15:33 Op hoeveel KM heb je inmiddels je T5 staan, volgens mij rijd jij ook wel wat Km per jaar? Jij al een opvolger in gedachte?
Is een privé auto, he!
Staat nu 89k km op de teller en ik rijd er nog wel een jaar of 5 mee door. Minstens...:-)
Waarom zou ik een andere auto willen kopen terwijl deze zo geschikt is voor waar hij de helft van de tijd voor wordt ingezet, nl. vakanties met de auto?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Als ik al die nieuwe regels enzo ook hoor en zelf ook privé weinig kms maak ga ik mijn S60 wss ook gewoon af rijden tot de sloop. Mooie balans zo'n hybride. Je ziet ook steeds in meer nieuwsbronnen dat EV sales droppen en PHEV weer opkomt. Zelfs bij Volvo. XC40 is vgm nog steeds best verkopende auto ter wereld zowat.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

raspaardje schreef: 12.08.2024 - 16:22 Is een privé auto, he!
Staat nu 89k km op de teller en ik rijd er nog wel een jaar of 5 mee door. Minstens...
Waarom zou ik een andere auto willen kopen terwijl deze zo geschikt is voor waar hij de helft van de tijd voor wordt ingezet, nl. vakanties met de auto?
Das niks! Kun je nog wel door tot 3ton. Dacht even dat je veel meer reed per jaar en nu over de 2 ton zat oid.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

EVO500 schreef: 12.08.2024 - 17:13
raspaardje schreef: 12.08.2024 - 16:22 Is een privé auto, he!
Staat nu 89k km op de teller en ik rijd er nog wel een jaar of 5 mee door. Minstens...
Waarom zou ik een andere auto willen kopen terwijl deze zo geschikt is voor waar hij de helft van de tijd voor wordt ingezet, nl. vakanties met de auto?
Das niks! Kun je nog wel door tot 3ton. Dacht even dat je veel meer reed per jaar en nu over de 2 ton zat oid.
Mijn ouders hebben nog een 850 T-5 Estate met >6 ton op de teller (km teller is kapot), maar gelukkig kan ik wel afstand nemen van bepaalde zaken...:-)
Mijn daily driver op satansap is de deur uit en de woonwerkkilometers die ik nu maak wens ik als pretkilometers af te leggen...:-)
As. vrijdag 45 pk en 50 Nm erbij...:-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Erwin_002 schreef: 12.08.2024 - 16:30 Als ik al die nieuwe regels enzo ook hoor en zelf ook privé weinig kms maak ga ik mijn S60 wss ook gewoon af rijden tot de sloop. Mooie balans zo'n hybride. Je ziet ook steeds in meer nieuwsbronnen dat EV sales droppen en PHEV weer opkomt. Zelfs bij Volvo. XC40 is vgm nog steeds best verkopende auto ter wereld zowat.
Ik klink als een oude l*l als ik zeg dat de huidige ontwikkelingen (oa. door focus op elektrificatie) het er niet mooier (opplakschermen, hoge auto's) en beter (ISA bliepjes, softwareproblemen) op maken.
Ik hoef niet het nieuwste, ik wil iets moois en leuks!
Laatst gewijzigd door raspaardje op 12.08.2024 - 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”