Krijgt iedereen sinds 2019+ deze combi of is dat random of evt naar keus? Het is mij nooit specifiek gevraagd welke kleuren ik wou.
Dat vond ik ook raar idd. Bij mij is ook alles (volgens de offerte) "RGOR Nappa leder/Open Grid Textiel Charcoal". Daar had ook wel een rest-flapje van de productie in een sleutel verwerkt kunnen worden
Ook niet echt heel bijzonder. Toen ik hem in m'n hand had voelde het gewoon als plastic haha. Ignorance is blissHenry82 schreef: ↑12.08.2024 - 13:06 Nee helaas, gewoon plastic.
Die Heico covers zijn ook niet goedkoop trouwens: https://www.volvo-store.fr/produit/boit ... cle-heico/
Het is wel handig als je ooit valet parked of via vliegveld een parkeerterrein gebruikt. Zodra een flippo besluit om te gaan joyrijden met je auto zie je direct de GPS data en kun je aangifte doen en ben je ook verzekerd. Je zult versteld staan hoe vaak ze je auto nog verplaatsten op zo'n parkeerplaats. Heb nu ook nieuwe mentaliteit dat ik alleen nog zo'n plek huur dat ik verplicht m'n sleutel weer meeneem, zodat ik zeker weet dat m'n auto niet meer verplaatst wordt.EVO500 schreef: ↑12.08.2024 - 13:26 Ja, zo'n tracertag. Maar ben mijn sleutels eigenlijk nooit kwijt dus eigenlijk overbodig
De zwarte "sleutel"ziet er bij mij al niet meer uit. Het chrome is er al flink van af.... De Sleutel (keycard) van mijn laguna uit 2008 met 330K ziet er nog als nieuwe uit....
Gelukkig heb ik nog een oudere dochter die me brengt naar het vliegveld. Maar je kunt toch ook via de app de bewegingen volgen. Is dat niet voldoende verzekering technisch?Erwin_002 schreef: ↑12.08.2024 - 13:35 Zodra een flippo besluit om te gaan joyrijden met je auto zie je direct de GPS data en kun je aangifte doen en ben je ook verzekerd. Je zult versteld staan hoe vaak ze je auto nog verplaatsten op zo'n parkeerplaats. Heb nu ook nieuwe mentaliteit dat ik alleen nog zo'n plek huur dat ik verplicht m'n sleutel weer meeneem, zodat ik zeker weet dat m'n auto niet meer verplaatst wordt.
Ja die
Ahhh, ik zag hem als gewoon als 2de sleutel voor mezelf met juist wat sportievere stand.raspaardje schreef: ↑12.08.2024 - 14:06 Oranje sleutel is dus een zgn. Care-key, die pas vanaf MY2021 is geïntroduceerd
Bizar, ik heb mijn auto bij volvo dealer zelf verzekerd en is nooit over gesproken (is wel België)raspaardje schreef: ↑12.08.2024 - 14:06 Die key tag moest ik bij aankoop direct achterlaten als ik een alarmcertificaat wilde.
Omdat de verzekering geen alarm vereist?
Dat is wss de Keyless protector? Bij mij gaf de verkoper ook "onofficieel" aan dat het er weer afgehaald is, maar dat de verzekering dan wel bij hun blijft gelden. Issue. Ik heb het doosje wel meekregen en daarbij zo'n kiwa certificaat.raspaardje schreef: ↑12.08.2024 - 14:06 Oranje sleutel is dus een zgn. Care-key, die pas vanaf MY2021 is geïntroduceerd: https://www.media.volvocars.com/be/nl-b ... -autodelen
Mijn V60 uit 2019 werd geleverd met 2 normale sleutels, beiden zwart leer, en een key tag: https://www.vstore.nl/key-tag-volvo#:~: ... 20ontstaan.
Die key tag moest ik bij aankoop direct achterlaten als ik een alarmcertificaat wilde.
En is na een zekere tijd niet meer te gebruiken, dan mag je weer een nieuwe kopen...![]()
Dat is gewoon een labeltje van de dealer. Die heeft verder geen functie.EVO500 schreef: ↑12.08.2024 - 14:12Ja dieAhhh, ik zag hem als gewoon als 2de sleutel voor mezelf met juist wat sportievere stand.raspaardje schreef: ↑12.08.2024 - 14:06 Oranje sleutel is dus een zgn. Care-key, die pas vanaf MY2021 is geïntroduceerdBizar, ik heb mijn auto bij volvo dealer zelf verzekerd en is nooit over gesproken (is wel België)raspaardje schreef: ↑12.08.2024 - 14:06 Die key tag moest ik bij aankoop direct achterlaten als ik een alarmcertificaat wilde.
Wat betekend sportsleutel dan? Als je die niet gebruikt dan kun je de auto niet in performance mode zetten ofzo?Henry82 schreef: ↑12.08.2024 - 14:15 Keytag is inderdaad een sportsleutel, en werd in het begin standaard meegeleverd als je keyless had. Tegenwoordig niet meer, is een accessoire geworden.
Je kunt overigens wel de batterij er van zelf vervangen met een mesje en kit, alleen is hij dan niet meer waterdicht.