Hebben deze meldingen verband met elkaar?

Plaats reactie
BvBergen
Starter

Hallo allemaal,
Ik ben Bram en heb een V60 t4 uit 2011. Jullie hebben mij al een aantal keren geholpen met jullie wijsheden, waarvoor dank! Deze keer echter iets nieuws.

Gisteren kreeg ik ineens twee lampjes ABS en DSTC. Vervolgens hield ook de cruise control ermee op. Een halve dag later gaat het lampje voor het uitlaatgasreinigingssysteem branden.

Het lijkt er een beetje op dat de aansturing van de sensoren niet goed verlopen.
Het is vandaag zondag dus ik kan niet bij een garage terecht om de auto uit te laten lezen.

Enige idee wat er mis kan zijn? Wellicht heeft iemand een idee of er een verband is tussen deze lampjes?

Bedankt alvast.
Volvolof
3rd Gear member

ABS, DSTC en cruise control kunnen met elkaar te maken hebben. Bij mij was het een defecte ABS sensor. Relatie met motor management zie ik niet.
trekdrop
2nd Gear member

Gooi er eens een flesje verstuiverreiniger doorheen.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
BvBergen
Starter

Bedankt voor de feedback. Ik heb allerlei sensor kastjes waar ik bij kon handmatig gecheckt op losse stekkers ed. Zonder resultaat. Inmiddels een paar dagen verder. Nu is ook de noodstop ermee opgehouden. Wel bijzonder allemaal.
hyperion.org
1st Gear member

Hoi,

Heb ook een v60 uit 2011. Had ook twee gele lampjes over de abs en tractie control. Vervolgens ook de cruise control uit en twee meldingen in de boordcomputer over dtsc en city safety.
Bij mij moest een abs snelheid sensor worden vervangen. Alle gele lampjes uit en bij het uitlezen alle storingen verholpen.
Op zich logisch. Als de abs niet werk, gaan allerlei hulp systemen in de stress. City safety heeft natuurlijk een goed werkende abs nodig. De adaptieve cruise control ook. Net als de noodstop.

Alleen zijn de meldingen in de boordcomputer er bij mij nog niet uit. Hoop op wat info hier op het forum. Maar vermoed dat ik hiervoor naar de dealer moet.
BvBergen
Starter

Opgelost! Sensor rechtsvoor laten vervangen (achter de remklauw) geen lampjes meer en alles doet het als vanouds.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”