Helaas is de brandstofpomp op sterven na dood (170kPa) dus zal de tank er onderruit moeten, gezien er geen toegang onder de achterstoelen zit. Ik wil dit graag zelf doen en een brug huren maar wil dan wel zeker zijn dat ik niet tegen verrassingen aanloop.
Wie weet wat er allemaal los moet en of er nog specifiek gereedschap nodig is?
Mvg,
Cor
tank laten zakken s80 '07 3.2l
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Staat mij bij achteras laten zakken. en dan pak je de tank er van boven af.
Kijk ook goed naar de connector op de brandstofpomp of deze nog goed is, deze willen wel eens wat sluiting geven. Zelf gehad bij XC60 en V60 wel beide diesels
Kijk ook goed naar de connector op de brandstofpomp of deze nog goed is, deze willen wel eens wat sluiting geven. Zelf gehad bij XC60 en V60 wel beide diesels
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10.07.2023 - 08:39
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Durf het niet te zeggen. Heb in beide gevallen auto bij dealer gezet ivm geen tijd aan mijn kant
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1552
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Is die 170 kPa gemeten of uitgelezen? Rail druksensor wil ook nog wel eens de geest geven waardoor deze een onjuiste waarde aangeeft.
Als je de tank wil laten zakken moet alleen.de uitlaat weg. Kijk idd goed naar de connector, door slecht contact krijg je een overgangsweerstand waardoor deze inbranden, hier is een serviceset voor beschikbaar.
Als je de tank wil laten zakken moet alleen.de uitlaat weg. Kijk idd goed naar de connector, door slecht contact krijg je een overgangsweerstand waardoor deze inbranden, hier is een serviceset voor beschikbaar.
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Toen ik mijn uitlaat moest vervangen een paar jaar geleden ben ik uren bezig geweest om de oude te verwijderen: roestige bouten! Heel wat boortjes versleten, het was een hele klus. Advies: haakse slijper en brander paraat hebben. Misschien valt het mee, maar in mijn geval beslist niet!The Mechanic schreef: ↑15.08.2024 - 21:41 Als je de tank wil laten zakken moet alleen.de uitlaat weg.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5