Goedeavond Volvo vrienden,
Mijn vader wil waarschijnlijk toch wel een nieuwe v70.
Nu hebben we deze gevonden waar we misschien binnenkort voor gaan kijken. Ik zag dat er nebula’s onde zaten. Ik vindt dit prachtige velgen!
Wel vroeg me gelijk af of ze origineel waren. Ik weet dat van dit type velgen er ook veel nagemaakt zijn.
Als iemand weet hoor ik het graag. Ook als iemand naast de ‘standaardtips’ nog tips heeft hoor ik het graag!
https://link.marktplaats.nl/m2145151845 ... nt=app_ios
Zijn dit originele Nebula’s of zijn dit namaak?
- Jiska
- 4th Gear member
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Jiska
- 4th Gear member
Ik hou trouwens ontzettend veel van de beige bekleding en sport inleg combinatie! (Sportstuur, Watch dial, sportpook).
Is het een nette vraagprijs en wat is ongeveer een reële prijs om terug te krijgen voor een S80 2.9 uit 2004 met 241.000km op de teller waarvan vorige week de distributieriem en waterpomp vervangen is?
Het aanbod van de Edition sport is in ieder geval heel schaars. Vooral de benzine variant
Is het een nette vraagprijs en wat is ongeveer een reële prijs om terug te krijgen voor een S80 2.9 uit 2004 met 241.000km op de teller waarvan vorige week de distributieriem en waterpomp vervangen is?
Het aanbod van de Edition sport is in ieder geval heel schaars. Vooral de benzine variant
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen:
- Volvogo
- 2nd Gear member
Allereerst, verstandige keuze van je vader

Waarom alleen de keuze voor een 2.0t? Misschien zit ik er naast, maar van wat ik heb gehoord zijn dat kwalitatief mindere blokken dan de 2.4/2.5 (turbo) blokken.
Op de foto lijken de koplamplenzen al wat dof als ik het goed zie. Misschien goede afspraken maken als het m' wordt.
Mbt de velgen sluit ik me aan bij volvolof. Ik dacht originele pegasus 17'' te hebben, gekocht bij een liefhebber met een nette, paarse V90 (ja, zo'n prachtige oude) en niet bewust van de namaak velgen. Aan de binnenkant geen volvo logo, bleken imitiatie. Misschien wat vergaand, maar als je het zeker wil weten 'gewoon' de krik pakken bij een testrit en zo'n velg er onderuit trekken. Als je dat aan de voorzijde doet kan je meteen de staat van de aandrijving en stuurdelen controleren.
De prijs lijkt me niet gek. In de zoektocht naar V70's kreeg ik van mijn vader wel eens wat jonger gebruikte V70's doorgestuurd met standen tussen de 1.8 en 2.5 ton. In goede staat met wat opties heb ik amper facelifts met die km stand voorbij zien komen. Deze hadden wel allemaal de 2.4 of 2.5t.
Ennuh, helemaal met je eens die kleurcombinatie met de sportstoelen

Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
-
- 5th Gear member
Vraag anders gewoon even of ze het wiel eronder uit willen draaien. Zelf zou ik er niet van gediend zijn als iemand tijdens een testrit ongevraagd aan mijn auto zou gaan sleutelen met het risico op beschadiging of niet op juiste moment vast gezette onderdelen.
Belangrijkste vraag die je je mbt de velgen moet stellen; laat je de auto staan als hij je verder aan staat, maar het geen originele Nebula’s zijn….
Belangrijkste vraag die je je mbt de velgen moet stellen; laat je de auto staan als hij je verder aan staat, maar het geen originele Nebula’s zijn….
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
-
- 5th Gear member
Om heel eerlijk te zijn, zal het mijn laatste zorg zijn of de velgen origineel of imitatie zijn. Zolang ze maar recht, trillingvrij en (liefst) schadevrij zijn.
Als de auto verder goed en naar wens is en het blijken imitatievelgen, dan koop je toch wel weer eens een setje originele? Het is nou ook weer niet zo dat er johnny-velgen gemonteerd zijn waarmee je voor schut rijdt.
Als de auto verder goed en naar wens is en het blijken imitatievelgen, dan koop je toch wel weer eens een setje originele? Het is nou ook weer niet zo dat er johnny-velgen gemonteerd zijn waarmee je voor schut rijdt.

- Jiska
- 4th Gear member
Goedeavond!
Ik ben met mijn vader er naar toegeweest. Het was een pracht auto (kwa uitvoering), maar wel met gebruikssporen (logisch)
Eerst daarover wat meer. De blanke lak liet op sommige plekken los, er was een blauwe vlek? onder de passagiersmat, db riem aan vervanging toe en extreem doffe lampen.
En nog wat kleine dingetjes zoals dat de bagage rol hoes kapot was en de velgen beschadigd waren. Zeker geen schande voor de leeftijd,km stand en de prijs. Op die dingen na voelde de auto eigenlijk aan als een goed onderhouden wagen.
Nu over de rest:
De 2.0T motor is een geweldig blok. Het is best vlot. Mijn 2.5t is natuurlijk een stuk sneller, maar die heeft ook 30PK en bijna 100nm meer.
Het interieur was prachtig! Ik heb een aantal foto´s gemaakt en zal deze morgen even plaatsen.
De Edition Sport koplampen vindt ik kwa looks mooi, maar uit ervaring is het zicht slecht door een hitte probleem. Dit kan natuurlijk worden opgelost door een revisie, maar die kost ook ruim 725,- . Het interieur is echter zo mooI! Die enkele componenten van de edition sport uitvoering laten hem veel luxer ogen. Het sportstuur, de watch dial tellerbak, het pookstukje. Het is gewoon erg puik!
Hij denkt er nog over na. De keuze is aan hem. Hij heeft een S80 2.9 die eigenlijk nog in hele goede staat verkeert. Helaas brengt een s80 ondanks dat zijn exemplaar 240k heeft gelopen en netjes is geen r..t op.. Dus eigenlijk zou het dom zijn als hij hem weg doet voor een bodemprijs van 2500,-. Aan de andere kant waren we beide erg onder de indruk van de auto, het blok en met name het interieur. En ik denk dat er bovenop de prijs toch nog wel minimaal 1750,- in geinvesteerd moet worden om hem weer puntgaaf te krijgen.
Hij was dus mooi, maar als ik dan weer een ander exemplaar zie (zoals degene hieronder) dan denk ik toch zo van: het kan echt wel mooier!
Ik zou liever hebben dat hij er een met wat meer km´s koopt en die goed is onderhouden dan andersom. Degene hieronder is dan weer de ´overtreffende trap´ met geen doffe lampen, hu850 met PREMIUM sound wat te gek is, telefoon installatie en orestes velgen en de 2.5T motor. Het blijft toch wel lastig. Hij heeft wat meer ervaring, maar de kans is groter dat er bij over de 3 ton meer dingen zijn aangepakt dan bij net 2,5 ton. Bij mij ging het nodige stuk bij 3 ton en is er in mijn eigen bolide ook weer 2 a 2,5k ingestoken.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 45826d5acd
Als iemand wat edition sport onderdelen (buiten de lampen!) heeft liggen is een PM altijd welkom. Vindt het zo mooi!
Ik had deze in mijn vorige d5. Alleen je gaat het ´natuurlijK!´ pas missen wanneer het weg is...
Het waren overigens originele BBS Nebula´s
Ik ben met mijn vader er naar toegeweest. Het was een pracht auto (kwa uitvoering), maar wel met gebruikssporen (logisch)
Eerst daarover wat meer. De blanke lak liet op sommige plekken los, er was een blauwe vlek? onder de passagiersmat, db riem aan vervanging toe en extreem doffe lampen.
En nog wat kleine dingetjes zoals dat de bagage rol hoes kapot was en de velgen beschadigd waren. Zeker geen schande voor de leeftijd,km stand en de prijs. Op die dingen na voelde de auto eigenlijk aan als een goed onderhouden wagen.
Nu over de rest:
De 2.0T motor is een geweldig blok. Het is best vlot. Mijn 2.5t is natuurlijk een stuk sneller, maar die heeft ook 30PK en bijna 100nm meer.
Het interieur was prachtig! Ik heb een aantal foto´s gemaakt en zal deze morgen even plaatsen.
De Edition Sport koplampen vindt ik kwa looks mooi, maar uit ervaring is het zicht slecht door een hitte probleem. Dit kan natuurlijk worden opgelost door een revisie, maar die kost ook ruim 725,- . Het interieur is echter zo mooI! Die enkele componenten van de edition sport uitvoering laten hem veel luxer ogen. Het sportstuur, de watch dial tellerbak, het pookstukje. Het is gewoon erg puik!
Hij denkt er nog over na. De keuze is aan hem. Hij heeft een S80 2.9 die eigenlijk nog in hele goede staat verkeert. Helaas brengt een s80 ondanks dat zijn exemplaar 240k heeft gelopen en netjes is geen r..t op.. Dus eigenlijk zou het dom zijn als hij hem weg doet voor een bodemprijs van 2500,-. Aan de andere kant waren we beide erg onder de indruk van de auto, het blok en met name het interieur. En ik denk dat er bovenop de prijs toch nog wel minimaal 1750,- in geinvesteerd moet worden om hem weer puntgaaf te krijgen.
Hij was dus mooi, maar als ik dan weer een ander exemplaar zie (zoals degene hieronder) dan denk ik toch zo van: het kan echt wel mooier!
Ik zou liever hebben dat hij er een met wat meer km´s koopt en die goed is onderhouden dan andersom. Degene hieronder is dan weer de ´overtreffende trap´ met geen doffe lampen, hu850 met PREMIUM sound wat te gek is, telefoon installatie en orestes velgen en de 2.5T motor. Het blijft toch wel lastig. Hij heeft wat meer ervaring, maar de kans is groter dat er bij over de 3 ton meer dingen zijn aangepakt dan bij net 2,5 ton. Bij mij ging het nodige stuk bij 3 ton en is er in mijn eigen bolide ook weer 2 a 2,5k ingestoken.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 45826d5acd
Als iemand wat edition sport onderdelen (buiten de lampen!) heeft liggen is een PM altijd welkom. Vindt het zo mooi!
Ik had deze in mijn vorige d5. Alleen je gaat het ´natuurlijK!´ pas missen wanneer het weg is...
Het waren overigens originele BBS Nebula´s
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen:
- Volvogo
- 2nd Gear member
Tja, een blauwe vlek onder de passagiersmat... misschien zie ik spoken, maar dan denk ik aan een (oude) lekkage van het zonnedakje wat een schimmelplek heeft achtergelaten. Misschien ook wel een blauwe verfkwast die daar per ongeluk is gekomen, dat kan alle kanten op gaan 
Verder klinkt het in mijn oren wel als veel puntjes voor de prijs. Zo'n rolhoes betaalbaar en netjes vinden is een drama en loslatende blanke lak is zo'n never ending story als het eenmaal begint. Dan heb je eigenlijk ook niet per se dé motor die je wil hebben. De auto die je nu mee stuurt heb ik vrij weinig op aan te merken. Met die km stand worden ze rustig veel ouder
Mijn oude classic had ik gekocht met +- 3 ton op de teller en had inderdaad veel zaken al gefikst. Lambda sensoren, remmen, motorsteun, rubbers, schokdempers (gewoon nieuwe nivomats er onder terug!!!!!!) en nog wat kleine dingen. Allemaal zaken die ik zelf had moeten aanpakken als ik er 40.000km eerder bij was. Dat is natuurlijk geen gegeven, maar een indicatie. Mijn onderbuikgevoel is in ieder geval positiever bij de 2.5T die je stuurt. Schraap beetje bij beetje die edition sport onderdelen bij elkaar via marktplaats, het forum of dmv een bezoekje aan een demontagebedrijf en dan is het helemaal jullie/zijn auto.
Succes met de keuze, ben benieuwd welke het wordt. De foto's zien we vanzelf verschijnen!
p.s. wat voor S80 doet je vader weg? Ik kreeg een aantal uur geleden een bericht van mijn vader of een S80 een redelijke auto is........

Verder klinkt het in mijn oren wel als veel puntjes voor de prijs. Zo'n rolhoes betaalbaar en netjes vinden is een drama en loslatende blanke lak is zo'n never ending story als het eenmaal begint. Dan heb je eigenlijk ook niet per se dé motor die je wil hebben. De auto die je nu mee stuurt heb ik vrij weinig op aan te merken. Met die km stand worden ze rustig veel ouder

Succes met de keuze, ben benieuwd welke het wordt. De foto's zien we vanzelf verschijnen!
p.s. wat voor S80 doet je vader weg? Ik kreeg een aantal uur geleden een bericht van mijn vader of een S80 een redelijke auto is........

Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
- Jiska
- 4th Gear member
Ja precies. Het waren inderdaad ook wat sommige kleine dingen, maar aangezien hij toch een hoop moest bijleggen naast zijn S80 (4500,-) die gewoon in hele goede staat verkeerde wilde hij gewoon een v70 waar wat kleine dingen aan zaten. Niet dat de riem en waterpomp vervangen moest worden en er nieuwe lenzen op de lampen moest. + nieuwe verchroomde reflectoren.
Dus het blijft een lastige keuze. Ik heb de mijne bij 330 gekocht en heb er nu 8000 km mee gereden. Ik heb in de tussentijd naast de aankoopprijs 5500,- er nog 2500,- in moeten investeren om hem weer helemaal netjes te krijgen.
En ik denk dat het dan een ongelukje met de verf kwast was.. hij heeft namelijk geen zonnedakje. Die zou ik trouwens ontzettend graag nog een keer in een V70 hebben!
En inderdaad. Ik heb eigenlijk zelf liever dat hij een auto koopt met de motor die die zelf ook wilt (2.5 T) en een met een hogere stand waardoor er meestal veel meer dingen zijn aangepakt. Rond de 2.5/3 ton gaat een hoop stuk hoor.
Hij is 76 en wilt na 6 jaar weer een keer wat anders.
Hij wil best bijleggen met maar een ‘schijntje’ terug voor zijn s80, maar dan wilt hij wel graag een auto terug die in ieder geval net zo netjes is en met weinig mankementen.
Het liefst wilt hij dezelfde motor (2.5 T AWD) als die ik heb.
als hij die auto koopt dan ruilen we wanneer Pa behoefte heeft aan de AWD en ik aan het Edition sport pakket!
Hij heeft een Volvo S80 2.9 6 Cilinder uit 2004.
Ik zal je vertellen: hij kost niks!!
Zo goedkoop heb ik nog niemand zien rijden.
In aanschaf, in onderhoud. Hij zit bij hem rond de 241.000km en hij heeft in die 6 jaar er minder in geïnvesteerd dan ik in een half jaar bij mijn v70!
Hieronder de foto’s van de auto waarvoor we gingen kijken. Het Edition sport pakket wil ik graag in mijn eigen auto hebben. De lampen maken me dus niet zoveel uit, maar in ieder geval met het stuur zou ik al blij zijn. Eens kijken bij de montage bedrijven, maar nu eerst mijn pa helpen.
Dus het blijft een lastige keuze. Ik heb de mijne bij 330 gekocht en heb er nu 8000 km mee gereden. Ik heb in de tussentijd naast de aankoopprijs 5500,- er nog 2500,- in moeten investeren om hem weer helemaal netjes te krijgen.
En ik denk dat het dan een ongelukje met de verf kwast was.. hij heeft namelijk geen zonnedakje. Die zou ik trouwens ontzettend graag nog een keer in een V70 hebben!
En inderdaad. Ik heb eigenlijk zelf liever dat hij een auto koopt met de motor die die zelf ook wilt (2.5 T) en een met een hogere stand waardoor er meestal veel meer dingen zijn aangepakt. Rond de 2.5/3 ton gaat een hoop stuk hoor.
Hij is 76 en wilt na 6 jaar weer een keer wat anders.
Hij wil best bijleggen met maar een ‘schijntje’ terug voor zijn s80, maar dan wilt hij wel graag een auto terug die in ieder geval net zo netjes is en met weinig mankementen.
Het liefst wilt hij dezelfde motor (2.5 T AWD) als die ik heb.
Hij heeft een Volvo S80 2.9 6 Cilinder uit 2004.
Ik zal je vertellen: hij kost niks!!
Zo goedkoop heb ik nog niemand zien rijden.
In aanschaf, in onderhoud. Hij zit bij hem rond de 241.000km en hij heeft in die 6 jaar er minder in geïnvesteerd dan ik in een half jaar bij mijn v70!
Hieronder de foto’s van de auto waarvoor we gingen kijken. Het Edition sport pakket wil ik graag in mijn eigen auto hebben. De lampen maken me dus niet zoveel uit, maar in ieder geval met het stuur zou ik al blij zijn. Eens kijken bij de montage bedrijven, maar nu eerst mijn pa helpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen:
- Jiska
- 4th Gear member
Iemand die bereidt is om 1750,- te investeren met in het achter hoofd te houden dat het om een zeldzaam model gaat, heeft een geweldige auto.
Ik denk dat mijn vader toch liever een 2.5 T wild met wat minder werk. Vooral omdat hij zo weinig terug krijgt voor zijn in goede staat s80
Ik denk dat mijn vader toch liever een 2.5 T wild met wat minder werk. Vooral omdat hij zo weinig terug krijgt voor zijn in goede staat s80
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen: