Alarm Sirene Blijft afgaan --- Volvo XC90. Bj 2018. T8 inscripties

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Sjefi
1st Gear member

Beste Leden,

Helaas blijft het Alarm van mijn Volvo xc90 bj 2018 de constant afgaan.

De sirene en beide claxons houden de buurt wakker.

Heb geen tijd om een afspraak in te plannen bij de dealer om de boel uit te laten lezen.

Dus heb ik de zekering van de sirene en van de claxons uit de zekeringkast verwijderd.

Vervolgens, heb ik de sirene open gemaakt en de NIMH batterij in de sirene vervangen met een universele TV afstandbediening batterij van het identieke voltage en mah. De bekabeling van de originele stekker verbinding heb ik gesoldeerd aan de bekabeling van de nieuwe batterij die ik heb gekocht.

Had gehoopt dat dit het problem was, maar Helaas gaat de sirene nog steeds af. Dus denk dat het niet aan de sirene zelf ligt ! (of er moet een andere storing in de sirene zitten dat kan ook nog natuurlijk)
Weet niet of dit een kwaal is en of ik gewoon een sirene moet bestellen en dat het zich oplost.

Vreemde is wel ,dat het alarm de ene keer meteen begint te looien na vergrendeling, maar ook vaak genoeg met tussenpozen van een uur of langer. Er is geen peil op te trekken.

Ook heb ik via de middenscherm op minder bescherming gezet, (de optie voor in de veerboot etc) maar heb niet echt het idee dat het een verschil maakt.

Nu had ik mij eerder al op de site ingelezen , over een noodaccu en helling sensor.

Ik vraag mij af waar deze zitten in mijn auto en of deze ook voorzien zijn van een NIMH batterij welke ik kan vervangen.

Enige ideen…

Hopelijk kan iemand mij Hiermee helpen,

Anders moet ik toch een gaatje vinden om de boel uit te laten lezen.

Hoor graag

Mvg

Sjef
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-KJ-
5th Gear member

Om als eerste de sirene aan te pakken klinkt mij als symptoombestrijding in de oren. Het alarm wordt ergens door getriggerd, daar zou de zoektocht naar de oorzaak moeten starten.
Sjefi
1st Gear member

@-Kj- dankjewel,

Begrijp ik je goed, dat je voorstelt om de sirene te vervangen ?

Of stel je voor om te zoeken naar de oorzaak?

Hoor graag van je,

Mvg

Sjef
-KJ-
5th Gear member

Wat is je indicatie dat het aan de sirene ligt? Ik zou niet zomaar vanalles gaan vervangen zonder de oorzaak te weten.
Sjefi
1st Gear member

@-Kj-

Er is voor.mij geen indicatie dat het de sirene is.
Die heb ik juist niet meer. Vooral niet meer nadat ik de batterij vd sirene heb vervangen. ( Of het moet echt aan de printplaat liggen of zo..wat mij sterk lijkt.)

Ik dacht dat jij aangaf dat het aan de sirene lag.
Vandaar maar dubbel gecheckt.

Weet jij waar de noodaccu zich bevindt en of de hellongsensor? Enig idee?
Gouwe
7th Gear member

Ik denk dat jij er verstandig aan doet om de auto zo snel mogelijk uit te lezen. Zelf prutsen, zonder dat je weet wat de oorzaak van het alarm is, lijkt me hier niet zo handig en dat is ook wat KJ je probeert te zeggen denk ik. In het platform van de oude XC90 was de accu van de sirene nog wel eens het probleem wat voor onnodig alarm zorgde. In jouw XC90 niet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Sjefi
1st Gear member

@Gouwe,

Bedankt voor je reactie,

Wat ik mij afvroeg was inderdaad of er een noodaccu was of hellingsensor zat in mijn xc90 wat het veroorzaakte. In vergelijking met de oude.

Omdat ik op korte termijn geen tijd heb om de auto uit te laten lezen , dacht ik wellicht dat op het forum misschien iets bekend zou zijn.

Vervanging Batterijtje leek voor de hand liggend.
Het is onbegonnen werk met alle sensoren aan boord om zomaar van alles te vervangen.

Toch maat kijken dan wnneer ik mijn auto kan uit laten lezen dan..

Als er verder nog leden zijn die allicht een soortgelijk geval hebben meegemaakt hoor ik dat graag,

Dank

Mvg

Sjef
NielsPHEV
7th Gear member

In principe kunnen alle sensoren die aan het alarm hangen een vals alarm creëren, als je dat door vervangen wil oplossen is dat een heel gedoe
Jers3n
5th Gear member

Sjefi schreef: 23.08.2024 - 15:31 Het is onbegonnen werk met alle sensoren aan boord om zomaar van alles te vervangen.
Juist daarom, uitlaten lezen.
Dat is wat KJ volgens mij bedoeld, dat zonder uitlezen de oorzaak niet duidelijk is, en er ook geen gerichte oplossing is.
Maar wellicht heel voor de hand liggend, is de motorkap goed dicht? Cq. heb je die al eens opnieuw goed in het slot laten vallen. Of zit er iets in de auto (redelijke spin/vlieg) wat alarm triggert (maar dat zou bij ‘minder bescherming’ de oorzaak niet meer kunnen zijn)
En bij uitlezen kan (volgens mij dus) ook gezien worden wat de veroorzaker is (indien er een aanwijsbare veroorzaker is).
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Sjefi
1st Gear member

@NielsPHEV

Bedankt, dat gaan we zeker niet doen.
teveel sensoren. Je ziet door de bomen het bos niet meer :-).
Sjefi
1st Gear member

@Jers3n,

Bedankt voor je reactie,

Dit zijn precies van die handige tips, waar ik even naar kan kijken. Gezien dit probleem zomaar uit de lucht komt vallen. :-)

Ik heb op de dag dat het gedoe met het alarm begon, al een paar vliegen uit de auto gemept.
Toen stond minder bescherming niet aan.

Ik zal de kap even checken en de deuren etc.

Nogmaals bedankt.

En als er verder nog leden zijn die allicht een soortgelijk geval hebben meegemaakt hoor ik dat graag,

Dank

Mvg

Sjef
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”