De (duitse) V70 van Hugo

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

Nou, na het eerdere topic over deze V70 staat ze eindelijk voor de deur (of er juist ver vandaan door de jaarlijkse kermis die op ons parkeerterrein staat, spreekwoordelijk dan maar he...). Op het V40 deel van het forum had ik me al eens voorgesteld, maar dat hebben jullie vast niet gezien en ga ik hier lekker nog een keer doen:
Ik ben Hugo, 23 zomers oud en woon met mijn (soort van) mede-volvo fan/fantastische vriendin in Oss. Ze is geïmporteerd uit Drenthe, niet al te ver van waar de V70 vandaan komt.

Zo, nu hebben we saaiste gehad. Op naar waar iedereen voor komt.... de auto en het verhaal achter de auto!
Ik ga even beginnen met de reden om weer een V70 te kopen. Mijn vriendin heb ik via internet leren kennen. Tegen de tijd dat het moment daar was om als een jochie die weer naar de efteling mocht haar kant op te rijden had ik aardig wat dingen aan mijn V70 classic gedaan en dat bijgehouden op social media. Andere velgen, grille en nog iets, maar dat ben ik even kwijt. Toevallig kwam ik de straat in gereden toen ze net terugkwam van werk. Het fietspad is tegenover de normale weg daar, dus we reden op elkaar af. Het was pikkedonker, maar ze begon al te zwaaien. "Heeee hoooiii jaa ik heb niks met auto's, maar die van jou herkende ik meteen!" 100 punten!!!!!!! Helaas mocht ze er later weer 50 inleveren: "Net zo'n auto als bij american dad!"........
Ik heb het haar toch maar vergeven uiteindelijk. Alles wat ik nog aan de volvo wilde doen gingen WE namelijk aan de volvo doen. Was het te koud? Dekentje mee en op het krukje, mij zien schelden en lekker mee schelden. We reden veel rond, we gingen naar veel plekken toe, ik leerde haar aan auto's sleutelen, allemaal met die ene V70.
Gênante reden zul je misschien denken, en dat ben ik ergens helemaal met je eens. Gelukkig denk ik ook wel eens met mijn hoofd na ;)
-Zo'n V70 is een stukkie groter. We wonen nu nog in Oss, maar hebben een nieuwbouwhuis gekocht en gaan binnen 1.5 jaar verhuizen. De V70 is ruimer dan de V40 EN heeft een origineel geleverde afneembare trekhaak.
-Sleutelen doe ik graag zo veel mogelijk zelf. Probeer buiten een reguliere beurt maar iets aan een moderne auto te doen. Natuurlijk kan het, maar vroeger was dat toch makkelijker.
-Ik ben ook wel een beetje een autoliefhebber...... 5 cilinders.............

Nu het verhaal bekend is het nóg belangrijkere. Deze V70. Het is geen classic zoals de voorganger en daar heb ik bewust voor gekozen. Ik zie ze niet veel meer voorbijkomen in een technisch goede staat en bepaalde onderdelen worden steeds slechter leverbaar. Daar liep ik 2 jaar geleden al tegen aan.
Naast de eis dat het een V70N moest zijn had ik nog meer op mijn lijstje. Zo moest er stoelverwarming in zitten. Mijn vriendin is een gigantische koukleum en ik heb door een brommerongeluk (neeeee, écht niet mijn schuld) van 5 jaar geleden helaas voor altijd rugpijn als ik deze net verkeerd belast, een slechte stoel heb, het te koud is, verkeerd lig, noem maar op. Ook moest er een automaatje onder liggen. Die AW55-50SN bakken staan niet per se bekend als tanks, maar die gok wilde ik wel nemen. Alle extra opties waren mooi meegenomen. Oja, en het moest een pre-facelift zijn.

Zo kwamen we na even zoeken en 2 mislukte kijkpogingen uit op deze V70. Geïmporteerd uit Duitsland, 191.000 aantoonbare kilometers (de originele matten liggen er nog in. Wat een dingen), een bakrevisie ondergaan, dakraam, 2x elektrische stoelen, automaatje en houtinleg in de deurpanelen. Verder nog elektrische spiegels, kontverwarming, getinte ramen, afneembare trekhaak en een spoilertje. Niet het optiepakket wat je per se nodig hebt, maar hoe meer ik er over nadacht toch wel mijn ideale optiepakket. Bericht gestuurd, wat onderhandeld en 3 dagen later stonden we daar. Auto goed bekeken, totaal roestvrij, sporen van oude olielekkage rond de versnellingsbak (het subframe was nog iets glimmend, maar geen druppels), her en der wat puntjes, maar algeheel in erg nette staat. Het interieur is bijna door een ringetje te halen. De linker wang van de bestuurdersstoel begint wat zwak stiksel te krijgen, maar mijn moeder heeft nog een mooie ouderwetse naaidoos thuis staan. Proefritje gemaakt en er zat een geluid in het koppelomvormergebied. "Ja, daar is ie' al voor terug geweest, maar de Boer zei dat de bak in orde is dus dat is een bijgeluidje wat bij de bak hoort haha!" Een bijgeluidje uit de bak wat er bij hoort..... dat hoor ik voor het eerst. Na wat gemaakte afspraken over de minimale duur van de garantie en wat voorwaarden hebben we toch besloten de auto aan te betalen mits de garantie nog lang mee zou gaan. Bij thuiskomst hier even een draadje geopend en wat (terecht) wisselende opmerkingen gezien. Na wat dagen kreeg ik de factuur. Nog 7 maanden in de garantie. Met mijn rijstijl is dat +-30.000km en eventuele bakproblemen zijn tegen die tijd wel naar boven gekomen. Wel ben ik nog verder blijven speuren naar mogelijke problemen. Oja, had ik al verteld dat ze dezelfde kleur heeft als mijn V70 classic?!

Vandaag was dé dag dan aangebroken, we konden haar eindelijk ophalen! Eerst met vriendinlief drieënhalf uur in het OV overleven. We werken beide bij verschillende spoorondernemingen. Gelukkig gunden ze ons deze reis kosteloos (net als elke andere reis met de trein). De man waar we de auto kwamen halen was zo vriendelijk om ons ook nog bij het station op te halen. Daar aangekomen wilde ik toch voor de zekerheid even het oliepeil van de bak checken. Ondanks dat die niet koud of 90 graden was wilde ik toch een indicatie. Zo'n bijgeluid kan ook van een drooglopende oliepomp zijn en daar gaat zo'n revisiebedrijf terecht geen garantie op geven. Op de peilstok leek de bak boven normaal peil te zijn, maar de olie zal ook zo'n 50 graden zijn geweest. De omstandigheden waren zeker niet juist en de peilstok in ieder geval niet leeg. Nou, geld overmaken, auto overschrijven, verzekeringsmeneer bellen en 2.5 uur terug naar huis. Joepiiieeeee!

Deze trip verliep natuurlijk vloeiend. Wel heb ik aan de benzinepomp keihard moeten huilen door de prijs per tank, maar daar komt binnenkort een lpg installatie in. Nog even doorbijten dus. Onderweg bleek mijn vriendin gefascineerd door een slecht verlichte, donkerrode maan. Bijzonder aanzicht. Na 10 minuten in geuren en kleuren vertellen over de oorzaak erachter en hoe mooi ze het vond was ze toch érg moe zo laat op de avond. De 100 minuten daarna was ik in complete stilte van mijn nieuwe aankoop aan het genieten. Zwevend over alle snelweghobbels met de heerlijke 5 cilinder klanken kwamen de kilometers erbij. Toen we haar parkeerden (de auto, niet mijn vriendin ;)) wilde ik nog even alle hoeken bekijken. Dat mocht helaas niet, iets met slapen en sesamstraat al voorbij enzo :(

Onderweg alvast een to-do list gemaakt. "Ik ga hem dit keer echt origineel laten" werkte ongeveer 5 minuten in mijn hoofd. Tja die velgjes hebben ingekoekt remstof... en toch veel schade...... tja kan ik dan niet meteen kijken of ik er de 300mm remadapters op kan zetten.....
Jullie horen het al. Optisch gaat er het een en ander veranderd/verbeterd worden. Technisch natuurlijk ook:
-LPG/G3 systeem in laten bouwen. Ik las veel goeds over een vialle lpi systeem, maar die zijn failliet sinds wat jaren. Als jullie nog andere tips hebben hoor ik die graag, anders neig ik naar een prins systeem met valvecare systeem.
-Carter o-ringen vervangen. Liever dat dan zonder oliedruk langs de snelweg stranden
-Carterventilatie vervangen
-Stabilisatorstangen, wat rubbers her en der, een oliebeurt met een goede cleaner vooraf en alle filters.
En het mooiste? Los van de LPG installatie kan dat allemaal zelf gedaan worden op de oprit van mijn ouders. Met de vriendin er bij... op het krukje... met het dekentje... heerlijk!

Alles wat er de komende tijd aan gedaan wordt ga ik met jullie delen. Naast het voorstelstukje wordt dit dus ook mijn blog/dagboek. Tot de volgende!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Gebruikersavatar
kawazxr
5th Gear member
Berichten: 1382
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Gefeliciteerd met deze helee mooie V70 hij staat er keurig bij, ook een hele leuke complete intro.
Aardige reis om jullie mooi V70 op te halen, maar dan weet je wel gelijk hoe hij rijdt.
Veel rijplezier natuurlijk en succes met de aanpassingen/updates om jullie V70 nog mooier te maken.
S60 T8 R-Design Hybride
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10609
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Congrats! Mooie intro ook.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27327
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Briljant verhaal!
En met een mooie V70 thuis gekomen natuurlijk :)

Hier wordt er meegewerkt aan het ombouwen van haar eigen bestelbus, alsin ze doet er series veel aan, maar alle andere dingen qua onderhoud of wat ook blijft het krukje wel leeg hier.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6694
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Leuk verhaal en hele mooie lijnen heeft de V70N toch. Veel plezier er mee en ik ben benieuwd wat het probleem nu van de automaat is?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29434
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Leuk verhaal en mooie V70.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2461
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Goed verhaal, welkom! En dit model V70 lijkt wel mooier te worden naar mate hij/zij ouder wordt.
Succes met alle plannen.
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

Dat was lekker wakker worden zeg. Leuk om jullie positieve reacties te lezen!
fredhead schreef: 20.08.2024 - 07:39 Hier wordt er meegewerkt aan het ombouwen van haar eigen bestelbus, alsin ze doet er series veel aan, maar alle andere dingen qua onderhoud of wat ook blijft het krukje wel leeg hier.
In elk geval doet ze zelf het een en ander. Dat compenseert weer voor de keren dat het krukje leeg blijft, toch? ;)
De mijne was te moe om er op het krukje bij te zitten toen ik de distributieriem van haar panda deed. Ik moet ook toegeven dat alles mis ging wat mis kon gaan en ik zelf niet de gezelligste was. Ter compensatie heeft ze de olie van mijn motor vervangen. In haar hoofd goed in balans. Toen ik haar trotse koppie zag dat ze het zelf kon was het in mijn hoofd ook wel in balans😋
Gouwe schreef: 20.08.2024 - 09:11 Leuk verhaal en hele mooie lijnen heeft de V70N toch. Veel plezier er mee en ik ben benieuwd wat het probleem nu van de automaat is?
Ik eerlijk gezegd ook, maar ik gok dat de koppelomvormer bij de revisie niet goed meegenomen is. In het topic beschreef ik dat er alleen tijdens het rijden in het koppelomvormergebied een soort van zoem aanwezig is. In de lock up(s) niet. Schakelen doet ze vloeiend, behalve bij een keer doortrekken, maar ook dan is het niet schokkend. Bij het ophalen gister kwamen we er ook nog achter dat er in de D of R bij stilstand hetzelfde geluid aanwezig is, maar dan heel zacht. Elke keer dat er dus druk op de koppelomvormer komt, komt er een geluid onder vandaan. Er staat wel constant druk achter, de software die de koppelomvormer in de 'vrij' laat tijdens stilstand zit er niet (meer) op. Je verwacht met een km stand van nog geen 2 ton geen slechte koppelomvormer, maar de symptomen lijken er wel op. Daar zetten we ons geld dus op in :)
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3969
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Je verhaal las lekker.....
Succes en veel plezier met rijden en sleutelen etc.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
BraboFrits
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Welkom hier, mooie introductie hoor!
Als je nog twijfelt over de automaat, misschien een goed idee om eens bij Geri langs te gaan in Uden. Hij is dè specialist op dat gebied. Vanuit Oss ook nog eens lekker dichtbij.
https://www.gspowerflush.nl/
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

Tijd voor de eerste echte update. Gezien de positieve reacties op het (veel te lange) verhaal als introductie ga ik proberen die schrijfstijl door te zetten. Ik heb een heerlijk rustige nachtdienst en moet de komende 4 uur nog vol maken. Het andere 'voordeel' is dat iedereen dan een kijkje kan nemen in mijn rommelige autobrein :]

De eerste 'praktische' kilometers zitten er al heerlijk comfortabel en met een spannend gevoel op. Rijden met een automaat/koppelomvormer die zo'n geluid produceert gaat volledig tegen mijn principes in, die garantie die er nog op zit geeft niet de rust die ik had verwacht. Vanaf morgen is de Boer terug van de vakantiestop en ga ik (nadat ik royaal heb uitgeslapen) bij ze aan de telefoon hangen. Ik kan ze na de kilometers wel precies vertellen wat er met de automaat aan de hand is/wat voor geluiden die maakt. Wat er met de automaat aan de hand is heb ik er ook nog bij gezet, want ik ben achter nog wat eigenaardigheden gekomen die me tijdens de testrit niet opvielen. Misschien had me dat wel op moeten vallen, maar 1 van de dingen die me is opgevallen is iets wat niet echt bij mijn rijstijl past:
Afgelopen zaterdag liet ik vol trots de 'nieuwe' V70 aan mijn broer zien. Hij vond zulke auto's eerst totaal niks en vroeg me met een strak gezicht wat ik nou weer gekocht had toen ik 2 jaar geleden met de V70 classic thuis kwam. "Ja ja ja ja ja Max, rij er nou maar een rondje in en dan snap je precies wat ik bedoel". Hij rijdt nu een S60 P2 O)
Nou, mooie strakke auto was zijn mening. Van binnen puntgaaf op een klein plekje her en der. Die HU403 vond ie' doodzonde, maar de audiokwaliteit kon hij nog mee leven. Wat heeft dit met het versnellingsbakgedrag te maken vragen jullie je misschien af? Nou, toen hij de volle 140 paardjes wilde testen vanuit stilstand deed de bak wat eigenaardigs van de eerste naar de tweede versnelling. Het lijkt een beetje op wat zo'n bak in minder gezonde staat doet van de 2 naar de 3. De aandrijving er even van af halen, twijfelen en ineens in de volgende versnelling floepen.
"Haalde jij je voet nou even van het gas af tijdens het overschakelen?"
*stilte*
*stilte*
"Deed jouw vorige V70 dit ook?"
"Haalde jij je voet van het gas af tijdens het schakelen???????"
"Nee dit deed ie zelf"
"Oh"
*stilte*
"Nog een keer proberen?"
Misschien hoopten jullie net als ik op beter nieuws bij de herkansing, maar dat was niet het geval. Het is geen kloenk of schok, maar meer of het computertje even een brainfart heeft. Misschien zijn na de revisie de adaptaties niet gereset van de bak en hoort dit bij het oude schakelgedrag, misschien hangt dit wel samen met het geluid. Naast dit is er ook een iets minder opvallend probleem nog naar boven gekomen. Bij de lock-up rond 80km/u lijkt de bak niet helemaal in de lock-up te zitten bij erg rustig rijden. De eerste 5km/u na de lockup lijkt het toerental gelijk te blijven en dus de bak nog iets te slippen. Het schakelen naar de lock-up is dan wel met een schok. Het eerder besproken koppelomvormer geluid is dan wel weg. Wanneer mijn rechtervoet iets minder lui is doet de bak dit niet. Met al die kleine bijzonderheidstrekjes lijkt deze schitterende Zweed wel een Italiaan. Vooral de bak in ieder geval maar die klinkt dan weer aardig japans :-P

Nu ik toch aan het zeiken ben zet ik deze trend even door. Waarom? Er is meer!!!!!
Oke, misschien niet aan de versnellingsbak en ja, dit zijn wat schoonheidsdingen en misschien zie ik ook wel spoken, maar ik ga het lekker hier dumpen:
-Bij de koude start net leek er in het interieur een ventilator aan te lopen uit de middenconsole. In ieder geval niet de motor van het ventilatiesysteem want het geluid liep niet op toen ik de blazer harder zette. Misschien een ventilator/koeler in die HU403 die er toch binnenkort uit gaat. Kleinigheidje :)
-Wanneer de motor aanslaat dreunt dat behoorlijk. Kantelsteun? Versnellingsbaksteun? Alle motorsteunen zijn nog origineel, dus alle 5 aanpakken zou deze dame alleen maar beter maken.
-Gister van werk naar huis met een collega in de auto maakte de V70 bij het wegrijden allemaal geluidjes uit het onderstel. Her en der een bonkje en een dutsje. Rubbers? Stabilisatorstang? Schokdempers? Veerpootlagers? Zittingen van de verbindingsstang van de stabilisatorstang? Geen idee. Toen ik vandaag naar werk reed was het er in ieder geval weer. Toen ik na even rijden weer op een hobbelweg kwam leek het in ieder geval niet aanwezig. Net als dat aanlopende ventilatortje trouwens.
-En dan het laatste (en dan stop ik echt met zeuren, beloofd). Toen ik en vriendinlief voor de V70 gingen kijken viel al op dat de achterkant wat stuiterig was terwijl de voorkant aardig strak voelde. Hier hebben ook op af kunnen dingen, dus we hebben wat speelruimte. Wat me gister opviel toen ik naar werk onderweg was in de polder met veel drempels is dat de voorkant voor mijn gevoel dan weer te makkelijk inveert. Het lijkt dan alsof de voorkant (bijna) op de bumpstops komt terwijl de achterkant er vrolijk achteraan stuitert. Misschien dus 4 nieuwe schokbrekers, ik kan me namelijk écht niet voorstellen dat een V70 zich zo hoort te gedragen.
-Oja, nu zeur ik toch nog door, maar de stoelverwarming doet het niet op de bestuurdersstoel. De lampjes op de middenconsole wel, maar mijn achterste en rug blijven koud. Ik hoor ook niks klikken, dus misschien de zekeringen controleren en anders kijken of de module overleden is.

Dinsdag gaat de prachtige oranje Panda van mijn vriendin naar de garage voor de APK. Oke, heel oranje is die panda niet meer want super veel panelen zijn compleet verkleurd en de vorige eigenaresse had een ongeduldige hond die de achterbank lekker vond smaken. Ze heeft wel meteen een reparatie aan haar eigen auto moeten doen. Ze noemt het zelf vol trots de 'premium achterbank'. Wat is die premium achterbank vraag je jezelf misschien af? Niks meer dan een deken die vrij strak over de zitting is getrokken. Maar he, geluk zit in de kleine dingen ;) Afijn, ik was even afgedwaald, de APK van de premium Panda dinsdag. De V70 neem ik dan ook mee voor een diagnose aan de bak. Dat kan dan teruggekoppeld worden aan de Boer en kunnen we beroep doen op de garantie. Ook kan de V70 dan thuis even opgekrikt worden om e.e.a. te controleren. De panda is dan immers nog waar ze thuis hoort.............

De volgende 4 uur ga ik nog even spenderen aan het zoeken naar onderdelen. Waarschijnlijk worden dat 'aftermarket' onderdelen. Gelukkig is ergens op internet een lijstje te vinden met de fabrikanten van enkele originele onderdelen en kunnen die dus voor minder dan de helft op de kop getikt worden. Niet alleen mijn vriendin haalt dus geluk uit die kleine dingetjes, ik vind een fantastische deal vinden echt het mooiste wat er is. Daar hoort deze V70 nog steeds bij trouwens, er is er na de aankoop nog een beschikbaar gekomen op marktplaats voor een dikke 2000 euro meer van hetzelfde bouwjaar met dezelfde kms. Die heeft dan geen automaat, dakje, vol leren stoelen en elektrische verstelling. Oja, de carterontluchting heb ik ook alvast besteld samen met de injector o-ringen, gasklephuis pakking en zo'n klapsleutel ombouwkit. Helaas had estateservices de gele eland stickers met volvo er boven niet meer op voorraad. Daar moet ik dus nog even mee wachten :(

Dat was m' weer, tot de volgende!
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

BraboFrits schreef: 20.08.2024 - 14:23 Welkom hier, mooie introductie hoor!
Als je nog twijfelt over de automaat, misschien een goed idee om eens bij Geri langs te gaan in Uden. Hij is dè specialist op dat gebied. Vanuit Oss ook nog eens lekker dichtbij.
https://www.gspowerflush.nl/
Dat adres komt me inderdaad bekend voor. Volvo liefhebbers zweren bij GS voor alles wat met de bakken te maken heeft. In ieder geval bedankt voor het meedenken! Ik laat voor nu de Boer even kijken wat ze willen als ik ze het probleem voorleg en probeer te kijken of mijn vaste garage een 'snelle' diagnose er aan kan hangen wanneer ze dit willen. Wanneer de bak richting de 80.000km na de revisie gaat, ga ik zeker zijn kant op!
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3969
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

......dat is niet gek zeg, zulke nachtdiensten.....
Wat je hier schreef/typte"
"Haalde jij je voet van het gas af tijdens het schakelen???????"
"Nee dit deed ie zelf"
"Oh"
*stilte*,
....dat herken ik als solenoids in 'het brein' die niet goed meer werken.
Na vervanging daarvan (door Dennis / vol(vo)Service, nu in Elst toen nog bij GS), schakelde de GT5 voor 99,99% perfect.

Zie ook verhaal in deze link viewtopic.php?p=1635266#p1635266
met daarin weer een link naar mijn eerste posting op dit forum over GT5-perikelen.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

mees schreef: 26.08.2024 - 02:28 ......dat is niet gek zeg, zulke nachtdiensten.....
Tja, na het einde van de treindienst en voor het begin er van zijn er vaak werkzaamheden. Vannacht niet :) natuurlijk moeten we wel aanwezig blijven, dus dat is vaak mijn regel/bestel/onderzoek momentje terwijl ik tussendoor nog de schermen in de gaten kan houden. Inderdaad niet gek :P
mees schreef: 26.08.2024 - 02:28 ....dat herken ik als solenoids in 'het brein' die niet goed meer werken.
Na vervanging daarvan (door Dennis / vol(vo)Service, nu in Elst toen nog bij GS), schakelde de GT5 voor 99,99% perfect.

Zie ook verhaal in deze link viewtopic.php?p=1635266#p1635266
met daarin weer een link naar mijn eerste posting op dit forum over GT5-perikelen.
Zouden ze dit bij een bak revisie niet al aan hebben moeten pakken? Hij deed het ook alleen maar van de 1 naar de 2. 2->3 en 3->4 vloeiend. 4->5 is me niet bekend, om die snelheden te halen moet je het wel erg gek maken.
Je artikelen heb ik gelezen (dank voor het toevoegen :)), maar daar kan ik me niet helemaal in vinden. Misschien scheelt het ook dat ik niet de geartronic heb, maar de standaard variant. Terugschakelen doet hij nooit met een bonk, opschakelen ook niet op een gekke manier, alleen dat van de 1 naar de 2 op vol gas was een beetje gek. Wel dan nog dat slippen rond de lock-up, maar dat is alleen in de hoogste versnelling (volgens mij had je rond de 50 ook een lock-up). Wel zie ik dat je het had over dat je bak niet meer slipt, maar dat doet die van mij dan wel in iedere versnelling (los van de lock-ups). Mijn oude classic deed dat ook en leek me een product eigenschap. Die deed dat wel wat minder, maar dat was ook de 170pk variant. Het schakelen van de 2 naar de 3 was bij die ook vrij agressief te noemen wat deze dan totaal niet doet. Misschien is er dan inderdaad meer aan de hand dan alleen maar de koppelomvormer...
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3969
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Tja, ik ben amper tot niet technisch.
'kDeel op dit forum (naast wat 'gezelligheid') slechts mijn ervaringen in de hoop dat anderen iets herkenbaars daaraan hebben
en mogelijk er mee verder kunnen.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

mees schreef: 26.08.2024 - 03:27 Tja, ik ben amper tot niet technisch.
'kDeel op dit forum (naast wat 'gezelligheid') slechts mijn ervaringen in de hoop dat anderen iets herkenbaars daaraan hebben
en mogelijk er mee verder kunnen.
Met betrekking tot automaatbakken deel ik je kennis hoor, wat een ingewikkelde krengen... met ieders gedeelde ervaring ben ik in ieder geval blij. Het is elke keer een stapje in de goede richting ;) (en met die gezelligheid zit het volgens mij ook wel goed)
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12895
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Leuk geschreven, en van harte met jullie V70! Vraagje: waarom specifiek voor een pre-facelift gekozen?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27327
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Volvogo schreef: 26.08.2024 - 02:55 Zouden ze dit bij een bak revisie niet al aan hebben moeten pakken?
Als de boel op dat moment goed functioneerde niet.
Was probleem al of is het nu recent ontstaan?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

Bart schreef: 26.08.2024 - 10:34 Leuk geschreven, en van harte met jullie V70! Vraagje: waarom specifiek voor een pre-facelift gekozen?
Bedankt en bedankt!
Eigenlijk meerdere redenen. De glazen koplampen vind ik mooier bij de auto staan en zijn voor zover ik weet onderhoudsvriendelijker dan de plastic lenzen (en verkleuren minder :)). Het stuur van de pre-facelift vind ik fijner kijken. Het is ook dezelfde, los van de cc knoppen, als ik in de classic had en geeft me meer dat nostalgische gevoel. Last but not least zit er minder op en had FoMoCo nog niks te maken met de pre en wel met de facelift (als ik dat fout heb, let me know! Ik keek alleen naar de jaartallen). Dat komt de betrouwbaarheid iets meer ten goede. Als ik een turbo blok wilde was het misschien wel een facelift geworden, zo'n 2.5T rijdt echt fantastisch.
fredhead schreef: 26.08.2024 - 10:57
Volvogo schreef: 26.08.2024 - 02:55 Zouden ze dit bij een bak revisie niet al aan hebben moeten pakken?
Als de boel op dat moment goed functioneerde niet.
Was probleem al of is het nu recent ontstaan?
Sinds de revisie heb ik me laten vertellen. Ik probeerde ze rond half 5 te bellen, maar ze zijn telefonisch tot 4 open. Dat wordt nog vervolgd
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 993
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Wat een leuk verhaal zeg! Ik had het draadje over de automaat bak wel gezien en beantwoord, maar dit leuke topic is me volledig ontkomen.
Hij staat er zo te zien puntgaaf bij en dat schuifkantel dak wil ik ook nog wel een keertje in een v70 hebben! Maakt dat veel lawaai tijdens het rijden?
Leuk ook trouwens dat jouw vriendin ook een volvofan is.

Vind je de glazen koplampen mooier? Ik vind mijn kunststof lampen eigenlijk prachtig staan. Die worden idd dof, maar ik heb de lenzen laten vervangen.
Ik parkeer mijn auto altijd met de neus voor het huis, dus hij word nooit blootgesteld aan zonlicht :)

Ik vind de glazen ook mooi hoor! Alleen ik heb niet perse een voorkeur ;)

Ben trouwens benieuwd hoe het verhaal over de bak afloopt! Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoe lang garantie heb je nog?
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”