Hallo, via deze weg een vraag:
Gisteren op een stoepje helaas wat geschaafd, in eerste instantie leek er niets te zijn echter zien ik net dat de sideskirt aan de rechterzijde niet meer 100% goed zit.
(Thv het rechter achterwiel). Te zien is dat er een iets grotere kier zit in vergelijking met die aan de andere zijde.
Ook zie ik dat het clipje waarschijnlijk gebroken is waardoor hij zichzelf niet 100% meer 'aantrekt' en dus iets naar buiten staat.
Omdat het kiertje te zien is lijkt het erop dat hij wat verschoven is, hij zou dus zeker een halve cm naar voren moeten lijkt het.
Nu zie ik bij andere topics dat ze kennelijk bij sommige modellen met popnagels vastzitten.
Kan iemand mij adviseren? Is zo.n sideskirt eenvoudig te verwijderen van een Volvo V60 2.0 T3 uit 2017?
Ik zou graag advies inwinnen voordat ik zelf meer sloop (of de dealer ga vragen en dan onvoorbereid ben en me een heel nieuwe sideskirt laat aanschaffen ;-(
Is dit wat ik moet verwachten of is dit niet bij de V60 type 1?
https://accessories.volvocars.com/nl-nl ... 8-%29/2021
Thanks vh meedenken!
Sideskirt vraag
-
- 2nd Gear member
Hi daar,
Het lijkt mij dat die met clipjes vast zit. Als die vast zou zitten met popnagels dan zou die niet verschoven zijn lijkt mij. Dat is een vast punt.
Wat nou als je hem eerst helemaal los haalt als die met clipjes vast zit. Kan je zien welk clipje of bevestegings punt gebroken is.
Het lijkt mij dat die met clipjes vast zit. Als die vast zou zitten met popnagels dan zou die niet verschoven zijn lijkt mij. Dat is een vast punt.
Wat nou als je hem eerst helemaal los haalt als die met clipjes vast zit. Kan je zien welk clipje of bevestegings punt gebroken is.
Volvo S60 1,5 T3 2018
-
- 1st Gear member
viewtopic.php?t=8016
Ik vermoed dat dit het is, mocht iemand dat kunnen bevestigen voor mijn model... graag
Ik vermoed dat dit het is, mocht iemand dat kunnen bevestigen voor mijn model... graag

-
- 1st Gear member
Zag vanmorgen dat de bevestigingsclips een sleuf hebben (soort sleutelgat vorm) waardoor het (gelukkig;-) mogelijk is dat de sideskirt iets verschuift.
Hierop net met een rubber hamer zacht wat tikjes gegeven en de kier weg weten te krijgen. De sideskirt is weer in zn oude positie.
Wel zie ik aan de vorm van het gat (sleutelgat) en de positie van de clips dat eea niet 100% zit zoals origineel (ook in vergelijking met de andere zijde van de auto). Ik heb het idee dat de clips hier en daar los zijn / deels gebroken.
Als ik aan de sideskirt trek/duw merk ik dat er wat beweging in zit (torsie zeg maar), maar niet in de lengterichting...hij lijkt wat dat betreft muurvast te zitten.
Net op een website voor €20 een 5tal nieuwe clips besteld, ga vh weekend wat beter kijken en misschien toch de sideskirt (deels) loshalen.
Ga er bij voorbaat maar vanuit dat (enkele) clips gaan sneuvelen, dus je kan ze maar alvast in huis hebben.
Mijn vraag:
Zitten bij anderen ook wat clips los / is er wat speling op de sideskirt? Als dat zo is kan het ook zijn dat ik eea met rust laat.
Wordt vervolgd...
Hierop net met een rubber hamer zacht wat tikjes gegeven en de kier weg weten te krijgen. De sideskirt is weer in zn oude positie.
Wel zie ik aan de vorm van het gat (sleutelgat) en de positie van de clips dat eea niet 100% zit zoals origineel (ook in vergelijking met de andere zijde van de auto). Ik heb het idee dat de clips hier en daar los zijn / deels gebroken.
Als ik aan de sideskirt trek/duw merk ik dat er wat beweging in zit (torsie zeg maar), maar niet in de lengterichting...hij lijkt wat dat betreft muurvast te zitten.
Net op een website voor €20 een 5tal nieuwe clips besteld, ga vh weekend wat beter kijken en misschien toch de sideskirt (deels) loshalen.
Ga er bij voorbaat maar vanuit dat (enkele) clips gaan sneuvelen, dus je kan ze maar alvast in huis hebben.
Mijn vraag:
Zitten bij anderen ook wat clips los / is er wat speling op de sideskirt? Als dat zo is kan het ook zijn dat ik eea met rust laat.
Wordt vervolgd...