Begin volgend jaar is er een USB aansluiting beschikbaar voor s40/V50 vanaf modeljaar 2006, die dus ook usb sticks als het ware kan afspelen. En een speciale Ipod aansluiting. Waardoor je alle nummers in je scherm ziet en het kan bedienen vanaf stuur.
En ze zijn nog steeds bezig opties te zoeken voor eerdere V50's
Ipod / Aux in V50 MY2006
- Paul
- Geartronic member
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
Beste Stilo, bestaat er ook een ander manier om geen belkin producten te gebruiken?
Ben daar zelf niet zo'n voorstander van, en jij kennelijlk ook niet meer na de storing.
Worstel ook al sinds 3-'05 met hetzelfde probleem.
Ik vindt het jammer dat volvo Beesd ons zo in de steek laat.
Duure les maar dat weten we voor de volgende (waarschijnlijk zijn ze dan standaard uitgerust met een aux aansluiting :
)
Ben daar zelf niet zo'n voorstander van, en jij kennelijlk ook niet meer na de storing.
Worstel ook al sinds 3-'05 met hetzelfde probleem.
Ik vindt het jammer dat volvo Beesd ons zo in de steek laat.
Duure les maar dat weten we voor de volgende (waarschijnlijk zijn ze dan standaard uitgerust met een aux aansluiting :
- R3dn3ck
- 2nd Gear member
Is er werkelijk geen andere oplossing? Dat is toch wel jammer van volvo dat ze dat zo dus niet goed oplossen.
Zelf zou ik zoiets denken van een "modificatie" van de lens of software van de cd-speler zodat hij ook mp3's kan afspelen.
Het is heel zonde dat het afspelen van mp3's niet mogelijk is vooralsnog.
Zelf zou ik zoiets denken van een "modificatie" van de lens of software van de cd-speler zodat hij ook mp3's kan afspelen.
Het is heel zonde dat het afspelen van mp3's niet mogelijk is vooralsnog.
- Paul
- Geartronic member
Heeft iemand al geprobeerd een 07 model radio in een 05 of 04 V50 te stoppen?
We weten dat het technisch problemen kan geven en dat hij niet geaccepteerd hoeft te worden door de auto.
Maar heeft iemand het al geprobeerd?
En zo kunnen we Volvo niet vragen om dit mogelijk te maken?
Moet namelijk zeggen dat ik erg blij was dat ik al mijn cd albums bij me had onderweg naar Oostenrijk, maar baalde wel dat mijn Ipod in mijn tas is gebleven!
We weten dat het technisch problemen kan geven en dat hij niet geaccepteerd hoeft te worden door de auto.
Maar heeft iemand het al geprobeerd?
En zo kunnen we Volvo niet vragen om dit mogelijk te maken?
Moet namelijk zeggen dat ik erg blij was dat ik al mijn cd albums bij me had onderweg naar Oostenrijk, maar baalde wel dat mijn Ipod in mijn tas is gebleven!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- volvanvolvo
- 1st Gear member
Ik heb een pioneer FM modulator ingebouwd in de ruimte achter de rechter achterlicht van mijn V50.
Ik heb de antenne afgetapt van de achter zijruit dmv aan aangepaste 9volt batterij connector.
Op de middenconsole (tussen beide bekerhouders) heb ik een klein schakelaartje met ingebouwde led ingebouwd, alsmede een 3,5mm jack inbouwplugje.
Tevens heb ik een houder gemaakt die in de voorste bekerhouder past en waar ik mij Creative ZEN:M in kan schuiven.
Geluidkwaliteit is goed, geen storing wel iets ruis als de radio hard staat.
Indien gewenst wil ik wel wat foto's maken en een bouwbeschrijving hoe je dit in kan bouwen.
Ik heb de antenne afgetapt van de achter zijruit dmv aan aangepaste 9volt batterij connector.
Op de middenconsole (tussen beide bekerhouders) heb ik een klein schakelaartje met ingebouwde led ingebouwd, alsmede een 3,5mm jack inbouwplugje.
Tevens heb ik een houder gemaakt die in de voorste bekerhouder past en waar ik mij Creative ZEN:M in kan schuiven.
Indien gewenst wil ik wel wat foto's maken en een bouwbeschrijving hoe je dit in kan bouwen.
Volvo V50 2.4 Kinetic Borbet XL 18"; 225/40
+++Op dit moment iets minder ";vol";+++
+++Op dit moment iets minder ";vol";+++
- ulrichm
- 3rd Gear member
ik zit ook te overwegen om een fm modulator in mijn s40 in te bouwen. zou wat foto's kunnen posten?volvanvolvo schreef:Ik heb een pioneer FM modulator ingebouwd in de ruimte achter de rechter achterlicht van mijn V50.
verder begrijp ik niet zo goed waarvoor je de kleine schakelaar ingebouwd hebt.
2006 S40 2.4 Edition II Geartronic
- Paul
- Geartronic member
Maar nog steeds heeft niemand geprobeerd een 2007 radio in zijn 2005 model te zetten he?
- volvanvolvo
- 1st Gear member
In principe wordt met een ingeschakelde modulator het antenne signaal onderbroken door het relais wat in de modulator zit.
Indien je dus naar de radio wilt luisteren is het beter de modulator uit te schakelen om zodoende het volle antenne signaal naar de radio te sturen.
In de praktijk merk ik overigens niet erg veel verschil, je zou dus kunnen overwegen om de modulator via je contact te schakelen.
Ik zal in het weekend wel wat foto's maken zodat je een idee hebt hoe en waar je het kunt inbouwen.
Groeten,
Paul
Indien je dus naar de radio wilt luisteren is het beter de modulator uit te schakelen om zodoende het volle antenne signaal naar de radio te sturen.
In de praktijk merk ik overigens niet erg veel verschil, je zou dus kunnen overwegen om de modulator via je contact te schakelen.
Ik zal in het weekend wel wat foto's maken zodat je een idee hebt hoe en waar je het kunt inbouwen.
Groeten,
Paul
- aggadomo
- 2nd Gear member
Dit is echt wat ik (en ongetwijfeld vele anderen) wil:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... DocId=5244
Zou dit in te bouwen zijn in een V50 modeljaar 2007 met gewoon een basis radio? Of wat zou er nodig zijn om dit te kunnen inbouwen? een bepaalde software? de high performance radio?
update:
Dealer heeft dit opgezocht, en dit zou enkel maar in te bouwen zijn in V50 vanaf modeljaar 2008....
Jammer, dus toch maar een ander alternatief zoeken....
Ik heb het opgegeven... ipod in mijn v50 zal dus niet rechtstreeks kunnen aangesloten worden. Dan toch maar een modulator als oplossing. Die KOS-A200 (Kenwood) zie er inderdaad wel zeer mooi uit, en het is vooral interessant dat de bedieningsfuncties ook te zien zijn op het standaard v50 schermpje enkel jammer dat met de toetsen op het stuur enkel maar het volume kan bediend worden, maar goed, beter dan niets.
Ik vroeg me nu wel af of er iemand enig idee heeft waar deze module best ingebouwd kan worden (Installatie-afmetingen (B x H x D): 185 × 31 × 135 mm) en waar de antenne-ingang kan afgetakt worden...
Of kent er iemand een installateur (in België) die dit netjes zou kunnen inbouwen? De KOS-A200 is bestelbaar bij MediaMarkt voor een 160 €...
Ik vroeg me nu wel af of er iemand enig idee heeft waar deze module best ingebouwd kan worden (Installatie-afmetingen (B x H x D): 185 × 31 × 135 mm) en waar de antenne-ingang kan afgetakt worden...
Of kent er iemand een installateur (in België) die dit netjes zou kunnen inbouwen? De KOS-A200 is bestelbaar bij MediaMarkt voor een 160 €...
- aggadomo
- 2nd Gear member
Kenwood KOS-A200? een soort 'advanced' FM modulator:
Een prachtige oplossing om aftermarkt componenten te koppelen aan " af fabriek " autoradio's.
De KOS-A200 kan volledig geintegreerd worden met radio's welke voorzien zijn van RDS (text), waarbij tekst informatie van de USB- en wisselaaraansluiting weergegeven kan worden op het radio display. Uiteraard wordt een afstandbediening bijgeleverd.
Volledige aansluitingen:
* USB
* Wisselaaraansluiting
* 1x RCA line in
* 1x mini jack line in
* Antenne input / output
* Verlengd infra rood oog voor AB
http://www.kenwood.nl/products/car/mult ... /KOS-A200/
Een prachtige oplossing om aftermarkt componenten te koppelen aan " af fabriek " autoradio's.
De KOS-A200 kan volledig geintegreerd worden met radio's welke voorzien zijn van RDS (text), waarbij tekst informatie van de USB- en wisselaaraansluiting weergegeven kan worden op het radio display. Uiteraard wordt een afstandbediening bijgeleverd.
Volledige aansluitingen:
* USB
* Wisselaaraansluiting
* 1x RCA line in
* 1x mini jack line in
* Antenne input / output
* Verlengd infra rood oog voor AB
http://www.kenwood.nl/products/car/mult ... /KOS-A200/
- aggadomo
- 2nd Gear member
Hey volvanvolvo, je gaf aan dat je eventueel foto's en bouwbeschrijving kon posten...
Ik ben wel geïnteresseerd in enkele foto's/bouwbeschrijving eigenlijk...
Want ben er een beetje bang voor om in mijn nieuwe v50 kabels door te knippen... ik heb er eigenlijk ook geen flauw idee van hoe ik dan kabels van achteraan tot vooraan kan krijgen zonder dat die zichtbaar liggen.
Ik ben wel geïnteresseerd in enkele foto's/bouwbeschrijving eigenlijk...
Want ben er een beetje bang voor om in mijn nieuwe v50 kabels door te knippen... ik heb er eigenlijk ook geen flauw idee van hoe ik dan kabels van achteraan tot vooraan kan krijgen zonder dat die zichtbaar liggen.
-
- Starter
Hoi allen,
Ik heb de zogenaamde Grochef instructies gevolgd en de Harman Kardon Drive + Play met FM-modulator via de 9V-methode aan de raamantenne gekoppeld, weinig achtergrond ruis tot zover.
Ik heb de volvo aan alle kanten open gemaakt, de patch-kabels gesoldeerd etc en alles netjes geinstalleerd.
Moet zeggen met die HK Drive+Play komt de muziek op alle frequenties door en hoor je absoluut geen radiostations die er eventueel op uitzenden.
Echter drie problemen:
1. Het dynamisch bereik is gewoon slecht (dit probleem had zelfde unit in een Peugeot 2006 niet). Het klinkt als een soort stereo AM kwaliteit.
2. Hardere muziek "breekt" en overmoduleert.
3. Het maakt niet uit of de modulator wel of niet op mijn Drive+Play met iPod is aangesloten. Alsof de Drive+Play gewoon een FM-transmitter is...
Let op: het geluid van de gewone radio is prima! Al had ik maar half die kwaliteit was ik al blij!
Kan het zijn dat de 9V methode niet goed is? Ik heb nu bij de AM/FM module bij het raam achter "ingebroken". Kan het zijn dat mijn (gemaakte) antennekabel niet goed is?
Kan ik nog ergens anders in de antenne kabel inbreken? Er zijn er twee vanuit de AM/FM: eentje genaamd AM/FM1, de andere heet FM2. Zo ja, maakt het nog uit welke en zo ja: waar kan ik dat het beste doen? Ik begreep dat Stilo hem ergens voorin had (laten) onderbreken?
Alle hulp is welkom
Dank!
Michel
Ik heb de zogenaamde Grochef instructies gevolgd en de Harman Kardon Drive + Play met FM-modulator via de 9V-methode aan de raamantenne gekoppeld, weinig achtergrond ruis tot zover.
Ik heb de volvo aan alle kanten open gemaakt, de patch-kabels gesoldeerd etc en alles netjes geinstalleerd.
Moet zeggen met die HK Drive+Play komt de muziek op alle frequenties door en hoor je absoluut geen radiostations die er eventueel op uitzenden.
Echter drie problemen:
1. Het dynamisch bereik is gewoon slecht (dit probleem had zelfde unit in een Peugeot 2006 niet). Het klinkt als een soort stereo AM kwaliteit.
2. Hardere muziek "breekt" en overmoduleert.
3. Het maakt niet uit of de modulator wel of niet op mijn Drive+Play met iPod is aangesloten. Alsof de Drive+Play gewoon een FM-transmitter is...
Let op: het geluid van de gewone radio is prima! Al had ik maar half die kwaliteit was ik al blij!
Kan het zijn dat de 9V methode niet goed is? Ik heb nu bij de AM/FM module bij het raam achter "ingebroken". Kan het zijn dat mijn (gemaakte) antennekabel niet goed is?
Kan ik nog ergens anders in de antenne kabel inbreken? Er zijn er twee vanuit de AM/FM: eentje genaamd AM/FM1, de andere heet FM2. Zo ja, maakt het nog uit welke en zo ja: waar kan ik dat het beste doen? Ik begreep dat Stilo hem ergens voorin had (laten) onderbreken?
Alle hulp is welkom
Dank!
Michel