Een mooie in de buurt gevonden en zaterdag een proefrit gemaakt.
Zelfs thuis geweest om te passen of de hond (Berner) er een beetje goed in past. Hebben er ook regelmatig 2.
Was voor hem even wennen dat hij hoger moest, loopbrug stond nogal steiler. Wel veel minder ruimte dan in de V70.
Maar de in en uitstap voor ons heerlijk.
![:]](./images/smilies/w00t.png)
Wat ons alleen opviel, eigenlijk tegenviel, was de wegligging.
Wij weten niet hoe we het moeten benoemen, maar vonden het slap.
Vriendin begon erover en werd er zelfs wagenziek van. En snapte zelf ook wat ze bedoelde.
Toen we onze 12 jaar geleden onze V70 uit 2004 aanschaften, had ze er ook regelmatig last van.
Hier heb ik toen eerst progressieve veren onder gezet van Eibach en later ook de schokbrekers vervangen door Monroe reflex schokdempers.
Daarna was het wagenziek worden over en vonden we het een heerlijke (reis)auto.
Tevens heb ik hier altijd banden (17 inch) onder met stevige zijwangen.
Moet er wel bijzeggen dat ik wel liefhebber ben van een wat stuggere auto. Rij dagelijks in een maximaal beladen Expert, heb hier ook hulpveren onder. Ligt ook lekker stevig op de weg.
Vandaag wat aan het zoeken geweest op het forum, kom ik daar alleen maar verhalen tegen van forumleden die de XC60 te stug vinden.

Viel mij op dat de proefritauto op vrij hoge banden stond. 18 inch velgen. Bij bewegen van de auto zag ik hem wel wat bewegen op de banden, maar ook op de ophanging.
Iemand die hetzelfde gevoel heeft met een XC60?
En een oplossing hiervoor gevonden heeft?
Zou 20 inch wielen wat hierin doen?
Wij vonden het wel erg jammer, is verder wel een hele mooie auto.
Het gaat over een XC60 uit 2017. Polar+ uitvoering. <100.000km