Na het tanken goedkope brandstof ging het check engine lampje ineens aan kleur oranje.
De garage denkt dat dit kan door de brandstof.
Ik wil het lampje dus nu resetten met andere brandstof.
Mijn ODB app car scanner can dit kennelijk niet want de meldingen gaan niet weg.
Is er een simpele manier om de fouten te resetten (zekering in ene uit of iets)?
check engine lampje resetten
- Fredhead
- Geartronic member
Via de dealer Vida eraan.
Dan weet je én zeker of het überhaupt door de brandstof is gekomen en kan het gereset worden.
Dan weet je én zeker of het überhaupt door de brandstof is gekomen en kan het gereset worden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Dan heb ik goed nieuws: in 2022 waren wij op vakantie en Zweden en heb daar eenmalig E10 moeten tanken (er was niets anders). En jahoor, elke 100 km het lampje aan. Vervolgens na elke rit Super 98 erin en het lampje is niet meer gaan branden.
Het kan blijkbaar dus wel dat bepaalde benzines invloed heeft op de motor. Moet erbij zeggen dat een M54-motor van BMW geschikt is vanaf RON91 benzine zoals in het klepje staat vermeld.
Het kan blijkbaar dus wel dat bepaalde benzines invloed heeft op de motor. Moet erbij zeggen dat een M54-motor van BMW geschikt is vanaf RON91 benzine zoals in het klepje staat vermeld.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- raspaardje
- 6th Gear member
Erg goedkope brandstof kan een restvoorraad van de raffinaderij zijn die de premium brandstofmerken niet meer laten distribueren.
Als je net die voorraad met residu te pakken hebt en je motor is er gevoelig voor dan kan je een waarschuwing krijgen.
Octaangetal van brandstof kan er ook mee te maken hebben: dat je motor een brandstof met een hoger octaangetal vraagt dan dat je getankt hebt.
Als je net die voorraad met residu te pakken hebt en je motor is er gevoelig voor dan kan je een waarschuwing krijgen.
Octaangetal van brandstof kan er ook mee te maken hebben: dat je motor een brandstof met een hoger octaangetal vraagt dan dat je getankt hebt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Die RON91 snap ik wel, zoals Mark aangaf.
De MB E350 bij familie Down Under reed ook heel goed op op een laag octaan-getal.
Maar uh, zou het misschien door die 'alcohol-uit-mais' kunnen komen, die is toegevoegd?
De MB E350 bij familie Down Under reed ook heel goed op op een laag octaan-getal.
Maar uh, zou het misschien door die 'alcohol-uit-mais' kunnen komen, die is toegevoegd?
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- raspaardje
- 6th Gear member
Je motor moet daar geschikt voor zijn, grofweg iedere auto uit deze eeuw is er geschikt voor.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
- Cygnus
- 3rd Gear member
Een simpele OBD scanner van een paar tientjes is voldoende om storingen te wissen en of een indicatie te krijgen van waar het probleem zit. Heb er al een paar keer plezier van gehad en zo'n ding kost minder dan een keer laten uitlezen bij de garage.
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
-
- 2nd Gear member
Het is me inmiddels gelukt om de storing en het lampje te resetten.
Het is wel vreemd als ik rij blijft het lampje gewoon uit (ook bij langer ritten). Dus op de snelweg of binnenwegen geen probleem.
Echter zodra ik tot stilstand kom gaat het lampje meestal weer aan. Dus bij laag toerental richting stationair .
Waar duidt dit op? Heeft de tankbeurt iets ontregeld?
Het is wel vreemd als ik rij blijft het lampje gewoon uit (ook bij langer ritten). Dus op de snelweg of binnenwegen geen probleem.
Echter zodra ik tot stilstand kom gaat het lampje meestal weer aan. Dus bij laag toerental richting stationair .
Waar duidt dit op? Heeft de tankbeurt iets ontregeld?