T2 motor

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Cris71
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 09.06.2024 - 20:46

Dat begrijp ik. Maar hij kan wel software updates krijgen wanneer hij is getuned? Dealer gaat dan niet zeggen "doen we niet want iemand anders heeft met de software gerommeld"?
Wordt de tuning software ook niet overschreven door een update van Volvo?
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 748
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Volgens mij was dat niet de vraag.
Kans is dat de dealer de software overschrijft.
En je opnieuw naar de tuner kan om te flashen. (soms kosteloos)
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6616
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Vandaag met de XC40 T2 probleemloos de 50.000 km grens gepasseerd. Tot nu toe een zeer tevreden Volvo rijder... :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
C30BlackStone
4th Gear member
Berichten: 572
Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
Locatie: Amersfoort

Hans Eilander schreef: 07.11.2020 - 09:31 Over de XC 40 T2 motor, kan ik niet direct juichen. Hij presteert naar mijn beleving voldoende. Hij is ook best wel rustig en stil, en zuinig. Maar....als je plots gas geeft, b.v wanneer je een rood licht nadert, dat bij het aanrijden weer op groen springt, en je wil doortrekken, dan komt er een geratel van onder de motorkap, dat je denkt dat er een handvol kleppen losliggen. Dat vind ik toch echt een minpuntje. Ik ben al lang blij dat de T2 voorzien is van motorkap isolatie. Maar als je binnen dat geratel al hoort bij flink gas geven, hoe moet dat dan buiten voor omstanders klinken....????
Is dit opgelost Hans?
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscrip Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscr | Volvo XC40 Recharge ER Ultra 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo EX40 Ultra | Volvo EX30 Ultra Performance Pine Crystal White |
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13661
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een T2 XC40 is nadrukkelijker aanwezig dan een T2 V40, maar echt "kabaal" hoort idd niet
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6616
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

C30BlackStone schreef: 06.09.2024 - 18:07
Hans Eilander schreef: 07.11.2020 - 09:31 Over de XC 40 T2 motor, kan ik niet direct juichen. Hij presteert naar mijn beleving voldoende. Hij is ook best wel rustig en stil, en zuinig. Maar....als je plots gas geeft, b.v wanneer je een rood licht nadert, dat bij het aanrijden weer op groen springt, en je wil doortrekken, dan komt er een geratel van onder de motorkap, dat je denkt dat er een handvol kleppen losliggen. Dat vind ik toch echt een minpuntje. Ik ben al lang blij dat de T2 voorzien is van motorkap isolatie. Maar als je binnen dat geratel al hoort bij flink gas geven, hoe moet dat dan buiten voor omstanders klinken....????
Is dit opgelost Hans?
Dit was een posting van het begin, toen ik de XC40 nog maar net had. T, is een kwestie van wennen. Het hoort schijnbaar bij de 3 cilinder. Hij is lekker vlot als het moet. Gebruikt nauwelijks olie. Is lekker zuinig. Dus ik ben prima tevreden zo. Maar de Opel GLX die ik hiervoor had, was óók een 3 cilinder, en die had dit niet. Vandaar...
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7786
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hoort bij de 3-cylinder.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6616
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Dat geratel, of hoe je het ook noemt, (Autoblog noemt het: Volvo roffel) heb je alleen wanneer je plots veel vermogen vraagt. Bijvoorbeeld bij krap inschatten bij het invoegen of zo. Bij normaal optrekken en rijden, is hij juist bijzonder stil. Dan wint het bandengeruis het van de motor. Net of je elektrisch rijd..... :lol: :lol:
En als je plots veel vermogen vraagt, is hij imho nog verrassend snel, en dat voor een 3 cilinder met 129 pk
Hij is straks 4 jaar met 51.000 km. Maar ik stap elke keer nog in met een brede grijns. :-D
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

De T3 is ook een 3 cilinder. Als die goed warm gereden is merk je niet dat het een 3 pitter is. En ratelen doet die al helemaal niet. Ik vind de 3 cilindersound juist wel prettig om te horen. Zeker als je even wat VAG-volk van je af moet schudden. Dan brult hij lekker.
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 883
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Wordt het geluid van een motor niet in belangrijke mate mee gemaakt door de constructie van de uitlaat?
Mijn buurvrouw heeft een Audi met een dieselmotor die klinkt als een Porsche 911 :happy:
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Gebruikersavatar
AdB1955
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13

Ik lees geregeld dat de T2 nauwelijks olie slurpt. Dat klopt, ook in mijn geval. Maar volgens mij zegt dit meer iets van de gemiddelde berijder van de T2 die niet zo nodig als eerste weg wil zijn bij een stoplicht (en doorgaans er een relaxte rijstijl op na houdt) dan van de motor zelf.
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27213
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zit voornamelijk veel meer reserve in de T2 omdat ie veel minder vermogen hoeft te leveren maar qua grootte van het blok net zo groot is als een aantal zwaardere varianten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6616
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

fredhead schreef: 09.09.2024 - 14:53 Zit voornamelijk veel meer reserve in de T2 omdat ie veel minder vermogen hoeft te leveren maar qua grootte van het blok net zo groot is als een aantal zwaardere varianten.
Klopt. Hij ( de 3 cilinder 1.5) zit zelfs in de T5 samen met een elektromotor.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”