Hi Iedereen
Ik ben sinds eind april dit jaar eigenaar van een nieuwe V90 T6 Recharge, een jaar op gewacht na bestelling.
Vorige wagen was een 2019 V60 T8 dus ben wel bekend met de aandrijflijn/interieur
De V90 rijdt veel fijner/comfortabeler en met de geüpdate aandrijflaan voelt de T6 niet minder potent aan dan vorige T8.
Het interieur vind ik naar details toe allemaal net iets fijner.
Algemeen dus blij met de update.
Wel ben ik zonet voor de 3e! keer getakeld met de wagen.
De eerste maal had ik de wagen blijkbaar te lang in de lader laten zitten (kennen jullie deze issue?). Ik had de auto 3 dagen niet nodig en kom terug aan bij een auto die volledig zijn 12V accu leeggetrokken heeft, ik ga ervanuit met de batterij op temperatuur te houden. Met de V60 nooit voorgehad.
De andere 2 keer, zoals vandaag, gaat de auto in een 'beperkt vermogen' modus (schildpad-icoon) en kan ik max 50km/u rijden.
Op 5 maanden tijd kan dit best tellen en na een probleemloos verleden met de V60 had ik wel echt gehoopt dat deze ziektes ondertussen verholpen zouden zijn.
Wat zijn jullie ervaringen?
Nieuwe V90 T6 Recharge issues
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6679
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Heel rot voor je! Daar zit je niet op te wachten. Ik zou de dealer heel dringend eventueel samen met de importeur verzoeken het op te lossen. Meer kun je niet doen. Geen idee of hier soortgelijke ervaringen zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10581
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Dat wist ik dus niet! Dus na het laden en de accu is vol altijd de stekker er uit? Ik dacht dat je die prima kon laten zitten..... Weer wat geleerd.Philler schreef: ↑11.09.2024 - 15:49 De eerste maal had ik de wagen blijkbaar te lang in de lader laten zitten (kennen jullie deze issue?). Ik had de auto 3 dagen niet nodig en kom terug aan bij een auto die volledig zijn 12V accu leeggetrokken heeft, ik ga ervanuit met de batterij op temperatuur te houden. Met de V60 nooit voorgehad.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6679
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat zou ook moeten kunnen Han, dus het lijkt erop dat hier iets niet goed gaat.Hans oet Twent schreef: ↑11.09.2024 - 16:54Dat wist ik dus niet! Dus na het laden en de accu is vol altijd de stekker er uit? Ik dacht dat je die prima kon laten zitten..... Weer wat geleerd.Philler schreef: ↑11.09.2024 - 15:49 De eerste maal had ik de wagen blijkbaar te lang in de lader laten zitten (kennen jullie deze issue?). Ik had de auto 3 dagen niet nodig en kom terug aan bij een auto die volledig zijn 12V accu leeggetrokken heeft, ik ga ervanuit met de batterij op temperatuur te houden. Met de V60 nooit voorgehad.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Stekker laten zitten moet kunnen, staat niks over in de handleiding van mijn V60 T8 2019.
Sterker nog, voorverwarmen wat je kan programmeren werkt alleen met ingeplugte stekker.
Verder gewoon balen! Hoop dat ze snel de oorzaak vinden want snap dat je anders wat vertrouwen kwijtraakt in de auto.
Sterker nog, voorverwarmen wat je kan programmeren werkt alleen met ingeplugte stekker.
Verder gewoon balen! Hoop dat ze snel de oorzaak vinden want snap dat je anders wat vertrouwen kwijtraakt in de auto.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22.05.2023 - 11:04
Almerev70 schreef: ↑11.09.2024 - 18:11 Stekker laten zitten moet kunnen, staat niks over in de handleiding van mijn V60 T8 2019.
Sterker nog, voorverwarmen wat je kan programmeren werkt alleen met ingeplugte stekker.
Verder gewoon balen! Hoop dat ze snel de oorzaak vinden want snap dat je anders wat vertrouwen kwijtraakt in de auto.
Ja hoop ik ook, mijn V60 is zo probleemloos geweest. Had dit zeker niet zien aankomen
- V60 T8 MY2019
- V90 T6 Recharge MY2024
- V90 T6 Recharge MY2024