Volvo 480 geen vonk bougie.

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Imke90
Starter

Beste Volvo liefhebbers, ik zit met de Volvo 480 uit 1993 zonder turbo. Deze had kapotte relais voor benzine en benzine pomp en zekering van de relais. Zijn vervangen. Maar nu krijg ik geen vonk over de bougies. Nu weet ik niet meer waar ik moet zoeken. Bobine ook gewisseld met 1 van lopende auto afkomstig. Maar nog steeds niet een vonk. Nu hangt onder de bobine een klein zwart blokje deze is met massa verbonden met frame en loopt in de bobine met een klein zwart kabel. Kan dit de oorzaak zijn? Ook hadden de jongens een raam open gelaten en dachten laten we de deur die op slot was zo openen. Maar de alarm installatie ging af. Dus hebben ze de accu eruit gehaald. Daarna weer terug geplaatst. Is het mogelijk dat deze nu de problemen levert met vonk? Nog iets dat onderbreking geeft? Waar moet ik kijken of doen. Rest van zekering zijn goed. Onder stuur, dashboard kastje. Kan iemand mij helpen?
Fredhead
Geartronic member

Is het alarm wel uitgeschakeld als je een startpoging doet?
Als deze de onsteking onderbreekt als startonderbreker heb je je vonk ook niet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Imke90
Starter

Waar zit de alarm installatie? Heb deze nog niet gevonden.
Imke90
Starter

Op gelost was krukassensor kabel. Nieuwe en liep de auto. Maar nog niet de startonderbreker gevonden. Maar denk deze achter middenconsole zit. Daar hoef ik niet bij. Maar wellicht ooit in toekomst.
Plaats reactie

Terug naar “De 480”