Allereerst: aangenaam! Ik heb dit jaar mijn eerste auto gekocht, een alleszins redelijke V60 1.6 T3 R-Design, bouwjaar 2013 met 125.000 kilometer op de teller. Helaas wel met de Powershift-automaat, maar goed, je kan niet alles hebben. Voor de prijs die ik aan mijn schoonvader heb betaald voor de auto kan ik daarmee wel leven.
Nu ben ik tussen de bedrijven en luiers (want ja, dat was de reden om een degelijke Volvo aan te schaffen) door wat dingetjes aan het opknappen. Lampjes, nieuwe vloermatten, niet te gek. Mijn volgende doelwit zijn deze inmiddels redelijk afgepelde deurgrepen. Op de foto is het niet heel erg zichtbaar, maar van wat ik online heb kunnen vinden is dit een bekend euvel.
Op zoek naar vervangende onderdelen viel me op dat de middenconsole in mijn auto al 'niet heel standaard' leek, zeker niet in combinatie met de trim in de deuren. Daarnaast zag ik online ook nooit een Volvo-logo op het trimelement van de middenconsole. Blijkt daar dus een gat onder te zitten. Enfin, een foto zegt meer dan duizend woorden:

Volgens mij heeft iemand in het verleden dus de originele middenconsole vervangen door een exemplaar uit een T6 Plug-in Hybrid. Daarom ook het opgeplakte Volvo-embleem, want de verschillende rijmodi en bijbehorende knoppen die daar horen heb ik natuurlijk niet.
Nu kwam ik op de website van Volvo onderstaande foto tegen, zonder enige beschrijving behalve dat het hier om de hybride V60 gaat:

Voor deze uitvoering zijn er dus ook trimelementen voor de deuren beschikbaar in deze kleur hout als ik naar links op de foto kijk. Aangezien ik die dus toch ga vervangen, dan ook meteen in die uitvoering, toch? Staat wel zo netjes. Het alternatief is een 'passende' middenconsole zoeken en terugplaatsen en de deurelementen vervangen door dezelfde zwarte exemplaren die er nu in zitten (en de auto weer 'stock' maken), maar dat lijkt me een beetje te veel van het goede en vind ik de investering eigenlijk niet waard.
Ik ben nu dus al twee dagen aan het zoeken, maar zonder resultaat (waarschijnlijk zoek ik ook gewoon niet goed). Om een lang verhaal kort te maken: weet iemand wat de onderdeelnummers van de trimstukken in deze kleur hout zijn voor alle de vier deuren van de V60, of anders hoe Volvo deze houtafwerking noemt? Dan heb ik een aanknopingspunt om mijn zoektocht te vervolgen.
Hartelijk bedankt alvast en nogmaals aangenaam kennis te maken!