De aircopomp van onze V60 D6
-
JohnH
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01
Dag Simon, nee nog niet vervangen , ga niet akkoord met een offerte van 2500-3000 Euro. Eerst met een onafhankelijk expertise bij de dealer een een afspraak half september. Tot die tijd maar de ARCO oplossing ,alle ramen constant open
De 3de ISG (iedere keer een lager probleem) heb ik moeten betalen , dus nu levenslang, alleen iedere 80K vervangen lijkt me niet normaal. Daarnaast bij de laatste vervanging spanband in de distributie, hele kop aan gort, maar dat is verzekeringstechnisch opgelost. Dan de keyless storingen heb ik 2x een deur unit laten vervangen tegen betalingen en toen maar gedacht, laat maar.... kabels/contacten in portieren zijn nooit preventief vervangen, heb de contacten zelf een keer schoongemaakt, hielp even, nu soms wel/niet. Loop soms langs de auto en dan gaat ie vanzelf open of op slot, raak de auto zelfs niet aan
Deze D6 is wel op een maandag van de band gekomen op mijn 50ste verjaardag, toeval?
-
Edwin28
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37
De ERAD (icm de aandrijfassen hiervan) wil ik niet een zorgenkindje noemen, maar het "differentieel", de overbrenging van de elektromotor naar de assen lijkt toch wat gevoelig voor slijtage. Ik heb de indruk dat ze te lijden hebben bij (stevig) optrekken, met name vanuit stilstand. Wanneer je veel in de stad rijdt en dus regelmatig optrekt zul je er bij minder dan 150.000km al mee geconfronteerd kunnen worden. Mensen die veel snelweg-kms maken zullen na 300.000km er misschien nog geen problemen mee ervaren. Het is een beetje net als de accu: gebruik je het veel (en ook de wijze hoe je het gebruikt), dan word je misschien een keer geconfronteerd met het einde van de levensduur en staat je een dure reparatie te wachten.
-
trolhattan
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29.06.2024 - 19:29
Als ik dit allemaal zo lees, wat een rommel die moderne Volvo's!
-
Edwin28
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37
Vroeger waren auto's relatief eenvoudig en werd er wel eens gezegd: Wat er niet in zit, kan niet kapot. Tegenwoordig zit er veel techniek in, worden fabrikanten steeds meer gedwongen de grenzen van de mogelijkheden op te zoeken en dat betekent dat ze kwetsbaarder worden en in sommige gevallen gaat dit ten koste van de levensduur en dient mens modificaties (terugroepacties) uit te voeren. Dat is inderdaad niet specifiek aan Volvo toe te schrijven, daar kampen vrijwel alle fabrikanten mee.
-
Athome
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01
Ik begrijp je redenering.
Maar dit werd 20 jaar geleden ook gezegd over auto's die toen nieuw waren. Nu vind men juist die auto's betrouwbaar vergeleken met wat nu nieuw is. Omdat er toen minder tech in zat.
Maar dit werd 20 jaar geleden ook gezegd over auto's die toen nieuw waren. Nu vind men juist die auto's betrouwbaar vergeleken met wat nu nieuw is. Omdat er toen minder tech in zat.
Volvo V60 PiH Summum MY14
-
volvo440special
- 5th Gear member
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Toch krijgen zoveel fabrikanten het wél voor elkaar. Waarom blijft Volvo met specifiek al deze problematiek kampen? Zelfs na terugroepacties/reparaties/modificaties.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5313
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Volvo heeft het ook voor elkaar hoor de T6 T8 kent geen aircopomp problemen en die is daar ook echt electrisch. Voor de V60 die in 2013 werd verkocht is een bijzonder lamge voulance regeling geweest en is het probleem met de 2.0 reparatie ook onder controle
-
simon50
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 21.01.2018 - 22:25
Beste Niels, daar ben ik het helaas niet mee eens.
Probleem airco komt na die 2.0 minder vaak voor, maar voor degenen die pech hebben is het een schadepost van 2700 euro. En op dit forum zijn dat er nu 6 of 7.
Er moeten in Europa veel meer zijn. Voor mij is die zaak nog springlevend.....
Probleem airco komt na die 2.0 minder vaak voor, maar voor degenen die pech hebben is het een schadepost van 2700 euro. En op dit forum zijn dat er nu 6 of 7.
Er moeten in Europa veel meer zijn. Voor mij is die zaak nog springlevend.....
C70 D5 2007 en V60 Hybrid 2015
-
Johngsm
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 02.08.2024 - 11:47
- Locatie: Westland
Ik heb besloten om het zelf via een eigen reparatie specialist te laten maken, die dit probleem ook kent. Volvo Beesd was onrespectvol, die reageren niet eens op een mail.
De negatieve energie wat dit geeft is zonde van mijn tijd. Het kost geld doet even pijn in de portemonnee.
Ben benieuwd wat de andere probleem gevallen gaan doen?
De negatieve energie wat dit geeft is zonde van mijn tijd. Het kost geld doet even pijn in de portemonnee.
Ben benieuwd wat de andere probleem gevallen gaan doen?
Historie:
BMW 320
Chevrolet camaro
Vovlo T5R
BMW 528
VW transporter T5
Chevy van
Audi A4 quatro station
BMW X3
Volvo V60 Plug-in 2015
BMW 320
Chevrolet camaro
Vovlo T5R
BMW 528
VW transporter T5
Chevy van
Audi A4 quatro station
BMW X3
Volvo V60 Plug-in 2015
-
simon50
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 21.01.2018 - 22:25
Denk dat aircoprobleem onder verborgen gebrek valt. Aanwezig bij de koop,verborgen bij de koop, en maakt de auto minder geschikt voor het gebruik waartoe het bestemd is. Voer voor juristen!
C70 D5 2007 en V60 Hybrid 2015
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
De 2.0 methode, inclusief het spoelen was speciaal voor het isolatie probleem van de wikkelingen in de pomp, want de isolatiefout was het probleem. Volgens mij hebben de meeste pompen die nu defect raken geen isolatiefouten meer...
-
Athome
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01
En toch gaan ook die pompen sneller kapot dan je zou verwachten. Het lijkt veel minder vaker voor te komen dan bij het oude principe.
Ik ben ondertussen met tweede pomp volgens het 2.0 principe bezig. De eerste originele pomp heeft er tot Juli 2020 in gezeten. Er stond toen 160.000 op de teller. De auto is van december 2013.
Uiteindelijk zit er nu dus de derde pomp in.
De tweede pomp (volgens 2.0 principe gemonteerd) heeft het maar 3 jaar en 40.000 km volgehouden.
Ik ben ondertussen met tweede pomp volgens het 2.0 principe bezig. De eerste originele pomp heeft er tot Juli 2020 in gezeten. Er stond toen 160.000 op de teller. De auto is van december 2013.
Uiteindelijk zit er nu dus de derde pomp in.
De tweede pomp (volgens 2.0 principe gemonteerd) heeft het maar 3 jaar en 40.000 km volgehouden.
Volvo V60 PiH Summum MY14
-
simon50
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 21.01.2018 - 22:25
Die pomp bij mij na de 2.0 na 32.000 km. Toen ik daarover met Volvo Beesd sprak zeiden ze vreemd, zou niet moeten kunnen, kan zijn dat de monteur zich niet aan montage instructies heeft gehouden. U heeft gewoon pech.....
C70 D5 2007 en V60 Hybrid 2015
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
-
Johngsm
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 02.08.2024 - 11:47
- Locatie: Westland
Bij een bekend probleem zou er geen discussie nodig zijn. Een groot merk als Volvo zou daar niet moeilijk over moeten doen. De airco pomp in onze Volvo 2 jaar geleden vervangen 45.000 km.
Historie:
BMW 320
Chevrolet camaro
Vovlo T5R
BMW 528
VW transporter T5
Chevy van
Audi A4 quatro station
BMW X3
Volvo V60 Plug-in 2015
BMW 320
Chevrolet camaro
Vovlo T5R
BMW 528
VW transporter T5
Chevy van
Audi A4 quatro station
BMW X3
Volvo V60 Plug-in 2015















