Hallo,
Nou hier weer een vraag van mij :razz:
Deze vraag gaat even over de kopeling, als ik um op laat komen pakt hij um best wel hoog op, zeg maar :oops:
Nu zegt de een de kopeling is af en de ander zegt. Nee hoor dat is noormaal voor een 850.
Maar ja wat is het nu????
Groetjes
Miranda
kopeling komt zo hoog.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 14:51
kwestie van even goed ontluchten en even kijken of ie niet lek is.
slipt ie ook door dan (de koppeling)??
na ontluchten weer verder kijken of het verbeterd is. denk het wel.
slipt ie ook door dan (de koppeling)??
na ontluchten weer verder kijken of het verbeterd is. denk het wel.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s 

- Sverige
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.04.2006 - 13:37
- Locatie: Spånvik
Sjoebert bedankt :thumbup: . Gaan we dat vandaag maar eens even doen!!!sjoebert schreef:kwestie van even goed ontluchten en even kijken of ie niet lek is.
slipt ie ook door dan (de koppeling)??
na ontluchten weer verder kijken of het verbeterd is. denk het wel.
De koppeling slipt niet door. En hij is ook niet lek.
Groetjes
Miranda
- eugene
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
- Locatie: Merkelbeek
Hoog aangrijpingspunt is niet normaal voor een 850.
Denk niet dat onluchten zal helpen. Als er lucht in zat dan zou je heel moeilijk kunnen koppelen omdat hij dan juist heel vroeg aangrijpt.
Wat is de km stand, en bij welke stand is de koppeling vervangen?
Denk niet dat onluchten zal helpen. Als er lucht in zat dan zou je heel moeilijk kunnen koppelen omdat hij dan juist heel vroeg aangrijpt.
Wat is de km stand, en bij welke stand is de koppeling vervangen?
If it's not blown, it sucks....
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
- Sverige
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.04.2006 - 13:37
- Locatie: Spånvik
Ik denk dat het nog de orgenele koppeling is uit 1994, De km stant is 250000. Ik heb even een paar kleine testjes gedaan hart optrekken is geen probleem van uit de twee de 5 in dan maakt hij niet extra toeren. Dit is mij verteld dan schijn je ook te kunnen zien of de kopeling af is, Als hij veel toeren dan gaat maaken zonder hader te gaan rijden.
Het enige eigelijk wat ik kan ondekken dat is bij het terug schakelen (Remmen op de motor) Dan wil hij van de 3 naar de 2 wel eens een beetje schokken. Maar dat ik ook niet altijd!
Zouden de koppelings plaaten af zij dan??
Groetjes
Miranda
Het enige eigelijk wat ik kan ondekken dat is bij het terug schakelen (Remmen op de motor) Dan wil hij van de 3 naar de 2 wel eens een beetje schokken. Maar dat ik ook niet altijd!
Zouden de koppelings plaaten af zij dan??
Groetjes
Miranda
- GEELEE 850
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 16.01.2006 - 00:24
- Locatie: zaanstad
is ie al ontlucht? en hoe doe je zo iets?de mijne wil wel eens verschillen van aangrijpingspunt{ook erg lastig hoor}
grt jan ::?
grt jan ::?
it is nice to be important but it,s more important to be nice!
- Sverige
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.04.2006 - 13:37
- Locatie: Spånvik
Nee nog niet! We hebben de vraag baak al uit gespit maar daar staat het niet in. Dus we hebben geen idee hoe dat moet.GEELEE 850 schreef:is ie al ontlucht? en hoe doe je zo iets?de mijne wil wel eens verschillen van aangrijpingspunt{ook erg lastig hoor}
grt jan ::?
Groetjes
Miranda.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die kun je ontluchten ZONDER iets te demonteren!
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
is er al bekent wat het probleem was als het een probleem was dan?
die van mij zit namelijk ook helemaal bovenin.
die van mij zit namelijk ook helemaal bovenin.
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 13:25
- Locatie: Uden
Dame en heren,
Als de koppeling helemaal boven in pas pakt dan kun je er 9 van de 10 keer van uit gaan dat de platen versleten zijn en moeten er nieuwe in. Vervang dan ook het druklager want dat ding slijt ook en die zit dan voor het grijpen.
Check vooraf even de pedaalspeling. Je moet voordat je druk voelt een centimeter of 2 vrije slag hebben, als die er in zit en de koppeling pakt boven in dan duurt het niet echt lang voordat hij zover versleten is dat hij gaat slippen.
Suc6, René
Als de koppeling helemaal boven in pas pakt dan kun je er 9 van de 10 keer van uit gaan dat de platen versleten zijn en moeten er nieuwe in. Vervang dan ook het druklager want dat ding slijt ook en die zit dan voor het grijpen.
Check vooraf even de pedaalspeling. Je moet voordat je druk voelt een centimeter of 2 vrije slag hebben, als die er in zit en de koppeling pakt boven in dan duurt het niet echt lang voordat hij zover versleten is dat hij gaat slippen.
Suc6, René
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Naar mijn mening zijn de platen pas versleten wanneer de koppeling slipt. Ik heb het in mijn V70 ook gehad, een koppeling die pas boven in pas pakt. Ik heb er nog meer dan 70000km mee gereden en daarna ingeruild. Dus niet vervangen !
Wanneer de koppeling begint te slippen kun je er nog best een paar honderd km mee (beheerst rijden).
Slippen merk je goed, wanneer je rustig in de vier rijdt en dan plank gas geeft. Wanneer de toeren wel omhoog gaan en de auto niet evenredig sneller, slipt de koppeling.
Ik ben het eens met René V70, druklager tegelijk vervangen!
Wanneer de koppeling begint te slippen kun je er nog best een paar honderd km mee (beheerst rijden).
Slippen merk je goed, wanneer je rustig in de vier rijdt en dan plank gas geeft. Wanneer de toeren wel omhoog gaan en de auto niet evenredig sneller, slipt de koppeling.
Ik ben het eens met René V70, druklager tegelijk vervangen!
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18
En als de versnellingsbak dan toch gedemonteerd is, vervang dan meteen de krukas-keerring zou ik aanraden! Dat is een rubberen ring tussen de motor en de bak en deze geeft nogal eens de geest bij de 850 en s/v70. Het is een onderdeel van een paar tientjes, maar de reparatie kost 600 euro of meer, omdat de versnellingsbak los moet. Dus...als je daar toch bent, neem het even mee.