Problemen tellerbak

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
JoopVolvo
1st Gear member

Goedendag, ik ben Joop afkomstig uit de omgeving Arnhem en sinds 2 weken in het bezit van een mooie Volvo S60 uit begin 2003.
Pas gescheiden dus moest afscheid nemen van onze gefinancierde model 3 uit 2021 want die werd veel te duur. Nu weer terug naar een echte auto. :-D
Helaas nu al wel een probleem. Ik ervaar problemen met de tellerbak van mijn S60.
Het indicatielampje grootlicht doet het soms wel soms niet en het info display onder de benzine meter heeft soms kuren. Dat laatste uit zich in bewegende letters en cijfers die heen en weer lijken te lopen en zo het display bijna onleesbaar maken. Ook krijg ik sinds kort een melding Srs/airbag in dit display.
Heb wat gegoogeld en zo kwam ik ook uit op dit forum. Schijnt vaker voor te komen bij deze modellen en schijnt een kostbare reparatie te zijn.
Nu moet ik over 2 weken met deze wagen voor de apk en vrees dat deze hier niet mee door de apk gaat komen.
Weten jullie misschien een adresje waar ik de tellerbak tegen een redelijk prijsje kan laten repareren of kan iemand dit hier zelf? Ik lees namelijk bedragen van 200 euro en dat wordt me echt te gek.
Het geld groeit me namelijk momenteel helaas niet op mijn rug door werkloosheid en een vechtscheiding en het is iedere maand weer zaak de eindjes aan elkaar proberen te knopen.
mees
6th Gear member
Contacteer:

www.ets1.nl
Uh, goedkope Volvo's bestaan niet.
Sterkte met je omstandigheden.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Jiska
4th Gear member

mees schreef: 18.09.2024 - 13:46 www.ets1.nl
Mijn HU850 verlichting reparatie + taal in het Nederlands zetten van het display kostte daar 285. Uiteraard werkte het daarna prima (wat zeeeker mag voor dat geld.!)
200 klinkt dus best aannemelijk. Voor de rest natuurlijk een hele vervelende situatie. Helaas blijft een Volvo duur. Om hem technisch en een optisch in een goede staat te krijgen heb ik sinds de aankoop (april) al ruim 2500 moeten investeren en dan zijn er optisch nog steeds een paar aandachtspuntjes.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
JoopVolvo
1st Gear member

Waarvoor dank.
Dacht zelf dat deze Volvo's wel sterk en betrouwbaar waren toch? En welk merk zouden jullie dan adviseren om zo goedkoop en betrouwbaar mogelijk te rijden?
200 euro is best wel geld. Maar ja, als het moet dan moet het. Dan maar een biefstuk minder eten :-D
Fredhead
Geartronic member

Het is een 21 jaar oude auto met de daarbij horende gebreken.
Wellicht niet de leukste realiteit maar ook een Volvo van die leeftijd heeft zo nu en dan z'n aandacht nodig.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Jiska
4th Gear member

JoopVolvo schreef: 18.09.2024 - 17:46
Waarvoor dank.
Dacht zelf dat deze Volvo's wel sterk en betrouwbaar waren toch? En welk merk zouden jullie dan adviseren om zo goedkoop en betrouwbaar mogelijk te rijden?
200 euro is best wel geld. Maar ja, als het moet dan moet het. Dan maar een biefstuk minder eten :-D
Volvo´s zijn zeker weten betrouwbaar en sterk! Ik rij niet voor niks al ruim 20 jaar volvo :)
Zoals iedere auto heeft ook deze onderhoud nodig. Iets wat bij oudere volvo´s (logisch) soms duur uit kan vallen. Als je het laat repareren hoef je je geen zorgen meer te maken over de apk en heb je een goedwerkende tellerbak. Frans mag dan wat duurder zijn, maar hij maakt het wel allemaal weer in orde. Heb al weleens vaker iets bij hem laten repareren en wat er gerepareerd is, is niet meer stuk gegaan.

Huidige wagen:

Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
JoopVolvo
1st Gear member

Dank voor de tip. Ga dit zeker laten repareren. Maar is het nu Erich of Frank?
Wat mij opvalt is ook dat er zeer veel Volvo's uit deze leeftijdscategorie te koop staan met enorme km.standen. Zouden het slechte auto's zijn dan zou dit soort km.standen nooit worden bereikt. Ga maar na, meeste auto's uit de bouwjaren 2000 t/m 2005 liggen al lang en breed op de sloop en vaak met nog relatief lage km.standen. Volvo's uit die jaren rijden allemaal nog vrolijk rond.
Wat me wel opvalt is dat er heel wat Volvo rijders zijn die niet zuinig zijn op hun Volvo en het echt zien als werkpaarden. Vooral als je de staat bekijkt van de interieurs. Velen zwaar beschadigt en vies en vuil.
Mercedes eigenaren schijnen dus netter te zijn op hun auto's want bekijk ze maar eens gebruikt. Velen zien er gewoon nog uit om door een ringetje te halen. Geen viezigheid, vlekken of naar natte hond stinkende interieurs. Volvo's schijnen dus meer te worden behandeld als werkpaarden waarintegen Mercedessen meer luxepaarden schijnen te zijn.
Jiska
4th Gear member

De man heet Frans Erich.

En er staan idd veel volvo's met hoge kilometerstanden te koop. Zag er net een voorbij komen op marktplaats met maarliefst 6 ton!
Waarschijnlijk omdat de v70 ondertussen oud is en hij veel laadruimte heeft word hij veel als werkpaard gebruikt. Het zijn gewoon degelijke auto's. Anders zouden ze inderdaad lang en breed op de sloop liggen. Het is echt zonde hoe sommige mensen ze helemaal aftrappen. Maar ja.. als ze geexporteerd worden word dat weer in het buitenland gedaan :)

Huidige wagen:

JoopVolvo
1st Gear member

Bij de demontage van mijn DIM is mij opgevallen dat er geen isolatiemat aanwezig was tussen de DIM en, zeg maar, de afdekkap boven de DIM.
Bij Rima zag ik dat sommige P2's deze mat wel hebben en sommigen weer niet.
Ik zag ook dat mijn DIM al eerder gedemonteerd moet zijn geweest want 1 clipje van het frontpaneel ontbreekt en zie ook wat schroefdraaier afdrukken in de afdekkap. En die laatste heb ik niet veroorzaakt daar ik van die plastic wiggen heb gebruikt om het frontpaneel te verwijderen. Denk dat de vorige 'monteur' die isolatiemat dus is vergeten terug te monteren.
Denk dat dat isolatie materiaal best wel essentieel kan zijn om schade aan de DIM te voorkomen. Bijv. als de auto in de palle zon staat te bakken of tijdens vrieskou.
Hoe zit dat bij jullie Volvo's? Hebben die wel die isolatiemat?
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”