Alarm is leuk voor gelegenheidsdiefstal.
Een pro welk onderdelen op bestelling van auto's steelt heeft een zogenaamde jammer (lees djemmer) bij zich. Daarmee omzeil je het alarm.
Signaal van het alarm wordt verstoort waardoor alarm niet af gaat en men plukt op gemakkie je auto kaal.
Ook het signaal naar de mobiele telefoon werkt dan niet.
Xenon met actieve bochtenverlichting GESTOLEN!
-
- 7th Gear member
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
-
- 7th Gear member
Niets doen is geen optie. Hoewel je wel soms het idee hebt. Voor de verzekering moet het sowieso.
Maar feitelijk is het onbegonnen zaak. Wat je ook doet, als men het hebben wil ben je het kwijt.
Maar feitelijk is het onbegonnen zaak. Wat je ook doet, als men het hebben wil ben je het kwijt.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
- OGA244
- 8th Gear member
Geen volvo, maar ongelofelijk veel schade..
Hoe geavanceerder hoe duurder.
De led verlichting van een Hyundai Kona (niet iets heel byzonders) is voor en achter al €9000,--
Door extreme onderdelenprijzen wordt het dan maar gestolen, fabrikanten zouden verlichting minder complex moeten maken en vervangdelen goedkoper.
Hoe geavanceerder hoe duurder.
De led verlichting van een Hyundai Kona (niet iets heel byzonders) is voor en achter al €9000,--
Door extreme onderdelenprijzen wordt het dan maar gestolen, fabrikanten zouden verlichting minder complex moeten maken en vervangdelen goedkoper.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Edgecrusher
- 4th Gear member
Mee eens, maar niemand kijkt wat onderdelen kosten bij de aanschaf van een auto, dus vragen de fabrikanten de hoofdprijs bij vervangingsonderdelen. Er is bijna geen concurentie.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
- 1-wiel
- 4th Gear member
Vervelende zaak zeg voor je..
Ik heb inderdaad nog een setje gereviseerde liggen, eerste serie, met oranje reflectoren.
Jij hebt denk ik facelift met witte reflectoren..
En ben momenteel op vakantie..
Ik heb inderdaad nog een setje gereviseerde liggen, eerste serie, met oranje reflectoren.
Jij hebt denk ik facelift met witte reflectoren..
En ben momenteel op vakantie..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- 1-wiel
- 4th Gear member
Setje koplampen is niet meer beschikbaar
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- Edwin
- 5th Gear member
Even voor mijn beeld. Er wordt in dit topic gesproken over ‘zeldzame’ en niet ‘zeldzame’ lampen. Waar vallen deze, die op de eerste versie van de V70III zaten, onder?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
-
- 5th Gear member
Gebruikte xenon koplampen zijn best lastig te vinden waarbij de jongste uitvoeringen echt schaars zijn.
Prijzen zijn pittig. Ze zijn afgeleid van de nieuwprijs. Dat is bij sloperijen goed bekend.
Prijzen zijn pittig. Ze zijn afgeleid van de nieuwprijs. Dat is bij sloperijen goed bekend.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Edwin
- 5th Gear member
Ik zat nog eens te denken aan manieren om de koplampen te beveiligen tegen (snelle) diefstal.
Wat als je de pinnen waarmee ze vastzitten inkort. Dus een stuk eraf zagen, in ieder geval het gebogen stuk, en misschien nog wat extra, zodat er een minimaal stuk pin nog boven de bevestigings nokken uitsteekt?
Eventueel een gaatje boren in het bovenste deel van de beugel om via ‘iets’ met een haakje ze er uit te kunnen trekken.
Ik weet dat het omslachtig is en waarschijnlijk een heel gekl##t om ze eruit te krijgen, maar dat maakt niet uit:
- ze hoeven er toch niet vaak uit.
- áls ze er al een keer uit moeten heb je er meestal ook wel even de tijd voor.
- die tijd heeft het schorriemorrie meestal niet.
- alle moeite en ongemak is denk ik wel gerechtvaardigd gezien de prijzen van de units.
Wat denken jullie?
Je blijft natuurlijk wel een kapotte ruit houden, maar je lampen zitten er hopelijk nog.
Voor mij persoonlijk is het denk ik niet nodig omdat ik gelamineerd glas rondom heb en weet uit ervaring dat je daar bijna niet doorheen komt zonder heel veel geweld, tijd en lawaai.
(Ik ben, ondanks PSC + uiteruitrijcamera) eens in een parkeergarage achteruit rijdend tegen de ophangbeugels van luchtverversing buizen aangereden en de 2 haakse beugels ging vol de achterruit in met 2 ‘mooie’ sterren en deuken als gevolg in het glas, maar niet er doorheen.
Daarom de tip: bij achteruitrijden in parkeergarage: kijk óók in de zijspiegels. Die hele luchtbuizen handel hing net te hoog voor de camera en PDC, maar laag genoeg voor de achterruit.)
Gr. Edwin.
Wat als je de pinnen waarmee ze vastzitten inkort. Dus een stuk eraf zagen, in ieder geval het gebogen stuk, en misschien nog wat extra, zodat er een minimaal stuk pin nog boven de bevestigings nokken uitsteekt?
Eventueel een gaatje boren in het bovenste deel van de beugel om via ‘iets’ met een haakje ze er uit te kunnen trekken.
Ik weet dat het omslachtig is en waarschijnlijk een heel gekl##t om ze eruit te krijgen, maar dat maakt niet uit:
- ze hoeven er toch niet vaak uit.
- áls ze er al een keer uit moeten heb je er meestal ook wel even de tijd voor.
- die tijd heeft het schorriemorrie meestal niet.
- alle moeite en ongemak is denk ik wel gerechtvaardigd gezien de prijzen van de units.
Wat denken jullie?
Je blijft natuurlijk wel een kapotte ruit houden, maar je lampen zitten er hopelijk nog.
Voor mij persoonlijk is het denk ik niet nodig omdat ik gelamineerd glas rondom heb en weet uit ervaring dat je daar bijna niet doorheen komt zonder heel veel geweld, tijd en lawaai.
(Ik ben, ondanks PSC + uiteruitrijcamera) eens in een parkeergarage achteruit rijdend tegen de ophangbeugels van luchtverversing buizen aangereden en de 2 haakse beugels ging vol de achterruit in met 2 ‘mooie’ sterren en deuken als gevolg in het glas, maar niet er doorheen.
Daarom de tip: bij achteruitrijden in parkeergarage: kijk óók in de zijspiegels. Die hele luchtbuizen handel hing net te hoog voor de camera en PDC, maar laag genoeg voor de achterruit.)
Gr. Edwin.
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
- fredhead
- Geartronic member
Als ze ook een slijptol bij zich hebben dan heb je kans dat ze daarmee nog aan de gang gaan en je nog extra nevenschade hebt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
Ik heb het volgens mij eerder opgemerkt hier: Laat ze die lampen gewoon pakken. Het klinkt misschien lullig.. Maar een beetje dief die lacht tegenwoordig om een alarm. Laat staan dat ze zich laten tegenhouden door creatieve oplossingen. Ze slijpen als het moet, je halve auto open en hebben de lampen alsnog. Terwijl je anders een ruitje en 2 lampen door de verzekeraar laat vergoeden en weer door. Uiteindelijk willen ze de lampen en zullen ze die krijgen. En als het dus door allerhande maatregelen mislukt, heb je dus grootse extra schade.
Made in Tahara
- Edwin
- 5th Gear member
Het lijkt mij sterk dat ze ‘s nachts een slijptol gaan gebruiken met het risico door het lawaai gepakt te worden voor een paar V70 koplampen.
Voor een exotische auto misschien nog wel, maar een V70??
Gr. Edwin.
Voor een exotische auto misschien nog wel, maar een V70??
Gr. Edwin.
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
- Edgecrusher
- 4th Gear member
Een blikschaar o.i.d. werkt ook

2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
- Jiska
- 4th Gear member
Dat is precies wat ik mij ook afvroeg Edwin.
Ze gaan echt niet al die moeite doen voor een stel koplampen van een V70. Ze stelen die lampen juist omdat ze er zo makkelijk met 2 pinnen uit te halen zijn. Zo kunnen ze heel snel en gemakkelijk geld ´verdienen´... Bij een type II V70 moet de hele bumper los. Van die koplampen heb ik nog nooit gehoord dat die gestolen worden, terwijl de xenon variant minstens even duur is.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 5th Gear member
Exotisch of niet, zo kijkt een dief niet. Het is geen gelegenheidsdiefstal.
Onderdelen worden vaak op bestelling geleverd. Dus als er ergens een auto staat, met de juiste lampen, dan willen ze die lampen hebben. Dat is hun inkomen. Dus wordt het door de eigenaar lastig gemaakt, dan zullen ze een stapje extra zetten en dan schuwt men echt een accuzaag of tol niet (neem de katalysatordiefstallen van een paar jaar terug). Het risico dat het mislukt is uiteraard aanwezig, maar ze laten je auto wel extra beschadigd achter. Veelal ook uit frustratie.
Onderdelen worden vaak op bestelling geleverd. Dus als er ergens een auto staat, met de juiste lampen, dan willen ze die lampen hebben. Dat is hun inkomen. Dus wordt het door de eigenaar lastig gemaakt, dan zullen ze een stapje extra zetten en dan schuwt men echt een accuzaag of tol niet (neem de katalysatordiefstallen van een paar jaar terug). Het risico dat het mislukt is uiteraard aanwezig, maar ze laten je auto wel extra beschadigd achter. Veelal ook uit frustratie.
Made in Tahara
- Jiska
- 4th Gear member
Ik zie dat de auto waar het om gaat op 10 september een nieuwe apk heeft gehad.
Dus is het probleem ondertussen opgelost en heb je de juiste unit's kunnen kopen?
Dus is het probleem ondertussen opgelost en heb je de juiste unit's kunnen kopen?
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen:
- didsbiak
- 1st Gear member