V70 170pk chippen?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
gero
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52

Jiska schreef: 20.09.2024 - 18:07 Hieronder even de specs van alle motoren van de v70 type II:

2.0T | Lage druk turbo motor.
180PK, 240NM
Geleverd tussen 2003 en 2007

2.3 T5 | Hogedruk turbo motor.
250PK, 330NM
Geleverd tussen 2000 en 2004

2.4 | Non turbo motor
140PK, 220NM
Geleverd op alle modeljaren

2.4 | Non turbo motor
170PK, 230NM
Geleverd op alle modeljaren

2.4T | Lagedruk turbo motor
200PK, 285NM
Geleverd tussen 2000 en 2004

2.4 T5 | Hogedruk turbo motor
260PK, 350NM
Geleverd tussen 2004 en 2007

2.5T | Lagedruk turbo motor
210PK, 320NM
Geleverd tussen 2004 en 2007

2.5T R | Hogedruk? Turbo motor
300PK, 350 & 400NM (350 Geartronic, 400 Handbak)
Geleverd tussen 2003 en 2006


Ik zal zo de acceleratie tijden eens opzoeken en dan met handbak en automaat. Standaard natuurlijk, want met chippen haal je er snellere tijden mee
even een correctie , 2.5T R, Hoge druk? Turbo motor
300 pk, 350 & 400 NM (350 Geartronic, 400 Handbak)
Geleverd tussen 2003 en 2007
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

PugZ78 schreef: 20.09.2024 - 20:10 Mooi lijstje! Niks op aan te merken.

Thanks! :-D
Geen probleem! Ik vind het altijd ontzettend leuk om te zoeken naar Volvo’s. Als je hulp nodig hebt, geen probleem. Ik rij al meer dan 10 jaar in dit model en kan je precies vertellen waar je op moet letten.
Mocht je een wat hoger budget hebben en je zoek eentje die in een hele nette staat verkeert, is dit misschien wat voor je. Of wil je juist een handbak? Zal zo eens kijken wat ik allemaal kan vinden!😁


https://link.marktplaats.nl/m2152252170 ... nt=app_ios
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Twente

De voorkeur gaat wel uit naar een handbak. Met regelmaat moeten flushen en uiteindelijk toch revisie zijn kosten die je bij een handbak niet zult hebben. Dan steek ik dat geld liever in de aanschaf van een "perfecte" handbak :-)
V70 T5 Summum Geartronic (2005), powered by ObbeTuning
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27272
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Versnellingsbakolie heeft ook niet het eeuwige leven
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3947
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

En, ik lees nog al eens over vervanging van koppelingsplaten, vliegwiel, hydroliekgevalletjes...... :-/
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
flevodirk
4th Gear member
Berichten: 560
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Klopt hoor, handbak-automaat is zo'n beetje tomato-tomato; bij Volvo moet vaak het vliegwiel mee als de koppeling moet vervangen worden (de dealer doet dit standaard) dus dan ben je tussen de 1700 - 2000 euro per keer kwijt vrees ik. mijn vorige S60 vijfcilinder die getuned was moest na een dikke 4 jaar de koppeling (+ vliegwiel, drukgroep, bakolie etc) nog een keer vervangen worden. Ben je dus bijna 4000 euro verder als wat langer met een getunede Volvo rondrijd, plezier heeft nu eenmaal een kostprijs.. Ik heb die jaren enorm genoten van mijn 2.0T met tune (een vijfcilinder van Volvo inderdaad, super betrouwbaar blok). B5204T5 - https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Mod ... ne#B5204T5 Enorm veel kracht bij lage toerentallen, ik vond een ritje in een T5 zelfs tegenvallen, pas na flink veel toeren gebeurde er pas was (en dan ook serieus veel). Die low-pressure turbo van mijn vorige auto paste gewoon perfect bij mijn rijstijl, net als de huidige.

Voor de rest; die 2.4 ongeblazen motoren klinken echt fantastisch qua roffel. Maar als je die duw in je rug wil met een grote zware auto, moet je toch naar turbo motoren kijken (+de extra kosten vh onderhoud willen betalen).
Ook de tuning is voornamelijk voor de hogere toerentallen bij de ongeblazen motoren heb ik begrepen, dan komen de extra pk's pas vrij. Wel leuk voor jezelf en je gehoor maar niet voor de brandstofrekening. Dus het is ook een stukje persoonlijke voorkeur en jouw rijstijl en kies de motor die bij je past.

Suc6 met je zoektocht hoor en ik zou echt dat uitlezen laten doen, kan ik ook voor je doen en woon in het midden vh land. Bij het v70 forum is een lijst met Vida/dice mensen in het land, kan je dus iets uitkienen en plannen tijdens een proefrit :-)
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Toyota Corolla Touring Hybrid-spaarmobiel
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Gebruikersavatar
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Twente

Hmmm.... dus eigenlijk zeggen jullie: het maakt voor de kosten niet veel uit, handbak of automaat. Ik heb zelf altijd handbak gereden, maar ook wel eens leen-automaten meegehad. En ik moet eerlijk bekennen: voor een grotere auto waar je echt mee kunt/gaat "cruisen" is een automaat wel relaxt. Oké, ik ben om: automaat is toegevoegd aan de keuzemogelijkheden :lol:

Maar dan.... 2.4 (en laten chippen) of toch iets met turbo.. Laat ik vooropstellen: ik ben geen hardrijder. Het maakt mij niet uit of een auto 200 kan of 250 km/h. Dat kan je toch alleen maar legaal in Duitsland doen en dan nog moet je daar regelmatig in de ankers vanwege werkwerkzaamheden, files of toch tijdelijke snelheidslimieten. Wat ik wel lekker vind, is een duw in de rug bij het optrekken en voldoende power om op de snelweg in te kunnen halen. Het overkomt me nu te vaak dat ik moet wachten, omdat ik weet dat het opkomende verkeer in de ankers moet als ik een inhaalactie ga uitvoeren.

En tot slot: meer vermogen om de Zwitserse haarspeld bochten uit te komen. Ieder jaar weer een dingetje... zéker met volgepakte auto. Terug naar z'n 1, pedal to the metal, en gewoon nauwelijks vooruit komen. Kansloos... Het lijkt er dus op dat ik toch moet kijken naar iets met een turbo. Maar waar komen die extra kosten voor het onderhoud dan vandaan? Oke, de banden zullen wat sneller op gaan, maar wat dan nog meer?

Terugkomend op de roffel: is er dan een verschil in roffel tussen de non-turbo en turbo versies? Zeker de 2.4 is toch dezelfde motor als de 2.4T maar dan met turbo (geluid erbij)? Ik was in de veronderstelling dat V70 sowieso roffel is, maar correct me if i'm wrong.
V70 T5 Summum Geartronic (2005), powered by ObbeTuning
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3947
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ik heb een roffel nooit gehoord op de 2,4T (V70xc '02)
Haarspeldbochten en vermogen?
Neem een LPT, die eerste versnelling zal nog een noodzaak zijn (lage snelheid),
maar oh oh wat een kracht / soeplesse blijf je houden dan.

Overigens heb ik in 1995 (slechts) een 2.0 850 met 1500kg caravan gehuurd
en had eigenlijk niets te klagen.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27272
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Een turbo dempt het geluid dus het typische 5 cilinder geluid zal wat minder aanwezig kunnen zijn.
Wil je een echte roffel horen moet je terug naar de oude 2.5 motoren zoals in de 850 liggen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

fredhead schreef: 22.09.2024 - 10:12 Een turbo dempt het geluid dus het typische 5 cilinder geluid zal wat minder aanwezig kunnen zijn.
Wil je een echte roffel horen moet je terug naar de oude 2.5 motoren zoals in de 850 liggen.
Klopt. Bij een 2.4 140PK hoor je wel wat beter het 5 cilinder geluid, maar de acceleratie van een Automaat 140PK is wel echt niet normaal traag..

11,5 seconden van 0/100..
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3947
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ach Jiska,
het gaat om het 'uithoudings-vermogen'. :)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

Nog even helemaal on-topic, lees dit topic op het V70Forum eens door. Dat geeft je alle antwoorden mbt chippen :)
https://www.volvov70forum.com/volvotune ... 10561.html
Mijne gaat na het controleren van de bak ook naar 180pk (is nu een 140). Ik meen dat de software en de injectoren het enige verschil waren tussen 140 en 170pk. Koop je auto dus niet op 140 of 170... voor 300 euro om en nabij heeft ie er 180 ;)
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27272
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Jiska schreef: 22.09.2024 - 10:32 Automaat 140PK is wel echt niet normaal traag..
Het is maar net wat je vergelijkingsmateriaal is ;)
Volvogo schreef: 22.09.2024 - 11:26 Ik meen dat de software en de injectoren het enige verschil waren tussen 140 en 170pk.
Puur alleen de software.
Verder volledig gelijk aan elkaar. De 140 pk stopt alleen met vermogen opbouwen nande 4000 toeren waar de 170 pk dan nog even door gaat.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

fredhead schreef: 22.09.2024 - 12:10 Verder volledig gelijk aan elkaar. De 140 pk stopt alleen met vermogen opbouwen nande 4000 toeren waar de 170 pk dan nog even door gaat.
Goed om te weten...... dacht dat ook de injectoren anders waren. Dat deel na de 4000 toeren ben ik het mee eens. Tussen de 2500 en 6000 toeren voelt de auto even 'snel'
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Volvogo schreef: 22.09.2024 - 12:14
fredhead schreef: 22.09.2024 - 12:10 Verder volledig gelijk aan elkaar. De 140 pk stopt alleen met vermogen opbouwen nande 4000 toeren waar de 170 pk dan nog even door gaat.
Goed om te weten...... dacht dat ook de injectoren anders waren. Dat deel na de 4000 toeren ben ik het mee eens. Tussen de 2500 en 6000 toeren voelt de auto even 'snel'
Dat klopt idd. Als je hem toch wilt tunen kun je beter gaan voor een 140pk variant, want omdat ze beide gelijk zijn ga je ze beide kunnen tunen tot 180PK. Als je al de 170pk bezit, is dat natuurlijk zonde van je geld. Het is wel echt een onverwoestbare motor hoor. Het zijn gewoon degene die het aller verst komen. En met een tune erin is het geen slome meer en heb je 180 hele paarden wat niet niks is
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27272
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Die 180 pk zit wel bovenin het toeren bereik.
Met de tune van Volvotune begreep ik wel dat je over het hele bereik meer koppel hebt waardoor het karakter ietwat verandert.
Onder aan de streep blijft het een ongeblazen blok en die hebben gewoon toeren nodig om hun vermogen te halen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

fredhead schreef: 22.09.2024 - 14:15 Die 180 pk zit wel bovenin het toeren bereik.
Met de tune van Volvotune begreep ik wel dat je over het hele bereik meer koppel hebt waardoor het karakter ietwat verandert.
Onder aan de streep blijft het een ongeblazen blok en die hebben gewoon toeren nodig om hun vermogen te halen.
Klopt helemaal. Het is een goed blok, maar ik denk dat volvo al aardig zijn best heeft gedaan om er zoveel mogelijk uit te halen. Het is tenslotte ''maar'' een 2 liter blok. Het rijd wel geweldig, maar het nog meer opfokken zou ik niet doen. Het is standaard al dikke prima!
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27272
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt.
De 140 en 170 pk is gewoon een 2.4.

De 180 pk sterkte 2.0 turbo is een ander blok en werd volgens mij door ons beiden niet over gesproken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 987
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

fredhead schreef: 22.09.2024 - 14:24 Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt.
De 140 en 170 pk is gewoon een 2.4.

De 180 pk sterkte 2.0 turbo is een ander blok en werd volgens mij door ons beiden niet over gesproken.
Oh oeps je hebt gelijk!
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9275
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Hier een 2.4 automaat, 2.5t autonaat en 2.5t handbak.
De 2.4 is echt rete traag vind ik.
De 2.5t automaat wil wel naar voren, die is echt wel snel.
Maar de 2.5t handbak vind ik het mooiste rijden, daar voel je pas hoe sterk en soepel die motor echt is.

Voor mij geen automaat weer, ik vind het een verschrikkelijk inefficiente schijtbak. En ja hij schakelt wel goed en zoals het hoort, het product bevalt mij gewoon niet.
Zusje heeft een BMW 5 uit 2008, zelfde jaar als mijn S60, maar die bak schakelt wel zoals ik zou willen. Het kan dus wel, en de moderne 8 bakken zullen ook veel beter zijn mag ik hopen.
Maar een P2 met automaat hoef ik niet weer.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”